Page 22 - PCM273

Basic HTML Version

NIΨΟΝ
NIΨΟΝ
του Χρήστου «Kuv» Κουβόπουλου
kouvopoulos@compupress.gr
T
ο πρώτο γεγονός είναι ότι, σχεδόν ομόφωνα,
πολλοί developers, παραγωγοί και εκδότες του
gaming industry βγήκαν από τη φετινή Ε3 σκε-
φτόμενοι ότι υπήρχε υπερβολικά πολλή βία.
Η περιπέτεια, η δράση και η βία πάνε παραδοσιακά χέρι
χέρι με τα games, όπως και στις ταινίες, για τον ίδιο λό-
γο: πολύς κόσμος θέλει να ζήσει την εμπειρία του ήρωα,
του πολεμιστή. Όπως και να έχει, είναι γνωστό και απο-
δεκτό έως ένα σημείο να υπάρχει δράση και βία σε ένα
game, για τα μεγάλα παιδιά πάντα. Η φετινή Ε3 όμως,
εκτός από γενικότερα απογοητευτική, ήταν και ένα σόου
αίματος και υπερβολικής βίας.
Και φυσικά δεν αναμεταδίδω εντυπώσεις από τυχάρπα-
στους: οι περισσότεροι από τους ανθρώπους που δυσα-
νασχέτησαν είναι παλιές καραβάνες, ενώ ιδιαίτερη εντύ-
πωση προκαλούν οι προβληματισμοί του Warren Spector,
του οποίου έχω εικόνισμα και του ανάβω καντηλάκι κάθε
βράδυ.
Ο Spector εξέφρασε μία βαθιά ανησυχία για τη σχεδόν
ανεξέλεγκτη ψύχωση με τη βία στα σημερινά games. «Η
υπερβολική βία πρέπει να σταματήσει. Πρέπει να σταμα-
τήσουμε να τη λατρεύουμε. Πιστεύω ότι τη μετατρέπου-
με σε φετίχ και ότι σε ορισμένες περιπτώσεις τη συνδυά-
ζουμε με μία εφηβική προσέγγιση στη σεξουαλικότητα.
Νομίζω πως γίνεται κακόγουστο, τελικά, και πως θα μας
φέρει μπελάδες. Το έχουμε παρακάνει – πίδακες αίματος
σε αργή κίνηση, παλουκώματα, μαχαίρια, χτυπήματα στο
λαιμό. Και το Deus Ex είχε στιγμές βίας, αλλά ήταν σχεδια-
σμένες ώστε να σου προκαλέσουν δυσφορία. Νομίζω πως
απευθυνόμαστε πλέον σε εφηβικά μυαλά, αποκαλώντας
τα ώριμα.» Μαζί του συμφώνησαν πολλοί άνθρωποι του
χώρου, σημειώνοντας ότι αυτό το λουτρό αίματος γίνεται
μόνο για να ενισχυθεί ένα αναληθές και ανακριβές στερε-
ότυπο. Πάντως δεν περίμενα ποτέ να δω developers να
κατηγορούν τη βιομηχανία για υπερβολική βία στα games
– ίσα ίσα που, μεταξύ μας, πάντα την υπερασπίζονταν.
Το δεύτερο γεγονός είναι και λίγο αστείο. Το Υπουρ-
γείο Πολιτισμού, Αθλητισμού και Τουρισμού στη Νότιο
Κορέα ανακοίνωσε νόμο που απαγορεύει τη μεταπώληση
ψηφιακών αγαθών.
Συλλογιστείτε το λίγο: «Η Κορέα απαγορεύει τη μετα-
πώληση αγαθών και η Blizzard την προωθεί». Μου φάνη-
κε οξύμωρο, ανορθόδοξο και ως πρόταση, κάτι που πριν
από κάποιον καιρό δεν θα «στεκόταν» ως φράση. Πλήρης
αντιστροφή των ρόλων. Η Κορέα λέει «σταματήστε το
goldfarming γιατί θα πάτε φυλακή» και η Blizzard λέει
«για περάστε, για περάστε!».
Ο υπουργός Κιμ Καπ Σου εξήγησε με αφοπλιστική
απλότητα ότι «σκοπός των παιχνιδιών είναι η ψυχαγωγία
και πρέπει να χρησιμοποιούνται για ακαδημαϊκούς και άλ-
λους καλούς σκοπούς. Η συλλογή αντικειμένων για
εμπορική χρήση αποτελεί σοβαρό εμπόδιο στη δημιουρ-
γία υγιούς gaming κουλτούρας». Συμπληρωματικό σκέ-
λος του νόμου απαγορεύει τη χρήση προγραμμάτων αυ-
τόματης συλλογής (κοινώς, τα bots), οπότε αν αναλογι-
στούμε παράλληλα ότι ο νόμος προβλέπει πρόστιμο
30.000 ευρώ και πέντε έτη φυλάκισης, η φράση «Κορεά-
τες goldfarmers» φαίνεται πως απομακρύνεται από το λε-
ξιλόγιό μας. Στην Κορέα η Blizzard δεν τα πήγε τόσο κα-
λά, καθώς πέρα από αυτόν το νόμο, έγινε μία μαζική μή-
νυση από τους κατόχους Internet cafés της επικράτειας
(για το αυστηρό DRM, τα προβλήματα των servers και την
απαίτηση του always on-line).
Έχει λοιπόν ο καιρός γυρίσματα… Καταστάσεις που
δεν περιμέναμε να δούμε, γίνονται πραγματικότητα, επι-
πτώσεις και συνέπειες δεν μπορούν να προβλεφθούν και
δεν ξέρεις τι σου ξημερώνει αύριο. Συμπέρασμα; Ποτέ μη
λες ποτέ (μόνο όταν είναι για να πεις το «ποτέ» στο «ποτέ
μη λες ποτέ»).
PC
ΑΝΟΜΗΜΑΤΑ
ΑΝΟΜΗΜΑΤΑ
PC Master
22
ΕΧΕΙ Ο ΚΑΙΡΟΣ ΓΥΡΙΣΜΑΤΑ
Μερικές φορές είσαι σίγουρος ότι κάτι δεν θα συμβεί ποτέ. Κάποια πράγματα
απλώς «δεν γίνονται» ούτε μπορείς να φανταστείς πως θα έρθει μία μέρα που
θα βρεθείς μπροστά τους. Όμως, αυτόν το μήνα, δύο διαφορετικά περιστατικά
με έκαναν να κοντοσταθώ και να συλλογιστώ. Και δεν μιλάω για πολιτική…
«Σιγά μην έχει
πολύχρωμους
μονόκερους στο
Diablo 3», έλεγαν
κάποτε.