Page 125 - PCM273

Basic HTML Version

πω ότι είναι από τα παιχνίδια που παίζο-
νται με άνεση ακόμα και στις μέρες μας.
Λίγο πολύ, το ίδιο ισχύει και για το
Dune, με την προϋπόθεση να μη ρίχνει ο
παίκτης το βάρος πρωτίστως στα γραφι-
κά ενός τόσο παλαιού παιχνιδιού, που
οπωσδήποτε φαντάζουν πλέον πολύ πα-
ρωχημένα. Ο adventure και strategy
συνδυασμός –με τη στρατηγική να υπερ-
τερεί ασφαλώς κατά πολύ–, η ανάμιξη
οικονομικών και στρατιωτικών στοιχείων,
το πλουσιότατο σενάριο, καθώς και η
μουσική του, που κυκλοφόρησε και σε
ξεχωριστό audio CD, το έκαναν πολύ
γρήγορα αγαπητό σε μεγάλος μέρος του
κοινού. Ας μην ξεχνάμε επίσης ότι το
Dune ήταν ένα από τα πρώτα PC games
που κυκλοφόρησαν σε μορφή CD-ROM,
στο οποίο περιλαμβανόταν και υλικό από
την ομώνυμη ταινία του David Lynch,
που, με τη σειρά της, είχε βασιστεί στη
νουβέλα του Frank Herbert. Mία σπάνια
περίπτωση ονόματος που δεν έχει βεβη-
λωθεί σε καμία μεταφορά του, από την
ώρα που άφησε το πεδίο του αφηγήμα-
τος για να περάσει στη μεγάλη οθόνη,
αλλά και στα monitors των ηλεκτρονι-
κών υπολογιστών μας.
Κι επειδή εν έτει 1992 εξακολουθούσε
να είναι διάχυτη η εντύπωση ότι τα PCs
δεν ήταν σε θέση να διαθέτουν αξιόλογα
platform games, η εταιρεία Titus Interac-
tive, μετά τα πολύ χαριτωμένα Prehistorik
και Blues brothers, συνέχισε να διαψεύδει
το συγκεκριμένο ισχυρισμό με το Titus
the fox: To Marrakech and back. Κεντρική
πρωταγωνίστρια ήταν μία γλυκύτατη αλε-
πού, που έπρεπε να βρει το δρόμο της μέ-
σα από 15 levels γεμάτα από εχθρούς και
παγίδες. Διαθέτοντας πολύ όμορφη μου-
σική, ειδικά για όσους διέθεταν μία Adlib
ή SoundBlaster κάρτα ήχου, και με τη
βοήθεια του ομαλότατου scrolling, που
ήταν και το σημείο όπου παραδοσιακά
υστερούσαν τα PCs σε ανάλογα παιχνίδια,
δεν δυσκολεύτηκε να αναδειχθεί το κα-
λύτερο παιχνίδι της χρονιάς στην κατηγο-
ρία του.
10 ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΙΝ
Οι φανατικοί οπαδοί των παιχνιδιών El-
der Scrolls είναι, ομολογουμένως, αρκετά
περίεργη συνομοταξία. Υπάρχουν πολλοί
που πίνουν νερό στο όνομα της τριλογίας
Morrowind – Oblivion – Skyrim, χωρίς βέ-
βαια να παραβλέπουν τον προπάτορα της
σειράς και την πρώτη συνέχειά του, Dag-
gerfall, την οποία, δυστυχώς, τσάκισαν τα
ατελείωτα bugs που περιείχε. Άλλοι γκρί-
νιαξαν πολύ για το Oblivion, ενώ δεν λεί-
πουν και εκείνοι που λένε ότι το πρόσφα-
το Skyrim δεν κάλυψε τις προσδοκίες
τους. Όπως και να έχει, το Morrowind εί-
ναι ένα κεφάλαιο που μάλλον άρεσε σχε-
δόν σε όλους. Και πώς θα μπορούσε να
συμβεί το αντίθετο, αφού την πληρότητά
του λίγα RPGs μπόρεσαν να τη φτάσουν
μέχρι σήμερα. Διέθετε ένα από τα καλύ-
τερα συστήματα δημιουργίας χαρακτή-
ρων, αλλά και έναν κόσμο τόσο ανοικτό,
που εντυπωσίαζε. Περισσότεροι από
3.200 NPCs έδιναν το «παρών» και παρα-
πάνω από 300 dungeons ήταν διαθέσιμα
προς εξερεύνηση. Ο παίκτης είχε τη δυνα-
τότητα να μπει σε όποια φατρία επιθυ-
μούσε και να πραγματοποιήσει τα quests
που του ανέθετε. Οι τότε φήμες ανέφε-
ραν ως σύνολο των main και side quests
τον κυριολεκτικά ασύλληπτο αριθμό των
περίπου 4.000! Το construction toolkit, με
το οποίο είχε δημιουργηθεί το παιχνίδι,
συνόδευε τον τίτλο, δίνοντας στον καθέ-
να τη δυνατότητα να φτιάξει δικές του
περιοχές, αποστολές, αλλά και εχθρούς.
