Page 105 - PCM273

Basic HTML Version

R
eview
105
PC Master
ασφαλώς δεν αποτελούν πρωτογενή σύλ-
ληψη του δημιουργού του ομώνυμου παι-
χνιδιού. Πρόκειται για εμπνεύσεις του διά-
σημου συγγραφέα H.P. Lovecraft και ανα-
φέρονται σε πολλά έργα που έχουν ως
αντικείμενο το σύμπαν του Cthulhu. Είναι
λοιπόν ξεκάθαρο ότι έχουμε να κάνουμε
με ένα σκοτεινού περιεχομένου παιχνίδι,
που στο πρώτο αυτό επεισόδιο δίνει σαφή
δείγματα του τι θα επακολουθήσει. Το
στοιχείο του τρόμου δίνει το «παρών», αλ-
λά με τρόπο εμφανώς συγκρατημένο,
ώστε το κυρίως βάρος να πέσει στο μυστή-
ριο, ανοίγοντας έτσι το δρόμο για τα επό-
μενα δύο επεισόδια.
ΕΝΤΟΝΗ ΤΕΧΝΙΚΗ ΦΤΩΧΕΙΑ
Η γνωστή Wintermute engine, που χρησι-
μοποιείται για την αναπαράσταση των δια-
φόρων χώρων και χαρακτήρων, δεν αφήνει
πολλά περιθώρια για οπτικά θαύματα. Τα
sprites είναι πολύ φτωχά εμφανισιακά, θυμί-
ζοντας παιχνίδια άλλης εποχής, η ανάλυση
περιορίζεται στα 1.024x768 pixels, ενώ και
το animation, ειδικά όσον αφορά στη στάση
και στο περπάτημα (που μοιάζει με γλίστρη-
μα) της Aurinda, κρίνεται επιεικώς κακό. Τα
λιγοστά movie sequences που υφίστανται
επίσης δεν μπορούν να συγκριθούν με εκεί-
να άλλων παιχνιδιών της κατηγορίας, συνη-
γορώντας έτσι στο ελλιπές παρουσιαστικό
του τίτλου. Μοναδική ευχάριστη παραφωνία
είναι η εικόνα ορισμένων τοποθεσιών, που
σαφώς ξεφεύγουν από την όλη μετριότητα.
Δεδομένου ότι στο Shadows on the Vatican
– Act 1 ερχόμαστε σε επαφή με ένα ασύ-
γκριτα καλύτερο αποτέλεσμα, ο γραφικός
τομέας του Miskatonic φανερώνει έντονα
σημάδια υστέρησης και χρήζει άμεσης βελ-
τίωσης στα επόμενα επεισόδια. Τo ίδιο ακρι-
βώς συμβαίνει και με τη μουσική, όντας πα-
ντελώς απούσα, πλην δύο-τριών σημείων,
όπου και εκεί όμως διαρκεί ελάχιστα. Το
voice acting σώζει ελαφρώς την κατάσταση,
καθώς, εκτός του ότι υφίσταται (σε τέτοιες
μικρές παραγωγές δεν αποτελεί έκπληξη η
παντελής απουσία του), κινείται σε αποδε-
κτά επίπεδα. Ευτυχώς, ο χειρισμός δεν προ-
βληματίζει, ακολουθώντας πλήρως τις νόρ-
μες ενός point ‘n’ click παιχνιδιού. Η inven-
tory bar εντοπίζεται στο πάνω μέρος της
οθόνης και τα διάφορα αντικείμενα χρησι-
μοποιούνται με αριστερό κλικ πάνω τους.
Με δεξί κλικ σε έναν χαρακτήρα ή αντικεί-
μενο επιλέγουμε μία από τις εντολές
Look/Talk to/Pickup. Hotspot indicator δεν
υφίσταται και, ακριβώς επειδή είναι αρκετά
εύκολο να χάσουμε κάποια σημεία αλληλε-
πίδρασης σε μία οθόνη, απαιτείται πολύ με-
γάλη προσοχή από μέρους μας.
