R
eview
PC Master
98
T
α puzzle games ίσως να είναι
το πλέον χαρακτηριστικό εί-
δος indie παιχνιδιών της «νέ-
ας εποχής», με απλό game-
play που προσπαθεί να βρει
απήχηση κυρίως σε casual
κοινό (και που καθιστά το παιχνίδι
playable ακόμη και σε κονσόλες ή και σε
touch-based συσκευές), χαμηλή τιμή και
εύκολη διάθεση μέσω κάποιας πλατφόρ-
μας digital distribution. Μία από τις εται-
ρείες των οποίων τα προϊόντα έχουν
ταυτιστεί με το παραπάνω προφίλ είναι η
Cipher Prime, η οποία τα τελευταία χρό-
νια μας έχει προσφέρει μία σειρά τίτλων
με αρκετά απλό αλλά πέρα για πέρα
πρωτότυπο puzzle gameplay (συγκεκρι-
μένα, τα Auditorium, Pulse και Fractal).
Τελευταίο πόνημα της εταιρείας είναι το
Splice, ένα experimental puzzle game,
και με αυτό θα ασχοληθεί το παρόν
review (ο μεγάλος τίτλος πάνω πάνω στη
σελίδα ήταν αρκετά ισχυρό clue ως προς
αυτό, υποθέτω).
ΜΙΚΡΟΙ ΒΙΟΛΟΓΟΙ
Ως puzzle game, το Splice δεν έχει σε-
νάριο με τη συμβατική έννοια ούτε ιδιαί-
τερα πολύπλευρες πτυχές του gameplay
και των γραφικών που χρήζουν διεξοδι-
κότατης ανάλυσης. Ως εκ τούτου αλλά-
ζει αναγκαστικά η καθιερωμένη ροή «σε-
νάριο-gameplay-γραφικά» του review και
θα αφοσιωθούμε αποκλειστικά στο κύριο
χαρακτηριστικό του παιχνιδιού, που προ-
φανώς δεν είναι άλλο από τα puzzles.
Για το role play της υπόθεσης, θα μπο-
ρούσαμε να πούμε πως το Splice μάς βά-
ζει στο ρόλο ενός βιολόγου, ο οποίος μέ-
σω ενός μικροσκοπίου παρατηρεί και
«παίζει» με διάφορους πολυκύτταρους μι-
κροοργανισμούς προκειμένου να τους
φέρει στο επιθυμητό σχήμα. Βασικός
σκοπός κάθε επιπέδου (ή strain) του παι-
χνιδιού είναι να μετακινήσεις και να συ-
νενώσεις τα προσφερόμενα κύτταρα
(διαδικασία γνωστή στη Γενετική Μηχα-
νική ως Splicing, αν και μάλλον εκεί τα
πράγματα είναι ελαφρώς πιο περίπλοκα)
για να σχηματίσεις έναν πολυκύτταρο
οργανισμό ο οποίος θα ταιριάζει ακριβώς
στο λευκό design pattern που υπάρχει
στο background του εκάστοτε strain. Και
μάλιστα αυτό πρέπει να επιτευχθεί μέσα
σε συγκεκριμένο και ιδιαίτερα μικρό
αριθμό κινήσεων. Αν αυτός ο αριθμός ξε-
περαστεί, λαμβάνουμε ένα μήνυμα απο-
τυχίας και αρχίζουμε το strain από την
αρχή. Αυτή η «επανεκκίνηση» είναι και η
μοναδική τιμωρία σε περίπτωση αποτυ-
χίας, μια και τo νόημα του παιχνιδιού
βρίσκεται στην «εξερεύνηση» του εκά-
στοτε strain και στην παρατήρηση του
πώς μεταβάλλεται ο «οργανισμός» μας με
κάθε κίνηση που κάνουμε. Ενδιαφέρου-
σα προσθήκη ως προς αυτό είναι και μία
λειτουργία rewind/forward που ενεργο-
ποιείται με τη ροδέλα του mouse, η
οποία μας επιτρέπει ανά πάσα στιγμή να
επιστρέψουμε σε οποιοδήποτε στάδιο
του splicing που έχει συμβεί στο τρέχον
strain. Αξίζει να σημειωθεί πως, θεωρητι-
κά, κάθε strain μπορεί να ολοκληρωθεί
και με λιγότερες κινήσεις σε σχέση με
τον αριθμό που προσφέρεται.
Τα strains του παιχνιδιού ομαδοποιού-
νται σε σύνολα των επτά και κάθε σύνο-
λο από strains αποτελεί ένα sequence,
τα οποία αποκτούν αυξανόμενη δυσκο-
λία καθώς προχωράμε. Τα πρώτα τέσσε-
ρα sequences είναι τρόπον τινά εισαγω-
γικά, όπου ο παίκτης καλείται να μάθει
τον τρόπο παιχνιδιού και το πώς λειτουρ-
γούν διαφόρων ειδών special κύτταρα.
Εν αρχή ην το κύτταρο…
του Κώστα «Hellion» Καλλιανιώτη hellion.kal@gmail.com
Το πρώτο level του παιχνιδιού. «Ξεκινήστε, παρακαλώ». Εεε, OK…
Κάνοντας drag με το mouse μία ομάδα κυττά-
ρων, «φωτίζονται» οι πιθανές θέσεις που μπο-
ρούμε να τα τοποθετήσουμε.
Δείγμα ενός strain που χρησιμοποιεί special
κύτταρα.
PERFORMANCE
REPORT
ΤΟ ΤΡΕΞΑΜΕ ΣΕ:
CPU Intel Core i5-750, 2GB RAM, GPU
nVidia GeForce GTS 250, Windows XP
SP3
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ:
Το παιχνίδι έχει χαμηλότατες απαιτήσεις
και τρέχει πολύ ομαλά ακόμη και σε «γη-
ραιότερα» συστήματα.
SPLICE