Page 88 - PCM273

Basic HTML Version

R
eview
και τις ζούγκλες που αντικαθιστούν τα
χιόνια και τα κλειστοφοβικά κτήρια, και
την όλη αισθητική (τρόπος ανάπτυξης της
ιστορίας, κορύφωση της δράσης) να τεί-
νει περισσότερο στο blockbuster, σεβό-
μενη όμως τα βασικά στοιχεία του game-
play που έκαναν διάσημο το πρωτότυπο
παιχνίδι.
PAYNE TO THE MAX
Από το άκουσμα του κλασικού πλέον
μελαγχολικού main theme και πυροβο-
λώντας τον πρώτο εχθρό, το δημιούργη-
μα της Rockstar «μυρίζει» Max Payne από
χιλιόμετρα μακριά. Η γνωστή, προοπτικής
τρίτου προσώπου, κάμερα παραμένει ίδια
και ακολουθεί τον Max σε κάθε βήμα του,
αν και πλέον υπάρχει γενικότερα μία πιο
κινηματογραφική αίσθηση με τα συχνά
«παιχνιδίσματά» της κατά τη διάρκεια ορι-
σμένων «φαντεζί» set pieces. Το bullet
time δεν θα μπορούσε να λείπει και επι-
στρέφει δριμύτερο για να σας βοηθήσει
στο ευκολότερο ξεπάστρεμα των εχθρών
που θέλουν να φυτέψουν μία σφαίρα στο
κεφάλι σας. Φυσικά, η χρήση του bullet
time έχει περιορισμένη διάρκεια, σε αντί-
θεση με τη δεύτερη, εξίσου αποτελεσμα-
τική μέθοδο της shoot dodge «βουτιάς»,
όπου μπορείτε να τη «σπαμάρετε» όσο
θέλετε με την προϋπόθεση να προσέχετε
πού ακριβώς θα προσγειωθείτε, καθώς αν
δεν έχετε «φάει» αρκετούς εχθρούς μέχρι
την πτώση σας, το πιθανότερο είναι στη
συνέχεια να αποτελέσετε sitting duck για
τους παρευρισκόμενους.
Εδώ εντοπίζεται η πρώτη διαφορά
στους μηχανισμούς gameplay σε σύγκρι-
ση με τα παιχνίδια της Remedy, καθώς ο
Max μετά το shoot dodge παραμένει ξα-
πλωμένος μέχρι να του δώσετε τη διατα-
γή να σηκωθεί, κάτι που σημαίνει ότι με
τον κατάλληλο χειρισμό, μπορείτε να
χρησιμοποιήσετε αυτή τη δυνατότητα
προς όφελός σας. Είτε λοιπόν θα το χρη-
σιμοποιήσετε ως τρόπο κάλυψης μέχρι να
κοπάσει κάποια πιθανή «καταιγίδα» πυρών
είτε θα πυροβολείτε από ύψος στάσης
πρηνηδόν οποιονδήποτε έχει την κακή
ιδέα να σας αντιμετωπίσει. Καλό είναι βέ-
βαια να μην το παρακάνετε μένοντας σε
αυτή τη στάση, γιατί ο Max δεν είναι και
τόσο ανθεκτικός στις σφαίρες όσο φαντά-
ζεστε και κυρίως, δεν θεραπεύεται μόνος
του! Ναι είναι αλήθεια, το Max Payne 3,
πιστό στις ρίζες της σειράς, δεν εφαρμό-
ζει το μηχανισμό auto-heal όπως τα πε-
ρισσότερα σύγχρονα shooters, αντίθετα η
θεραπεία των τραυμάτων του Max πραγ-
ματοποιείται μόνο μέσω των painkillers
που εντοπίζετε κατά την εξερεύνηση των
επιπέδων.
Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει τακτικά να
παρακολουθείτε την κατάσταση της υγεί-
ας του, καθώς αρκούν δύο-τρεις καλοζυ-
γισμένες βολές για να τον στείλουν στα
θυμαράκια, αν και η Rockstar σκέφτηκε
να προσθέσει έναν έξυπνο μηχανισμό για
να διευκολύνει κάπως τα πράγματα (του-
λάχιστον έως το medium επίπεδο δυσκο-
λίας), το Last Man Standing. Με αυτόν το
μηχανισμό, αν κάποιος αντίπαλος σας
σκοτώσει και έχετε στη διάθεσή σας του-
λάχιστον ένα painkiller, τότε αυτομάτως
ο Max εκτελεί το shoot dodge και τότε
πρέπει να πυροβολήσετε το θύτη σας. Αν
τον πετύχετε, τότε λαμβάνετε ένα
painkiller και συνεχίζετε κανονικά, διαφο-
ρετικά χάνετε και συνεχίζετε από το τε-
λευταίο checkpoint (δεν υπάρχει quick-
save).
Η δεύτερη σημαντική διαφοροποίηση
στο gameplay αποτελεί η υλοποίηση
ενός cover συστήματος. Είναι γεγονός ότι
δεν είναι τόσο εύκολο να μπαίνετε πια
«με τα μπούνια» στη δράση και να εξολο-
θρεύετε όλο το κόσμο με δύο κινήσεις,
τόσο λόγω του ανεβασμένου αριθμού
εχθρών που αντιμετωπίζετε ταυτόχρονα
όσο και της αρκετά ανεπτυγμένης Α.Ι.
PC Master
88
Gang Wars: Από τα ισχυρά χαρτιά του multiplayer mode.
Νικώντας σε ένα multiplayer match. Τρελή φά-
τσα ο ήρωάς μου, έτσι;
Είπα να ξαπλώσω λιγάκι, αλλά οι γείτονες δεν
με άφηναν σε ησυχία...
Μπορεί να έχω χαβανέζικο πουκάμισο, αλλά παραμένω ο Max Payne!