Page 20 - PCM273

Basic HTML Version

Σ
την Ε3, που μόλις τελείωσε, παρακο-
λουθήσαμε ουκ ολίγες συνεντεύξεις
μεγάλων δημιουργών της βιομηχα-
νίας. Μία από αυτές που τράβηξαν την προ-
σοχή μου ήταν η συνέντευξη του Cevat
Yerli, του CEO της Crytek, ο οποίος αναφέ-
ρει ότι η εταιρεία του βρίσκεται σε μεταβα-
τικό στάδιο και στο μέλλον πρόκειται να
επικεντρωθεί στο free to play μοντέλο,
εφόσον πρώτα ολοκληρώσει τις υποχρεώ-
σεις της με τους ΑΑΑ τίτλους που έχει ήδη
υπό ανάπτυξη (Crysis 3, Homefront 2). Αν
απορείτε πώς στο καλό τού ήρθε να πει τέ-
τοιο πράγμα, η απάντηση προκύπτει από το
πολυαναμενόμενο στα μέρη μας Warface,
ένα on-line FPS, δημιουργία θυγατρικών
studios της Crytek, που ήδη κυκλοφορεί
στη Ρωσία και έχει προκαλέσει πάταγο, με
χιλιάδες παίκτες να αλληλοσκοτώνονται
ταυτόχρονα στους servers του.
Το free to play μοντέλο, με την εξαίρεση
του Team Fortress 2, το οποίο όμως αποτε-
λεί «συμπληρωματικό κέρδος» για τη Valve
(διόλου ευκαταφρόνητου, βεβαίως), μέχρι
στιγμής δεν έχει ιδιαίτερα μεγάλη πέραση
στα FPS συγκριτικά με άλλα είδη παιχνιδιών,
όπως τα MMORPGs και τα MOBA. Φυσικά, η
επιτυχία του διάσημου League of Legends,
που έκανε τη Riot Games υπερδύναμη στο
χώρο, δεν θα μπορούσε να περάσει απαρα-
τήρητη, αλλά η αλήθεια είναι ότι δύσκολα
θα περιμέναμε να αλλάξει τακτική τόσο γρή-
γορα μία εταιρεία που έχει συνδέσει το όνο-
μά της με ΑΑΑ εμπορικούς τίτλους.
Για να είμαι ειλικρινής, ως ιδέα δεν μου
ακούγεται καθόλου άσχημη, άλλωστε τα
παιχνίδια F2P όταν σέβονται τον καταναλω-
τή είναι ιδιαίτερα επικερδή για την εταιρεία
παραγωγής τους και επιτρέπουν, νόμιμα
και τίμια, στον υποψήφιο παίκτη να διαπι-
στώσει αν το παιχνίδι όντως «του κάνει».
Aπό την άλλη, αυτή η δήλωση του Yerli ση-
μαίνει δύο πράγματα: Πρώτον ότι το single
player κομμάτι για την Crytek μάλλον πάει
περίπατο, καθώς δεν υφίσταται πλέον παι-
χνίδι στο οποίο θα... πληρώνεις για να δεις
το επόμενο level (αυτό συνέβαινε προ
20ετίας στα shareware!), εκτός αν η Crytek,
τελικά, το εφαρμόσει και αυτό (κάτω από
τη στέγη της EA είναι, ποτέ δεν ξέρεις).
Δεύτερον, ότι προκειμένου τα F2P παιχνί-
δια να καταφέρουν να βγάλουν τα έξοδά
τους (σύμφωνα με τον Yerli, κάθε τέτοιο
παιχνίδι θα έχει budget από 10 έως 30 εκα-
τομμύρια δολάρια), θα πήξουμε στις διαφη-
μίσεις, στα DLC και πιθανόν στις αγοραπω-
λησίες in-game items (goldfarmers σε
FPS;). Το ρίσκο είναι μεγάλο και η Crytek θα
πρέπει να προσέξει ιδιαίτερα να κρατήσει
τις ισορροπίες, προκειμένου να μην υπάρ-
ξουν pay to win καταστάσεις, δηλαδή να
χρειάζεται να πληρώσεις για να καταφέρεις
να γίνεις ανταγωνιστικός, μία παγίδα στην
οποία πάρα πολλοί τέτοιοι τίτλοι πέφτουν
μέσα και, τελικά, χάνονται οριστικά.
Για να απαντήσω στο ερώτημα του υπό-
τιτλου του άρθρου, θα έλεγα ότι δύσκολα
θα επικρατήσει εντελώς το F2P μοντέλο
ενάντια στο «παραδοσιακό» μοντέλο παιχνι-
διού, τουλάχιστον για τα επόμενα τρία με
τέσσερα χρόνια. Η Crytek ίσως βιάζεται,
ίσως γλυκάθηκε από την επιτυχία του
Warface και εντόπισε «πετρελαιοπηγή», αλ-
λά όσο υπάρχει κοινό που παίζει ακόμα
single player παιχνίδια και το Call of Duty
συνεχίζει να πουλάει κάθε χρόνο σαν τρε-
λό, το F2P θα παραμένει ως ένας εναλλα-
κτικός τρόπος παιξίματος. Ίδωμεν.
PC
PC Master
20
του Γιώργου «Sephir» Δεμπεγιώτη
sephir@hotmail.gr
1.
MAX PAYNE 3
2.
CALL OF DUTY – MODERN WARFARE 3
3.
BATTLEFIELD 3
4.
TEAM FORTRESS 2
5.
COUNTER-STRIKE SOURCE
SHOOTERS
TOP 5
F2P: ΝΕΑ ΜΟΔΑ Ή ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ;
Η επιτυχία του Warface στη
Ρωσία γλύκανε την Crytek.
Σύμφωνα με τον CEO της
Crytek, το Crysis 3 θα είναι
από τα τελευταία παιχνίδια
της με το «παραδοσιακό»
μοντέλο πώλησης.