Page 78 - PC Master τ. 274

Basic HTML Version

χαλάσει η διάθεση όλων των εμπλεκομένων
(εκτός πιθανότατα από αυτή των νικητών). Το AFK
ή το W8 δεν αποτελούν εγγυημένες λύσεις ότι θα
σε ακούσουν όλοι – μάλλον το ανάποδο συμβαί-
νει αν παίζεις με αγνώστους. Αντίθετα, στο
single-player πατάς ένα ξεγυρισμένο pause ή
ένα Escape για επιστροφή στα μενού και
έχεις το κεφάλι σου ήσυχο μέχρι να αποφα-
σίσεις να συνεχίσεις.
ΒΡΙΣΙΜΟ
Ξεκινώ να παίξω για πρώτη φορά ένα
MOBA game. Δεν γνωρίζω την τύφλα μου,
δεν ξέρω πού πάνε τα τέσσερα, πήρα έναν
ήρωα επειδή μου άρεσε η φάτσα του και
μπαίνω στην αρένα για να «διασκεδάσω».
Αποτέλεσμα; Ακατάσχετο υβρεολόγιο από
υποτιθέμενους συμπαίκτες επειδή δεν γνω-
ρίζω να παίζω (λες κι αυτοί γεννήθηκαν με
το ποντίκι στο χέρι) και επίσης… οχετός από
τους αντιπάλους σε περίπτωση που καταφέ-
ρω να πετύχω κάτι καλό, παρά τη στραβομάρα
μου. Αν, μάλιστα, δοκιμάσω και φορτώσω κανένα
Ventrilo, τότε... ποιος στη χάρη μου! Θα τα ακούσω
όλα real-time στην κατάλληλη ένταση! Γιατί, λοιπόν,
πρέπει να ανέχομαι τον κάθε τυχάρπαστο και κακομα-
θημένο «gamer» να περνά… γενέες δεκατέσσερις εμέ-
να, τη μάνα μου, τη θεία μου και όλο μου το σόι, επειδή
έχει ασχοληθεί με ένα παιχνίδι περισσότερο χρόνο από
μένα;
Με την ίδια λογική θα έπρεπε να βρίζω κι εγώ τον
«Kuv», επειδή δεν ξέρει να παίζει Street Fighter, αλλά
έκανε το λάθος να δοκιμάσει να παίξει on–line και
έφαγε της χρονιάς του (σημ. αρχισυντάκτη: δεν θα
έκανα ποτέ αυτό το λάθος!). Τα διάφορα «mute» και
«ignore» μπορεί να δίνουν εν μέρει λύση στο πρόβλη-
μα, δεν σημαίνει όμως ότι λύνονται πλήρως τα προ-
βλήματα συμπεριφοράς που έχουν όσοι κρύβονται πίσω
από μία οθόνη. Σε ένα single-player παιχνίδι, ωστόσο, ο
υπολογιστής με αντιμετωπίζει με σεβασμό, φροντίδα
και… Προδέρμ, γιατί ακριβώς δεν έχει μάθει πώς να με
προσβάλλει. Βέβαια, όταν εντέλει επικρατήσει ο Skynet, το ξανα-
συζητάμε.
ΗΤΤΑ ΑΠΟ ΔΕΚΑΧΡΟΝΟ
Είναι λίγο (έως πολύ) εγωιστικό αυτό που θα πω, αλλά σίγουρα
το έχετε νιώσει οι περισσότεροι που έχετε
φτάσει σε κάποια άλφα ηλικία. Δεν
έχω τίποτα με τους δεκάχρονους,
μια χαρά παιδιά είναι και έχουν
όλο το μέλλον μπροστά τους,
αλλά δύσκολα μπορώ να απο-
δεχτώ ότι ένα πιτσιρίκι μου
έσπασε εύκολα τα μούτρα
σε μία παρτίδα Battlefield,
το οποίο, μάλιστα, δεν έχει
καν δικαίωμα να το παίξει
(διαβάζει κανείς γονιός το
PEGI;)! Ο κόσμος του δεκά-
χρονου περιορίζεται
γύρω από το σχο-
λείο του (όχι πάντα)
και το gaming – τα
κοριτσάκια είναι λί-
γο νωρίς για να του
κάνουν κλικ. Οπότε, τι άλλο θα κάνει για να περάσει την ώρα του
όταν έχει τελειώσει με το διάβασμα ή όταν έχει κάνει κοπάνα; Να
λιώνει όλη μέρα multi-player στο Call of Duty και στο Dota. Υπό
τέτοιες συνθήκες, όσο κι αν προσπαθώ, δεν θα μπορέσω να φτά-
σω το επίπεδό του, γιατί, ευτυχώς ή δυστυχώς, έχω κι άλλα real-
life πράγματα να κάνω. Η ήττα, δε, είναι ακόμα πιο οδυνηρή όταν
συνοδεύεται από το βρίσιμο που λέγαμε παραπάνω. Πόσο να
αντέξω πια; Back to Grim Fandango, λοιπόν. Εκεί δεν υπάρχουν
δεκάχρονα!
THEORYCRAFT
Δεν αναφέρομαι σε κάποιο ακυκλοφόρητο παιχνίδι της Blizzard
(αν και ο ορισμός προήλθε από το Starcraft), αλλά στο γεγονός ότι
για να παίξεις multi-player σε ανταγωνιστικό επίπεδο, θα πρέπει να
κάνεις κυριολεκτικά διατριβή στους οδηγούς στρατηγικής και στα
φόρουμ. Τεχνικές που πρέπει να εφαρμόσεις, αντικείμενα που πρέ-
πει να φοράς, τρόποι παιχνιδιού και στρατηγικές σε συγκεκριμένες
καταστάσεις... Ένας απίστευτος όγκος δεδομένων που οφείλεις να
PC Master
78
Όπως φαίνεται, δεν είμαι ο μοναδικός που νιώθει το ίδιο!
Συναρπαστικά τα multi-player games, όπως το Tribes Ascend, αλλά πολ-
λή τρεχάλα, ρε παιδί μου...
Μην το βλέπετε έτσι,
πρόκειται για πραγμα-
τικό επαγγελματία...