ΜΗ ΔΙΣΤΑΣΕΤΕ...
Προσπεράστε τα –χτυπητά– μειονεκτή-
ματα των τεχνικών στοιχείων και επικε-
ντρωθείτε στην ουσία του Miskatonic, ενός
αυθεντικού, παραδοσιακού και αρκούντως
δύσκολου adventure game, που θα σας
ανταμείψει για κάθε γρίφο που θα λύνετε –
και δεν είναι λίγοι αυτοί που περιλαμβάνει.
Τα σχεδόν
8 που ζητά για να το αποκτή-
σετε, μέσω του δικτυακού καταστήματος
Zodiac, αξίζουν και με το παραπάνω.
Μάλλον θα παιδευτείτε αρκετά για να βρείτε
τους σωστούς αριθμούς.
Θα σας ανταμείψει για
κάθε γρίφο που θα
λύνετε.
Η πρώτη γνωριμία με τους υπόλοιπους καθηγητές.
83
%
ΘΕΤΙΚΑ-ΑΡΝΗΤΙΚΑ
n
Είδος:
3rd person point ‘n’ click adventure game
n
Έκδοση:
JackSlawed
n
Ανάπτυξη:
JackSlawed
n
Διάθεση:
Zodiac
n
Τιμή:
7,71
n
Ελάχιστες απαιτήσεις:
Intel Pentium 3 1,0GHz ή
αντίστοιχος AMD Athlon, VGA nVidia/ATi με 128ΜΒ RAM, 500MB RAM, 1GB στο σκληρό δίσκο, O/S Win XP/Vista/7
n
Multiplayer:
Όχι
n
Επίσημο Web site:
http://www.miskatonicgame.com/index.html
n
Επιρροές:
Το έργο του H.P. Lovecraft
n
Εναλλακτική πρόταση:
Black Mirror 3
• Ατμοσφαιρικό, με έντονο το κλίμα
μυστηρίου
• Περιλαμβάνει ορισμένους
εξαιρετικούς γρίφους!
• Ικανοποιητική διάρκεια, χαμηλή
τιμή
Εμφανής υστέρηση στον
οπτικοακουστικό τομέα
• Πολύ μέτριο animation
• Το σημείο–bug (;) του
«προαιρετικού» γρίφου
Δε ξέρω αν είναι bug ή αν έγινε σκόπιμα, όμως αν ανακαλύψετε το password για να μπείτε
στο χώρο των ασθενών στο σανατόριο προτού ανοίξετε το chest, το παιχνίδι σας δίνει αυ-
τομάτως το Vinca scrap για να λύσετε το puzzle, προσπερνώντας και ουσιαστικά καταργώ-
ντας το γρίφο με το αγαλματίδιο στη βιβλιοθήκη! Αν δυσκολευτείτε ιδιαίτερα με το puzzle,
μπορείτε να πάρετε hints, πατώντας στην ένδειξη «Too hard?». Στο σημείο όπου πρέπει να
βρείτε το σωστό κλειδί για το orrery δεν είναι απαραίτητη η χρήση στάχτης στους φακέ-
λους, καθώς, αν παρατηρήσετε καλά, η κεφαλή ενός κλειδιού μοιάζει με το σχήμα του or-
rery! Τέλος, έχω την αίσθηση ότι ο τελευταίος γρίφος με τους αριθμούς που πρέπει να βά-
λουμε στην κονσόλα είναι αρκετά παραπλανητικός, καθώς τόσο ο ήλιος και το φεγγάρι που
απεικονίζονται, όσο και η ύπαρξη πέντε ψηφίων από κάτω τους, μπερδεύουν τον παίκτη.
Στο σημείο εκείνο, ενώ είχα βρει τη σωστή ημερομηνία, ψάχνοντας στα αρχεία του υπολογι-
στή στη βιβλιοθήκη, θεώρησα ότι έπρεπε να βρω κάτι επιπλέον, με αποτέλεσμα να ταλαι-
πωρηθώ άνευ λόγου!
ΜΙΚΡΕΣ ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ (Προσοχή: Περιέχονται spoilers!)