R
eview
αναφέρουμε ότι στις «καλές» τους παρα-
λίες υπάρχει εγκατεστημένο αμμοψυκτικό
(!) σύστημα, που φροντίζει ώστε κάθε σπι-
θαμή της αμμουδιάς να μένει γύρω στους
18-20°C 24 ώρες το 24ωρο, άσχετα από
την ατμοσφαιρική θερμοκρασία. Στο ταξί-
δι σας μέχρι τον αινιγματικό Konrad θα
περάσετε μέσα από την ανοιχτή έρημο,
νεκροταφεία αυτοκινήτων και πολυτελών
γιοτ, ρημαγμένες λεωφόρους, αλλά και
θαμμένα πολυτελή ξενοδοχεία, lounge
bars, ενυδρεία και ακόμη περισσότερα
παραμυθένια σκηνικά που δεν θέλω να
σας χαλάσω. Σε πολλά σημεία αυτό το
vibe «εγκαταλειμμένης πολυτέλειας» που
βγάζουν τα περιβάλλοντα μου έφερε στο
νου τη Rapture των εξαιρετικών
Bioshock. Αυτή η αίσθηση ερήμωσης και
του κάτι φρικτού που έχει συμβεί, είναι
από τους πλέον εθιστικούς παράγοντες
του τίτλου, σε κάνει να θέλεις να συνεχί-
σεις να παίζεις ακόμη και όταν κλείνουν
τα μάτια σου. Η ανάγκη να ανακαλύψεις
τι συνέβη σε αυτό τον έκπτωτο παράδει-
σο σε σπρώχνει διαρκώς πιο μακριά. Η
ηχητική επένδυση χρήζει εύφημης μνείας,
καθώς ο μερακλής sound director έχει δέ-
σει εξαιρετικά μερικές από τις καλύτερες
συνθέσεις των Black Angels, Mogwai και
Jimi Hendrix με τις άριες του Βέρντι και το
αιθέριο, ψυχασθενές χάσιμο της Bjork.
Επιπλέον μπόνους, ο μυστηριώδης Radio-
Man, tribute στον Dennis Hopper, του
οποίου η εμφάνιση περιπλέκει ακόμη πε-
ρισσότερο την κατάσταση.
Εντυπωσιακά setpieces αναλαμβάνουν
να σπάνε τη μονοτονία της cover based
δράσης, με το κορυφαίο εξ αυτών να σας
βρίσκει πίσω από το minigun ενός ελικο-
πτέρου, σε μία απίστευτη βόλτα θανάτου
και καταστροφής – όχι, δεν αναφέρομαι
στα πέντε πρώτα λεπτά του παιχνιδιού,
αλλά εύσημα που το σκεφτήκατε.
ΤΗΕ JOKER AND THE THIEF
Ένα ακόμη σημείο διαφοροποίησης του
Spec Ops αφορά στη δυνατότητα που μας
παρέχει να επιλέξουμε, σε κομβικά ση-
μεία της ιστορίας, τι επιθυμούμε να κά-
νουμε. Θέλω να αποφύγω τα spoilers –η
μαγεία του παιχνιδιού βρίσκεται στο ταξί-
δι– αλλά θα πω ότι σε καμία περίπτωση
δεν είναι οι γνωστές «0-1» επιλογές της
Bioware, με την «καλή» και την «κακή» λύ-
ση να φωνάζουν από χιλιόμετρα. Όχι!
Εδώ είναι έρημος και υπάρχουν μόνο η
χειρότερη και η ασύλληπτη λύση. Οι επι-
λογές αυτές, σε συνδυασμό με το εντε-
λώς μπρουτάλ φινάλε του παιχνιδιού, δί-
νουν σοβαρό κίνητρο για να ξεκινήσει κά-
ποιος από την αρχή και ίσως να διαλέξει
άλλα πράγματα.
Θέλω να σταθώ λίγο σε αυτές τις επιλο-
γές. Είναι από τις λίγες φορές που ένα
videogame με επηρέασε τόσο, αφού με
άφησε να το σκέφτομαι μέρες μετά την
ολοκλήρωσή του. Ο αντίκτυπος κάθε φρι-
κτής, αμετάκλητης επιλογής του Walker
γίνεται άμεσα αντιληπτός στην ψυχοσύν-
θεσή του. Προς το τέλος, δεν θα ξέρετε
πραγματικά τι συμβαίνει στ’ αλήθεια και τι
υπάρχει στο μυαλό του πρωταγωνιστή.
Στα επιπλέον bonus, ο τρόπος που έχουν
υπολογίσει οι developers τα σημεία που
ενδέχεται να πεθάνετε περισσότερες φο-
ρές, και όχι μόνο αρχίζουν να εμφανίζο-
νται πειραγμένα και ανησυχητικά μηνύμα-
τα στα loading screens («Υou are still a
good person», «How many American
soldiers did you kill today?», «You can still
redeem yourself»), αλλά είναι επίσης πι-
θανό ο Walker να έχει κάποιο ψυχωτικό
επεισόδιο, κάτι που προσθέτει απίστευτα
στην ατμόσφαιρα του παιχνιδιού, ειδικά
όσο προχωράμε προς το αναπόφευκτο,
αιματοβαμμένο τέλος.
ΜULTIPLAYER MADE ME DO IT
Αν και το Spec Ops διαθέτει ένα ικανο-
ποιητικά υλοποιημένο multiplayer mode,
είναι περισσότερο από εμφανές ότι το
«ψωμί» του τίτλου βρίσκεται στο single
player κομμάτι του. Οι μηχανισμοί δράσης
PC Master
88
Παρέχονται αρκετές ευκαιρίες για να κυκλώσουμε και να πλευροκοπήσουμε τους εχθρούς μας.
Eκτελώντας έναν ετοιμοθάνατο εχθρό. Είναι
βρόμικη δουλειά, αλλά κάποιος πρέπει να την
κάνει...
Μάλλον δεν είμαστε τόσο ευπρόσδεκτοι τελι-
κά...
Oh say, can you see...