NIΨΟΝ
NIΨΟΝ
του Χρήστου «Kuv» Κουβόπουλου
kouvopoulos@compupress.gr
Η
ιστορία μας ξεκινάει από το φόρουμ somethingaw-
ful, όπου συχνάζουν τα κλασικά internet freaks,
κάφροι και χιουμορίστες, οι οποίοι μάλιστα συχνά
κάνουν διαγωνισμούς φωτογραφίας, επεξεργασίας εικόνας
και γενικώς άλλων ευφάνταστων «προκλήσεων». Πρόσφατα
λοιπόν, κάποιος πρότεινε το εξής challenge: να σκαρφίζο-
νται παράξενες, μυστηριώδεις ιστορίες τρόμου, παραθέτο-
ντας παράλληλα ως πειστήρια κάποια (επεξεργασμένη)
φωτογραφία, για να είναι πιο πειστικό το παραμύθι…
Άρχισαν έτσι οι εσωτερικές φάρσες: φωτογραφίες με
photoshopped φαντάσματα, τέρατα και παράξενα πλάσμα-
τα, κάποιες προχειροφτιαγμένες και αστείες, άλλες προ-
σεγμένες, όλες όμως διασκεδαστικές. Ώσπου ξαφνικά ένας
χρήστης δημοσιεύει δύο φωτογραφίες που υποτίθεται πως
αποτελούσαν απόρρητα τεκμήρια σε μία τραγική υπόθεση
του 1983 όπου εξαφανίστηκαν μυστηριωδώς 14 μικρά παι-
διά. Σύμφωνα με το παραμύθι, μία λυγερή μορφή ενός αν-
θρώπου χωρίς πρόσωπο, με παραμορφωμένα και υπερβολι-
κά μακρουλά άκρα, είχε εμφανιστεί στον τόπο της τραγω-
δίας. Στις φωτογραφίες φαινόταν η ανατριχιαστική μορφή
(που είχε, φυσικά, τοποθετήσει ο φαρσέρ). Ήταν η αρχή
ενός μύθου. Αν και ακολούθησαν και άλλες προσπάθειες
για διαφορετικές φάρσες, η εμφάνιση του αλλόκοτου λυ-
γερού ανθρωπόμορφου όντος τράβηξε την προσοχή των
υπόλοιπων και σύντομα όλοι ασχολούνταν με τον… Slen-
derman. Από πού ήρθε, γιατί εί-
ναι έτσι, γιατί εμφανίζεται πριν
από τραγωδίες;
ΑΠΟ τΟ «τΙΠΟτε»
γεννΗθΗκε «κΑτΙ»
Δημοσιεύθηκαν κι άλλες «φω-
τογραφίες» που μαρτυρούσαν
ότι ο Slenderman για κάποιον
λόγο συχνάζει σε τόπους τραγω-
δίας και δυστυχημάτων (ίσως εί-
ναι ξάδερφος του Mothman,
λέω εγώ τώρα…). Ακολούθησαν
φτιαχτές μαρτυρίες, καταθέσεις,
έγγραφα και ερασιτεχνικά βί-
ντεο. Αν και κάποιοι λένε ότι η
ιδέα του Slenderman προϋπήρχε
(σε fan projects, όπως το Marble
Hornets), η γέννηση του μύθου ουσιαστικά έγινε σε αυτό
το απλό forum thread. Ακόμη και ο Notch του Minecraft
μπήκε στο κόλπο όταν αποφάσισε να συμπεριλάβει τον En-
derman στο παιχνίδι του, ένα παράξενο μακρουλό ανθρω-
ποειδές. Η αποκορύφωση έγινε όταν κάποιος αποφάσισε
να φτιάξει ένα μικρό gaming project, ένα first person ad-
venture που είναι ουσιαστικά ένας μικρός τετράγωνος χάρ-
της μέσα στο δάσος. Είναι νύχτα και σε ένα setting που θυ-
μίζει Amnesia (το first person horror) ψάχνουμε να βρούμε
οκτώ σελίδες στο χώρο, αλλά ο Slenderman εμφανίζεται
ανά τυχαία διαστήματα. Δεν έχουμε όπλα, δεν υπάρχουν
ενδείξεις στην οθόνη, απλώς πρέπει να τρέχουμε μακριά
από τον Slenderman, γιατί αν τον κοιτάξουμε για πολλή
ώρα, το παιχνίδι τελειώνει (ναι, είναι τέτοια η φρίκη). Το
παιχνίδι έγινε hosted σε διάφορους File Sharing λογαρια-
σμούς, όντως απόλυτα fanware, ενώ οι αιτήσεις για down-
loads ήταν τόσο πολλές από το χαμό που έγινε, που δεν
υπάρχουν σταθερά mirrors για να σας παραπέμψω. Χρησι-
μοποιήστε το Slenderman ως Google keyword και κατεβά-
στε το μικρό αρχείο από κάποιον ιστότοπο που εμπιστεύε-
στε. Έβαλα το παιχνίδι των 55ΜΒ και έπαιξα ένα βράδυ.
