Page 90 - PCM271

Basic HTML Version

R
eview
ότι θέλετε να αποκτήσετε το skill
Lockpicking για να ανοίγετε κλειδωμένες
πόρτες και σεντούκια. Θα πρέπει να πλη-
ρώσετε κάποιον trainer για να σας εκπαι-
δεύσει, αλλά, για να το κάνει, θα πρέπει
να έχετε ανεβάσει το Cunning μέχρι ένα
συγκεκριμένο σημείο. Αν πληροίτε τις
προϋποθέσεις, θα αποκτήσετε το skill, αλ-
λά η επιτυχία του στην πράξη εξαρτάται
και από το βαθμό στον οποίο έχετε ανα-
πτύξει το Thieving Talent. Και οι τρεις
άξονες συνδυάζονται, λοιπόν, για να κα-
θορίσουν την ικανότητά σας σε οποιαδή-
ποτε δραστηριότητα. Το σύστημα λει-
τουργεί καλά στην πράξη, ενθαρρύνοντας
την εξειδίκευση, ώστε να αποκτήσετε
πρόσβαση στο κορυφαία skills και να ξε-
κλειδώσετε νέες ικανότητες για το χαρα-
κτήρα σας. Σε συνδυασμό με την έλλειψη
level scaling, ο παράγοντας αυτός κατα-
φέρνει να περάσει στον παίκτη την αίσθη-
ση ότι ο χαρακτήρας του πράγματι βελ-
τιώνεται ουσιωδώς, καθώς βλέπει τα
αποτελέσματα στην πράξη. Μην
απογοητευτείτε, λοιπόν, αν αρχι-
κά δυσκολεύεστε σε κάποια
μάχη, αργότερα θα έχετε την
ευκαιρία να πάρετε την εκ-
δίκησή σας.
ΑΝΟΥΣΙΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΚΑΙ ΓΚΡΙΝΙΑ
Μένοντας στο θέμα των αλλαγών,
υπήρξαν ορισμένες προσθήκες που με
άφησαν πλήρως αδιάφορο. Η προσθήκη
ορισμένων quick-time events και τα
minigames, για παράδειγμα, δεν προσφέ-
ρουν απολύτως τίποτα στο παιχνίδι και δε
νομίζω ότι κανείς θα πρόσεχε τυχόν
απουσία τους. Δεν το ζημιώνουν φυσικά,
αλλά ο χρόνος που αφιερώθηκε για την
εισαγωγή τους θα μπορούσε να είχε πολύ
πιο θετικά αποτελέσματα, εάν χρησιμο-
ποιούνταν, π.χ., για τη βελτίωση των
character models και του animation
στους διαλόγους, θέματα στα οποία (για
άλλη μία φορά σε παιχνίδι της Piranha
Bytes) δεν δόθηκε η απαραίτητη προσο-
χή. Δεν μπορώ να δεχθώ ότι μετά από τό-
σα παιχνίδια η εταιρεία δεν μπορεί να
προσθέσει πιο ρεαλιστικό animation ή να
καταφέρει στοιχειώδες έστω lip-synching,
ώστε οι χαρακτήρες να μοιάζουν με αν-
θρώπους και όχι με μαριονέτες.
Μια που πιάσαμε τα τεχνικά ζητήματα,
βρήκα το Risen 2 αρκετά βαρύ ως παιχνίδι
και αναγκάστηκα να ρίξω ανάλυση και
ορισμένες ρυθμίσεις για να πετύχω
playable framerates, ενώ σε αρκετά ση-
μεία έγινα θεατής graphical artifacts. Επί-
σης, ορισμένα από τα δευτερεύοντα skills
έχουν καταργηθεί και η άσκησή τους
απαιτεί πλέον μόνο την κατοχή του ανά-
λογου εργαλείου (π.χ. αρκεί να έχετε μία
αξίνα για να επιδοθείτε σε prospecting).
