σμένες περιπτώσεις ξεπερνώντας– το 100%. Έχουμε ξαναπεί,
όμως, ότι τα games είναι μία εντελώς διαφορετική ιστορία. Θα
επαληθευτεί κάτι τέτοιο;
GAME TIME
Καλύτερη μέθοδος ανάγνωσης των εξαχθέντων αριθμών είναι
να εξετάσουμε καθένα από τα παιχνίδια ξεχωριστά και στο τέλος
να επιχειρήσουμε μία συνολική αποτίμηση, καθώς εντοπίζονται
πλείστες και διαφορετικές περιπτώσεις.
• Metro 2033
Στο RAM test του τεύχους 266 είχα γράψει το εξής: «Το Metro
2033 αποδεικνύει ότι ζητά ένα συγκεκριμένο setup από CPU και
RAM κι από εκεί και πέρα ρίχνει όλο το βάρος στην ποιότητα της
VGA», κάτι στο οποίο συνεπικουρούσαν και τα αποτελέσματα περί
bottleneck στο τεύχος 264. Να, όμως, που με τον i5 παρουσιάζεται
μία διαφορετική κατάσταση, αλλά κατά το ήμισυ. Χωρίς να ενεργο-
ποιηθούν AA και AF, και ενώ ο X3 720 προηγείται ελαφρώς του
E8600, όταν έρχεται η ώρα του i5, τα frames εκτοξεύονται στα
ύψη, σημειώνοντας μία εντυπωσιακή διαφορά της τάξης των 23-24
frames. Ακόμη και το overclock του 2500K επιφέρει μία επιπλέον
αξιοσέβαστη αύξηση 7 μονάδων στην ανάλυση 1.920x1.080, φτά-
νοντας τη συνολική διαφορά στα 30fps! Όλα αυτά, ωστόσο, ανα-
τρέπονται στο very high detail επίπεδο και με AA 4x και AF 16x. Και
πάλι ο i5 προηγείται, για μία ακόμη φορά στην ανάλυση
1.920x1.080 το overclocking δείχνει να αποδίδει καρπούς, αν και
όχι όσο στην 1.680x1.050, αλλά οι X3 720 και E8600 δεν μένουν
σε καμία περίπτωση τόσο πίσω.
• Street Fighter 4
Ενώ αρχικά δείχνει να είναι κι αυτό core-limited παιχνίδι, καθώς ο
τετραπύρηνος αποκτά με άνεση τα ηνία, ακολουθούμενος από τον
X3 και στη συνέχεια τον E8600, με τις διαφορές να είναι μικρές,
όταν μπουν στη μέση τα ΑΑ και ΑF, για κάποιο περίεργο λόγο ο τρι-
πύρηνος της AMD αναδεικνύεται νικητής και στις δύο αναλύσεις.
Μπορούμε να υποθέσουμε ότι το Street fighter 4 είναι φιλικότερο
προς τους επεξεργαστές της «κόκκινης» εταιρείας, όπως το ίδιο δεί-
χνει να συμβαίνει προς την αντίθετη μεριά, με τον τίτλο που ακο-
λουθεί. Παρακινδυνευμένο και επισφαλές συμπέρασμα ίσως, αλλά
δεν μπορεί να δοθεί άλλη λογική εξήγηση. Εδώ, βέβαια, πρέπει να
σας θυμίσω ότι στο Street Fighter 4 η HD 6870 είχε δώσει καλύτε-
ρα νούμερα από την HD 6950 και την GTX 560 Ti, οπότε το εν λόγω
παιχνίδι παρουσιάζει γενικότερα… περίεργη συμπεριφορά.
• Crysis Warhead
O δεύτερος (και τελευταίος) DX9 τίτλος είναι ακόμη μία ιδιαίτε-
ρη περίπτωση. Ενώ στην «αρένα των καρτών γραφικών», ακόμη και
με την πανίσχυρη HD 7970 στον X3 720, μόλις που κατάφερε να
αγγίξει τα 45fps, κι αυτό στα 1.680x1.050 pixels, με το που ανα-
λαμβάνουν οι E8600 και i5, κερδίζει 11 και 18 frames αντίστοιχα,
φτάνοντας ακόμη και τα 60fps με τον δεύτερο. Ξεκάθαρη περίπτω-
ση τίτλου που προτιμά το στρατόπεδο της Intel, με τον i5 να κερ-
δίζει από 5 έως 7 frames ανά περίπτωση σε σχέση με τον Ε8600,
διαφορά που μεταφράζεται σε 10% κέρδος. Όταν το ρολόι ανέβει
από τα 3,33GHz στα 4,5GHz, «τσιμπάει» άλλα 2fps στις χαμηλές
ρυθμίσεις, διαφορά που δεν καταφέρνει, πάντως, να διατηρήσει
όταν αυξηθούν οι απαιτήσεις. Στο δεύτερο setup ακολουθεί το πα-
ράδειγμα των Metro 2033 και Street Fighter 4 και η ψαλίδα κλείνει
απότομα, ειδικά μεταξύ E8600 και 2500K. Περίεργες οι μηχανές
γραφικών ορισμένων τίτλων…
• S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat
Πιάσε το αυγό και κούρεψ’ το! Πού να το τρέχαμε και με καμία
nVidia, που έχει δείξει ξεκάθαρα ότι προτιμάει... Δύσκολο να ερμη-
νεύσει κανείς τους αριθμούς του CoP. Το εν λόγω παιχνίδι εν μέρει
παρουσιάζει ίδια συμπεριφορά με το Crysis Warhead, αποδίδοντας
καλύτερα σε Intel επεξεργαστή σε σχέση με τον AMD. Οι χρονισμοί
των ρολογιών έχουν πιο βαρύνουσα σημασία σε σχέση με τον
PC Master
68
Πίνακας 2: Configurations των
συστημάτων δοκιμής
1. AMD Phenom II X3 720 Black edition 2,8GHz, AShrock
790GX Pro, 2GB DDR3 RAM OCZ Reaper-X 1.333MHz, ATi
HD 6870 1GB
2. Intel Core 2 Duo E8600 3,33GHz, Asus P5Q3 Deluxe, 2GB
DDR3 RAM OCZ Reaper-X 1.333MHz, ATi HD 6870 1GB
3. Intel Core i5-2500K 3,33GHz, Gigabyte Z68A-D3H-B3, 2GB
DDR3 RAM OCZ Reaper-X 1.333MHz, ATi HD 6870 1GB
4. Intel Core i5-2500K 3,33GHz overclocked @ 4,5GHz,
Gigabyte Z68A-D3H-B3, 2GB DDR3 RAM OCZ Reaper-X
1.333MHz, ATi HD 6870 1GB
Εντυπωσιακή η άνοδος των frames με τον i5 στο πρώτο setup του
Metro 2033.
Average frames per secondστοMetro 2033
Setup 1 (1.680x1.050-1.920x1.080)
Average frames per secondστοMetro 2033
Setup2 (1.680x1.050-1.920x1.080)