Αποτέλεσμα αυτής της κίνησης ήταν να
δημιουργηθούν ατελείωτα mods για το
Morrowind, από μία πολυπληθή κοινότη-
τα που περιέβαλε το παιχνίδι. Μοναδικό
αρνητικό στοιχείο του, πλην ίσως του χει-
ρισμού, που απαιτούσε συνήθεια, ήταν οι
υπέρμετρες απαιτήσεις, αφού, αν και υπο-
στήριζε μέχρι και 1.600x1.200 ανάλυση,
για τα περισσότερα συστήματα της επο-
χής αποδεικνυόταν playable μόνο στην
640x480.
Άλλη μία συνέχεια γνωστής σειράς
παιχνιδιών κυκλοφόρησε κατά το μήνα
αυτό και δεν ήταν άλλη από το Simon
the sorcerer 3D. Αφήνοντας τις παραδο-
σιακές δύο διαστάσεις των προκατόχων
του, τόλμησε να εισέλθει στον κόσμο
του 3D, χωρίς όμως να καταφέρει την
καλύτερη υλοποίηση, όπως φανέρωσαν
οι πωλήσεις του. Εκτός από το ολίγον
«άτσαλο» παρουσιαστικό του, έπασχε
από την ύπαρξη action στοιχείων, αλλά
και από το δύστροπο χειρισμό, που ήταν
ικανός να εκνευρίσει τον παίκτη. Στον
αντίποδα, όμως, εκτός του ότι κατάφερ-
νε να διατηρήσει το γνωστό χιούμορ που
διέκρινε τη σειρά, περιείχε πολλούς και
αρκετά περίπλοκους γρίφους, εξαιρετικό
speech και συνολική διάρκεια που πλη-
σίαζε τις 40 ώρες! Η λογική λέει ότι αν
είχε παραμείνει στο 2D παρουσιαστικό,
θα τα είχε πάει πολύ καλύτερα εμπορικά,
καθώς ως τίτλος περιπέτειας ουσιαστικά
ήταν προικισμένος με όλα τα στοιχεία
που θα του επέτρεπαν να εξελιχθεί σε
επιτυχία.
Ο Νίκος Καλαγκιάς είναι ένας από τους
συντάκτες του περιοδικού που έχει αδυ-
ναμία στα ιαπωνικής προέλευσης και νοο-
τροπίας RPG games. Δεν γνωρίζω αν έχει
παίξει το Grandia II και αν ήταν από εκεί-
νους που ενθουσιάστηκαν ιδιαίτερα από
την είδηση της μεταφοράς του από το
Sega Dreamcast στο PC, γεγονός είναι
όμως ότι η τελευταία αποδείχθηκε ιδιαιτέ-
ρως προσεγμένη. H anime υφή των γραφι-
κών του, τα εντυπωσιακά εφέ και το
πλούσιο σύστημα μάχης, με την ύπαρξη
upgrades, πιστοποιούσαν ξεκάθαρα ότι
είχαμε να κάνουμε με έναν τίτλο που θύ-
μιζε έντονα Final fantasy και απευθυνό-
ταν στους οπαδούς του είδους. Κι ενώ
στον τομέα του speech τα κατάφερνε εξί-
σου καλά, η χαριτωμένου ύφους μουσική
του αποδεικνυόταν μονότονη και κουρα-
στική από ένα σημείο κι έπειτα. Μπορεί
να ακολουθούσε κάποια ανυπόφορα κλι-
σέ, από την προσπάθεια ενός νεαρού να
σώσει και να προστατεύσει μία κορασίδα
μέχρι την αιώνια μάχη του καλού με το
κακό, όμως το Grandia II ήταν από τα παι-
χνίδια που σπανίως βλέπαμε στα PCs, συ-
νεπώς απέκτησε γρήγορα το δικό του κοι-
νό, αν και όχι αριθμητικά ανάλογο εκεί-
νου των κατόχων κονσολών.
To expansion του Ghost Recon, Desert
siege, το Spiderman: The movie και το
Sub command συμπλήρωναν το σύνολο
των αξιόλογων τίτλων του μήνα.
PC
125
PC Master
ΝΕΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ!
Η
είδηση που σας μεταφέρω μπορεί
να μην είναι και τόσο… retro περιε-
χομένου, αλλά είμαι βέβαιος ότι θα χα-
ροποιήσει πολλούς από εσάς. Μια και η
Pyro Studios δεν δείχνει να παίρνει
απόφαση να μας δώσει το επόμενο μέ-
ρος της σειράς Commando, σας προτεί-
νω να ασχοληθείτε με το Strike in nar-
row path, το unofficial expansion του
πρώτου μέρους, Behind enemy lines.
Μέχρι στιγμής, έχουν κυκλοφορήσει 8
από τις συνολικά 20 αποστολές που θα
περιλαμβάνει και πρόκειται για πραγ-
ματικά πολύ αξιόλογη δουλειά! Τόσο
αυτές όσο και διάφορα patches (π.χ.
για widescreen υποστήριξη) για τα υπό-
λοιπα Commandos games μπορείτε να
τα βρείτε στην ιστοσελίδα http://com-
mandoshq.net/.
Ποιος λέει «όχι» σε επιπλέον δόσεις
Commandos δράσης;