R
eview
PC Master
108
M
ερικά από τα μεγαλύτερα
και ομορφότερα θαύματα
του gaming συμβαίνουν
μακριά από τις δόξες της
E3, την κάλυψη από τερά-
στια sites του εξωτερικού
και γενικότερα οτιδήποτε περνά ως μέιν-
στριμ σποτλάιτ. Το αγαπημένο σας περιοδι-
κό όμως, με τριακονταετή θητεία στην εξό-
ρυξη αδαμάντων πολλών καρατίων, διάβη-
κε τις υποθετικές κοιλάδες του Λόγου, νί-
κησε τον τρομερό Κένταυρο Ματ και έφτα-
σε στη χαμένη ψυχή του Μαντείου των
Δελφών. Ο χρησμός αναφορικά με το πα-
νέμορφο όχι-ακριβώς-παιχνίδι του δικού
μας Jonas Kyratzes είναι αινιγματικός όσο
και εμπρηστικός.
WELCOME TO UNDERHOME
Μεγαλώνοντας κάτω από το γλυκό,
πρασινόμαυρο φως ενός Apple II, είχα την
πρώτη επαφή μου με τα επονομαζόμενα
graphic adventures (γκράφικ αντβέ-
ντσουρς για τους μυημένους) στα μέσα
της δεκαετίας του ‘80, με έναν εξαιρετικά
πρώιμο τίτλο της Sierra Online, με τίτλο
Ulysses And The Golden Fleece. Ήταν ένα
σουρεαλιστικό μπέρδεμα ελληνικής μυ-
θολογίας, όπου ο κόσμος απεικονιζόταν
σε ένα παράθυρο με γραφικά επιπέδου
μετεξεταστέου της Α’ δημοτικού, λίγο
επεξηγηματικό κείμενο και μηχανισμούς
text adventure. Ήταν επίσης απίστευτα
καθηλωτικό, μαγικό και ολότελα διαφορε-
τικό από τις μέχρι τότε καθαρά platform
εμπειρίες μου. Το ότι ήξερα γύρω στις
επτά λέξεις στα Αγγλικά τότε, δεν με
άφησε να ασχοληθώ με το παιχνίδι περισ-
σότερο από κάνα (απεγνωσμένο) δεκαή-
μερο. Η ατμόσφαιρά του όμως ρίζωσε
ύπουλα μέσα μου και έπρεπε να φτάσω
στα 30 και να βρεθώ μπροστά στο διαμά-
ντι The Sea Will Claim Everything, για να
σπάσει κάθε φράγμα χώρου και χρόνου
και να γίνω ξανά πέντε χρόνων, χαμένος
στους πολύχρωμους δρόμους της Γης του
Ονείρου.
Ο Κυρατζής, δημιουργός του παιχνιδιού,
έχει φτιάξει ένα ολόκληρο σύμπαν, τη Γη
των Ονείρων, την οποία ζωντανεύει σε μία
σειρά από ψυχεδελικά και ιδιότυπα μο-
ντέρνα graphic adventures. Τα σκίτσα της
γυναίκας του, Verena Kyratzes, φέρνουν
τους απατηλά αθώους κόσμους του στη
ζωή και όταν σε χτυπήσει πλήρως η ιδιο-
φυΐα των –πραγματικά ατελείωτων– κειμέ-
νων του, είναι πια αργά. Είσαι φανμπόης
εφ’ όρου ζωής –φανμπόη φορ λάιφ– πε-
ρισσότερα όμως γι’ αυτό αργότερα. Η πε-
ριπέτεια ουσιαστικά στηρίζεται στο αρχαίο
interface που λανσαρίστηκε με το
Ulysses, τω καιρώ εκείνω. Ένα παράθυρο
γραφικών (το ίδιο το παιχνίδι αυτοσαρκά-
ζεται καταπληκτικά για το ντεμοντέ και
απαρχαιωμένο interface του, από την
πρώτη κιόλας σκηνή) αναλαμβάνει να
απεικονίσει τους χώρους τους οποίους
επισκέπτεστε, ένα μικρότερο παράθυρο
για το κείμενο θα κρατήσει την προσοχή
σας για το μεγαλύτερο χρονικό διάστημα
και το δεξί μέρος της οθόνης είναι αφιε-
ρωμένο σε inventory, journal (ανέλπιστα
κατατοπιστικό) και options, με την ειδική
επιλογή Weird Sound, η οποία βάζει και
τους πλέον αμύητους στο κλίμα της περι-
πέτειας.
Το παιχνίδι ξεκινά σαν σόλο των
Grateful Dead: In media res, σε ένα ψυχε-
δελικό, ζωντανό δεντρόσπιτο και εσάς
αντιμέτωπους με ένα δρυΐδη ονόματι The
και την cross-dressing Τεχνητή Νοημοσύ-
νη που αποτελεί το δεξί του χέρι. Ο The
και η Α.Ι. σάς καλωσορίζουν στο αρμονικό
οικοσύστημα του Underhome και σας
πληροφορούν πως μόλις έφυγαν οι κατα-
σχέτες της Τράπεζας (κεφαλαίο Ταυ, για
έμφαση της σατανικότητας) και ως αποτέ-
λεσμα της επίσκεψής τους, το Underhome
έχει υποστεί ένα τεράστιο σοκ. Γρήγορα
συμφωνείτε να τους βοηθήσετε να απο-
καταστήσουν τη βλάβη, καθώς η επανα-
φορά του δέντρου στην «υγιή» κατάστασή
του είναι και η μοναδική διαφυγή σας από
τη Γη του Ονείρου.
Γιατί όμως να θέλει κάποιος να φύγει
από ένα τόσο ειδυλλιακό μέρος; Ο τρόπος
Rebel Yell
του Στέφανου «Borracho» Κουτσούκου
Ο Ματ ο Κένταυρος εξηγεί τη δομή του
κόσμου.
Κάθε save slot έχει το δικό του ξεχωριστό όνο-
μα. Για λόγους τιμής, έσωζα πάντοτε στο
Nipple. Εικονίζεται ο Κώστας Κατσίκας.
Δείγμα των διαλόγων του παιχνιδιού. Στα δεξιά
είναι τα θέματα που έχουμε στη διάθεσή μας.
THE SEA WILL
CLAIM EVERYTHING