Εντάξει, δεν πρόκειται δα και για τερά-
στιο ζήτημα, αλλά η αλλαγή του συστή-
ματος δεν εξυπηρετεί κάποιο συγκεκριμέ-
νο σκοπό. Από την άλλη, δεν με ενόχλησε
καθόλου το νέο interface. Ναι μεν
έχουν γίνει αλλαγές, ώστε να
είναι πιο εύχρηστο με
gamepad, όμως ο χει-
ρισμός με πληκτρο-
λόγιο και ποντίκι πα-
ραμένει απλός και
πλέον όποιος θέλει μπο-
ρεί να χρησιμοποιήσει
gamepad χωρίς πρόβλημα.
WORLD DESIGN ΚΑΙ ΜΑΧΗ
Η διάρθρωση του κόσμου στο Risen 2
ανταλλάσσει την ύπαρξη μίας μεγάλης,
ενιαίας περιοχής (η νήσος Faranga στο
Risen 1) με την προσθήκη πολλών νησιών
στα οποία ο παίκτης μπορεί να ταξιδέψει
ελεύθερα από ένα σημείο και μετά. Εν
αντιθέσει με το πρώτο Risen, όπου ο παί-
κτης ξεκινούσε τελείως ελεύθερος για να
καταλήξει προς το τέλος σε ανηλεές
dungeon crawling, εδώ είναι αρχικά περιο-
ρισμένος σε ένα νησί μέχρι ένα ορισμένο
σημείο της πλοκής. Νομίζω πως αυτή η δο-
μή λειτουργεί καλύτερα, ώστε ο παίκτης
να εγκλιματιστεί με το περιβάλλον και το
gameplay, χωρίς να στερείται τη δυνατό-
τητα εξερεύνησης, αφού κάθε νησί διαθέ-
τει αρκετούς οικισμούς, dungeons και άλ-
λα σημεία ενδιαφέροντος. Ο σχεδιασμός
του κόσμου ήταν πάντοτε από τα δυνατά
σημεία της Piranha Bytes και η εταιρεία
δεν μας απογοητεύει ούτε τώρα: παρά το
γεγονός ότι τα περισσότερα νησιά έχουν
τροπικό κλίμα και ανάλογη βλάστηση, κά-
θε νησί διαθέτει τη δική του ταυτότητα
και προκαλεί τον παίκτη να εξερευνήσει
μέχρι και την τελευταία σπιθαμή του – άλ-
λωστε, συχνά θα ανταμειφθεί για τον κό-
πο του. Είναι, πάντως, απορίας άξιο το
πώς οι σχεδιαστές μπορούν να δημιουρ-
γούν τόσο όμορφα περιβάλλοντα και, από
την άλλη, να αποτυγχάνουν στο anima-
tion των διαλόγων. Μυστήριο!
Αργά ή γρήγορα θα έρθετε αντιμέτωποι
με πλάσματα ή ανθρώπους που… δεν σας
βλέπουν με τόσο καλό μάτι, οπότε θα χρει-
αστεί να πολεμήσετε! Το σύστημα μάχης
έχει κάποιες μικρές διαφορές συγκριτικά
με το αντίστοιχο του Risen, αν και σε γενι-
κές γραμμές τα νέα στοιχεία λειτουργούν
με παρόμοιο τρόπο. Ξεκινώντας από τις ξι-
φομαχίες, το σύστημά τους έχει μετακινη-
θεί ελαφρώς προς το action, κυρίως γιατί η
ανάγκη για σωστό συγχρονισμό των χτυπη-
μάτων είναι πλέον μικρότερη. Είναι αποτε-
λεσματικό το button mashing; Αρχικά φαί-
νεται πως ναι, τουλάχιστον για τους αδύ-
ναμους εχθρούς. Αργότερα θα συναντήσε-
τε πλάσματα που είναι ικανά να σας σακα-
τέψουν εάν κλικάρετε ασταμάτητα χωρίς
προσοχή, οπότε θα αναγκαστείτε εκ των
PC Master
90
Τα νησιά του Risen 2 αποπνέουν αυ-
θεντική πειρατική ατμόσφαιρα. Χωρίς
αμφιβολία, οι σχεδιαστές της εταιρεί-
ας έκαναν εξαιρετική δουλειά.
Ένα άγαλμα που φαίνεται να ουρλιάζει μέσα σε
μία σκοτεινή σπηλιά, με ανθρώπινα κόκαλα διά-
σπαρτα στο χώρο. Δεν βλέπω λόγο ανησυχίας...