Page 98 - PCM273

Basic HTML Version

R
eview
καινοτομία: Πιέζοντας το space bar κατά
τη διάρκεια της μάχης, ο χρόνος δεν πα-
γώνει τελείως, αλλά κυλάει πολύ πιο αρ-
γά, κάτι σαν sword time. Κατά τη διάρ-
κεια της αργής κίνησης μπορούμε να προ-
σαρμόσουμε τη στρατηγική μας στην εξέ-
λιξη της μάχης, προσθέτοντας έτσι ένα
επιπλέον τακτικό στοιχείο, χωρίς να χάνε-
ται το πολεμικό σασπένς.
Ανάλογα με τις επιλογές στα skills αλ-
λάζει δραματικά και το gameplay. Π.χ., ο
Mors, ως hedge knight, διαθέτει σε ίσες
ποσότητες stuns/interrupts για να ελέγ-
χει τον αντίπαλο και αργά, αλλά συντρι-
πτικά χτυπήματα. Παράλληλα, ως Magnar
μπορεί να καθαρίσει δύο αντιπάλους πο-
λύ γρήγορα, αλλά δεν είναι ιδιαιτέρως
ανθεκτικός. Μη νομίσετε πάντως πως το
παιχνίδι σάς περιορίζει στη χρήση μόνο
αυτών των δύο χαρακτήρων. Συχνά διά-
φοροι NPCs εντάσσονται στην ομάδα σας
για περιορισμένο χρονικό διάστημα (συ-
νήθως μία με δύο αποστολές) και προσθέ-
τουν το δικό τους skillset στη μάχη, το
οποίο υπακούει στους ίδιους κανόνες με
τους πρωταγωνιστές.
Μεγάλη σημασία έχει και η επιλογή
όπλων και τύπου πανοπλίας. Τόσο οι χαρα-
κτήρες μας όσο και οι εχθροί διαθέτουν
τριών ειδών πανοπλίες: ελαφριά (leather),
μεσαία (mail) και βαριά (plate). Όσο ελα-
φρύτερη η πανοπλία τόσο γρηγορότερα
αναπληρώνεται η ενέργεια του χαρακτήρα
μας και άρα η δυνατότητά του να εκτελέ-
σει περισσότερες κινήσεις κατά τη διάρ-
κεια της μάχης. Η ελαφριά, όμως, πανο-
πλία σημαίνει και μειωμένη ανθεκτικότητα
στα χτυπήματα που αναπόφευκτα θα δε-
χθούμε. Παράλληλα, ανάλογα με το όπλο
της επιλογής μας αποκτούμε 15% επιπλέον
ζημιά σε συγκεκριμένους στόχους. Π.χ., τα
όπλα τομής (cutting, τα κανονικά ξίφη, τα
τσεκούρια κ.λπ.) είναι πιο αποτελεσματικά
εναντίον ελαφριάς πανοπλίας, τα διατρητι-
κά (perforating) όπλα εναντίον της μεσαί-
ας και τα αμβλέα (blunt) εναντίον της βα-
ριάς. Αυτό έχει τη σημασία του, γιατί το
παιχνίδι μάς δίνει τη δυνατότητα επιλογής
ανάμεσα σε δύο σετ όπλων κατά τη διάρ-
κεια της μάχης και καλό είναι οι επιλογές
μας να καλύπτουν διαφορετικές ομάδες.
Ένα στοιχείο-έκπληξη που οπωσδήποτε
προσθέτει πόντους είναι η adventure πτυ-
χή που έχει το παιχνίδι. Σε αρκετές περι-
πτώσεις θα κληθείτε να λύσετε γρίφους,
η δυσκολία των οποίων κυμαίνεται από
απλούστατη (π.χ., εύρεση καλής θέσης
ενέδρας) έως αρκετά προχωρημένη (η
ανακάλυψη του μυστικού συνωμοτικού
δωματίου του πατέρα Sarwyck).
