Page 77 - PCM273

Basic HTML Version

77
PC Master
tweaks και συμβουλές, προκειμένου να απολαύσετε κορυφαία
ποιότητα εικόνας χωρίς συμβιβασμούς. Πιστεύετε ότι τα περιθώρια
παρεμβάσεων είναι λίγα; Ετοιμαστείτε να εκπλαγείτε ευχάριστα!
DRIVER TWEAKS
Ξεκινάμε το quest για την αναζήτηση καλύτερων γραφικών από
το προφανές: τις ρυθμίσεις σε επίπεδο driver. Τόσο η nVidia όσο
και η AMD προσφέρουν στους «ψαγμένους» χρήστες διάφορα ερ-
γαλεία για τη βελτίωση της ποιότητας απεικόνισης, αφού δεν είναι
λίγα τα παιχνίδια που παρουσιάζουν προφανείς ελλείψεις στα in-
game settings. Ο πρώτος σας προορισμός θα πρέπει να είναι οι 3D
settings των drivers, ανεξαρτήτως κατασκευαστή. Οι κοινές ρυθμί-
σεις για τις δύο εταιρείες αφορούν στον έλεγχο χαρακτηριστικών
όπως το Anti-aliasing (η εξομάλυνση των «σκαλοπατιών» που εμ-
φανίζονται στα γραφικά) και το Anisotropic Filtering (η βελτίωση
των textures που βρίσκονται μακριά από την κάμερα ή υπό γωνία).
Ο γενικός κανόνας είναι να προτιμούμε τις in-game ρυθμίσεις, γιατί
ενδέχεται να παρουσιαστούν προβλήματα απεικόνισης εάν «επι-
βάλλουμε» ρυθμίσεις μέσω του control panel/control center, αλλά
η δυνατότητα για τη χρήση ειδικών profiles στους drivers των
nVidia και ATi επιτρέπει την αποθήκευση ρυθμίσεων ανά παιχνίδι,
οπότε… πειραματιστείτε ελεύθερα! Το Anisotropic Filtering θα
πρέπει να τεθεί τουλάχιστον στο 8x για σημαντική βελτίωση στην
ποιότητα των απομακρυσμένων textures, ενώ η περίπτωση του
Αnti-aliasing έχει ιδιαιτερότητες λόγω των διαφορών που παρου-
σιάζονται στις τεχνολογίες των δύο εταιρειών. Προτείνουμε να δο-
κιμάσετε όλες τις ρυθμίσεις και να καταλήξετε σε αυτή που σας
αρέσει περισσότερο, γιατί κάθε υλοποίηση έχει θετικά και αρνητι-
κά στοιχεία. Για παράδειγμα, η τεχνική FXAA της nVidia παρέχει
Αnti-aliasing με πολύ μικρή πτώση των επιδόσεων, όμως θολώνει
ελαφρώς την εικόνα. Αντίθετα, η χρήση του συμβατικού Αnti-alias-
ing, με παράλληλη ενεργοποίηση του transparency Αnti-aliasing
για την εξομάλυνση διάφανων επιφανειών, μειώνει τα «σκαλοπα-
τάκια», με σημαντικό αντίκτυπο στις επιδόσεις.
POST-PROCESSING ANTI-ALIASING
Όπως είπαμε και στην εισαγωγή, η προσπάθεια για καλύτερα
γραφικά σκοντάφτει στη σχετικά χαμηλή αρχική ποιότητα πολλών
games, αποτέλεσμα της multiplatform σχεδίασης ή της προσπά-
θειας για την εκτέλεση του παιχνιδιού σε αδύναμους υπολογιστές.
Επιπλέον, γίνεται ολοένα και πιο συχνή η εμφάνιση περιπτώσεων
όπου οι developers εμποδίζουν το modding των παιχνιδιών τους
με διάφορα τεχνάσματα, δένοντας πραγματικά τα χέρια των χρη-
στών που θα ήθελαν να πειραματιστούν με αυτά. Κάποιος κακε-
ντρεχής θα έλεγε ότι η συγκεκριμένη πρακτική αποσκοπεί στην
αύξηση των πωλήσεων DLC, εμείς όμως απορρίπτουμε κατηγορη-
ματικά κάθε υπόνοια ότι οι εταιρείες θα μπορούσαν να μη σκέφτο-
νται το καλό μας! Στην πράξη, πάντως, δεν κατάφεραν τίποτα το
ιδιαίτερο, αφού οι πολυμήχανοι ερασιτέχνες προγραμματιστές
Η πλειοψηφία των τεχνικών και των τρικ που θα βρείτε στο παρόν
άρθρο απευθύνεται σε έμπειρους χρήστες, που γνωρίζουν καλά τις
δυνατότητες του συστήματός τους και έχουν τη διάθεση να πειραμα-
τιστούν. Η πιθανότητα εμφάνισης προβλημάτων σε hardware και
software δεν είναι μεγάλη, αλλά παραμένει υπαρκτή. Αν λοιπόν δεν
έχετε την απαραίτητη εμπειρία, καλό είναι να αποφύγετε δοκιμές
που μπορεί να θέσουν σε κίνδυνο την ομαλή λειτουργία του υπολογι-
στή σας. Επίσης, πρέπει να επισημανθεί ότι ορισμένα παιχνίδια ερ-
μηνεύουν τη χρήση mods ως ένα είδος cheating, οπότε προτείνουμε
να αποφύγετε τις εκτεταμένες παρεμβάσεις σε multiplayer games.
Σε κάθε περίπτωση, η τελική απόφαση είναι δική σας και το περιοδι-
κό δεν φέρει καμία ευθύνη σε περίπτωση εμφάνισης προβλήματος
από τη χρήση των προγραμμάτων και τεχνικών που περιγράφονται
στο κυρίως κείμενο του άρθρου.
ΠΡΟΣΟΧΗ!