Όσο αστείο και αν φαίνεται, αυτό το μικρούλι project που
έφτιαξε ένας τύπος για την πλάκα του με κάποια ετοιματζί-
δικα tools, αυτός ο μικρός map που στηρίζεται στο μύθο
ενός πλάσματος που γεννήθηκε από το πουθενά, με έκανε
να τρομάξω και να βρίσω το μόνιτόρ μου όπως δεν έχει βρι-
στεί ποτέ μόνιτορ από άνθρωπο. Αυτή η φάρσα αποδείχτη-
κε ένα από τα πιο τρομακτικά gaming projects που έχω παί-
ξει εδώ και σχεδόν 30 χρόνια που παίζω games. Δεν θα εκ-
πλαγώ δε αν κάποιος ξύπνιος publisher αρπάξει την ευκαι-
ρία και πατεντάρει τον Slenderman.
Κυρίως όμως μου έκανε εντύπωση η όλη διαδικασία δη-
μιουργίας: από κάτι ανώνυμους κάφρους που χαζολογάνε
σε ένα φόρουμ και λένε τρομακτικές ιστορίες ο ένας στον
άλλον, δημιουργήθηκε κάτι που, επειδή τράβηξε το ενδια-
φέρον και των υπολοίπων, άρχισε να κερδίζει όγκο, δύνα-
μη, φτάνοντας το λεγόμενο critical mass. Από το πουθενά,
το momentum ήταν τόσο που το φαινόμενο χιονοστιβάδας
γιγαντώθηκε εκθετικά και, μέσα από μία μαγική διαδικασία
που εμπλέκει ψυχολογία της μάζας, μιμητισμό, συλλογικό
geekiness και αχαλίνωτη φαντασία… μπαμ! Δημιουργία.
Slenderman. Σας προειδοποίησα.
PC
ΑΝΟΜΗΜΑΤΑ
ΑΝΟΜΗΜΑΤΑ
PC Master
18
Η γEννΗσΗ ενOσ ΜΥθοΥ
Πολλές φορές πιστεύουμε ότι η δημιουργία είναι αποτέλεσμα οργάνωσης,
σκέψης, προγραμματισμού. Φανταζόμαστε think tanks και βαθυστόχαστα
brainstormings, ειδικούς και αυθεντίες να ενώνουν την πείρα τους και να
μεγαλουργούν, έπειτα από επίπονες, αργόρυθμες διαδικασίες. Όμως η πιο
ιδιαίτερη, ξεχωριστή δημιουργία είναι εκείνη που γίνεται αυθόρμητα,
απρόβλεπτα, σε σκιώδη μέρη και από τους πιο ασυνήθεις ύποπτους...
Η πρώτη φωτο-
γραφία του
Slenderman:
άλλο ένα gam-
ing meme που
βρίσκει τη θέ-
ση του στο
nerdy πάνθεόν
μας. Και κάτι
μου λέει ότι θα
τον ξαναδού-
με…