ΤΕΧνΙκΟΣ ΤΟΜΕΑΣ
Εδώ αρχίζουν τα άσχημα νέα. Το παιχνί-
δι χρησιμοποιεί την Unreal Engine 3, αλλά
δεν αξιοποιεί τις δυνατότητές της παρά
ελάχιστα. Εδώ πρέπει να αναφερθώ στον
ελλιπή χειρισμό και στην απογοητευτική
κονσολάδικη κάμερα του παιχνιδιού. Πα-
ρακολουθούμε τη δράση πίσω από το χα-
ρακτήρα μας και λίγο στα δεξιά. Επιλογή
πρώτου προσώπου δεν υπάρχει. Για την
κίνησή μας χρησιμοποιούμε είτε τα cursor
keys είτε (πιο βολικό) τα WASD. Το τόσο
συνηθισμένο διπλό πάτημα του mouse για
να τρέξει ο χαρακτήρας απουσιάζει. Επί-
σης, αν θέλουμε να ρίξουμε μία πανορα-
μική ματιά της σκηνής, θα χρειαστεί να
κρατήσουμε το δεξί πλήκτρο του mouse
πατημένο και να το περιστρέψουμε ενώ
είμαστε ακίνητοι. Αν επιχειρήσουμε να το
κάνουμε εν κινήσει, θα στρίψει και ο χα-
ρακτήρας μας προς την κατεύθυνση που
δείχνει το mouse. Η όλη κατάσταση ναι
μεν συνηθίζεται έπειτα από λίγο, αλλά
δεν παύει να είναι περιοριστική και να
αφαιρεί από την εμπειρία του παιχνιδιού.
Τα γραφικά δεν είναι άσχημα, αλλά δεν
εντυπωσιάζουν κιόλας, ειδικά αν συγκρι-
θούν με αυτά του The Witcher 2 ή ακόμη
καλύτερα του ME3, το οποίο χρησιμοποιεί
την ίδια μηχανή. Τόσο το Τείχος όσο και οι
κωμοπόλεις, καθώς και το King’s Landing
(η πρωτεύουσα) είναι καλοσχεδιασμένα
και με ατμοσφαιρικό φωτισμό και το ίδιο
PC Master
98
Δεν υπάρχουν εκπτώσεις σε σχέση με τα βιβλία.
Του Γεώργιου «Cyberguy» Γκουτζέλη
Σεναριακά το GοT καλύπτει μία πτυχή την οποία δεν είχαμε δει στη σειρά ούτε διαβάσαμε
στα βιβλία, γιατί κανένας δεν θα ήθελε να παίξει έναν χαρακτήρα για τον οποίο γνωρίζει το
παρελθόν, το παρόν και το μέλλον του. καθώς δεν θα υπήρχε ενδιαφέρον. Σίγουρα ο
George R.R. Martin έβαλε το χεράκι του και βοήθησε το ότι οι ηθοποιοί της σειράς δάνει-
σαν τις φωνές τους, στους τρισδιάστατους χαρακτήρες τους (η βασίλισσα Cersei, ο Lord
Varys,ο Lord Commander Jeor Mormont κ.ά.). Το κομμάτι των γραφικών ήταν ευχάριστο,
αν και μειονεκτεί σε σχέση με τωρινούς τίτλους, αλλά η πληθώρα των textures δίνει έναν
πολύ δυναμικό χαρακτήρα στο παιχνίδι. Επίσης, στο τομέα του RPG έχουμε να συναντή-
σουμε αρκετά δέντρα skills σε κάθε χαρακτήρα και πολλές κατηγορίες όπλων, με αποτέλε-
σμα να χρειάζεται να αλλάζουμε οπλισμό συνεχώς ανάλογα με τους αντιπάλους μας. Τέλος,
το fight system μπορεί να είναι πολύ κοντά σε αυτό του Me3, αλλά καινοτομεί στο ότι ο
χρόνος δεν σταματάει απόλυτα, οπότε θα πρέπει να είμαστε πολύ γρήγοροι στις επιλογές
των skills μας.
2η ΑΠΟψΗ γΙΑ GAMe Of THROneS