11
PC Master
φόρμες. Η Valve δεν θα υπήρχε σήμερα αν
δεν υπήρχαν τα PCs, ή η Epic, ή η Zynga, ή
η Google. Και αυτές δεν θα υπήρχαν αν δεν
ήταν τόσο ανοικτή η πλατφόρμα. Υπάρχει ο
πειρασμός να κλειστεί η πλατφόρμα γιατί
βλέπουν τι μπορούν να επιτύχουν αν πε-
ριορίσουν την πρόσβαση του ανταγωνιστή
στην πλατφόρμα. Εμείς κοιτάμε την πλατ-
φόρμα και σκεφτόμαστε ότι τόσο καιρό εί-
μαστε… τζαμπατζήδες και απλώς επωφε-
λούμαστε από την τεχνολογία των υπολο-
γιστών και του Διαδικτύου, έτσι πρέπει να
συνεχίσουμε την προσπάθεια ώστε να εξα-
κολουθούν να υπάρχουν ανοικτές πλατ-
φόρμες.»
Λογικό ακόλουθο, ο συνειρμός για τη
χρήση ανοιχτού λογισμικού, όπως το Linux.
«
Το μεγάλο πρόβλημα που κρατάει πίσω το
Linux είναι τα παιχνίδια. Ο κόσμος δεν συ-
νειδητοποιεί πόσο σημαντικά είναι τα
games στη μορφοποίηση συμπεριφοράς
των καταναλωτών. Θέλουμε τα 2.500 παι-
χνίδια που έχουμε στο Steam να μπορέ-
σουν να τρέξουν σε Linux. Νομίζω πως τα
Windows 8 είναι καταστροφή για όσους
ασχολούνται με τα PCs. Θεωρώ ότι θα χά-
σουμε μερικούς από τους καλύτερους κα-
τασκευαστές υπολογιστών, που θα αποχω-
ρήσουν από την αγορά. Αν γίνει κάτι τέ-
τοιο, θα πρέπει να υπάρχουν έτοιμες εναλ-
λακτικές λύσεις.»
Όσο για τη τεχνολογία αφής και τα παι-
χνίδια σε τεχνολογία touch; Ο Gabe είναι
κάθετος: «Πιστεύουμε ότι η τεχνολογία
touch είναι βραχυπρόθεσμη. Το πληκτρο-
λόγιο και το ποντίκι είναι σταθερά εδώ και
25
χρόνια, αν και νομίζω πως το touch θα
κρατηθεί σταθερό για 10 χρόνια. Η περίο-
δος όμως έπειτα από αυτό θα διαρκέσει
πολύ περισσότερο από 25 χρόνια και θα
συνδυάσει διαφορετικές τεχνολογίες. Τα
δύο βασικά προβλήματα είναι τα
input/output, ο τρόπος επικοινωνίας με
τον υπολογιστή. Υπάρχουν πολλές τρελές
εικασίες: θα μας κοροϊδεύετε σε μερικά
χρόνια, αλλά τελικά φαίνεται ότι η γλώσσα
μας είναι το πιο ανεπτυγμένο μηχανικά όρ-
γανο που συνδέεται στον εγκέφαλό μας.
Βέβαια, θα είναι παράξενο να έχεις δίπλα
σου έναν gamer να παίζει κάνοντας “μπλα
μπλα μπλα μπλα”. Δεν νομίζω πως θα δού-
με τεχνολογία input μέσω γλώσσας, όμως.
Ίσως όμως έχουμε στους καρπούς μας κά-
ποια περιβραχιόνια, ίσως κάνουμε κάτι με
τα χέρια μας που είναι πολύ εκφραστικά
στις κινήσεις τους.»
Linux σε Steam; Τα Windows 8 καταστρο-
φή; Χειριστήριο γλώσσας; Ό,τι πεις, εμείς
μαζί σου, προφήτη Gabe, σε αγαπάμε.
Ειδήσεις, αναλύσεις, αποκαλύψεις!
xΑμOΣ
μΕ Το Ouya
Η κονσόλα των 99 δολαρίων
ρ
αγδαίες οι τεχνολογικές εξελίξεις μέσα στο κατακαλόκαιρο όσον αφορά στην gam-
ing σκηνή και το νέο «παίκτη» που εμφανίστηκε από το πουθενά. κυρίως μας ενδια-
φέρει γιατί φαίνεται σαν υβρίδιο, σαν εξελικτικό βήμα που φέρνει κοντά υπολογιστές
και κονσόλες, εφόσον μιλάμε για μία κονσόλα με ανοικτή αρχιτεκτονική και χρήση an-
droid. Το project του Ouya (προφέρεται «ούγια») εμφανίστηκε ξαφνικά στο Kickstarter,
ζητώντας 950.000 δολάρια για να ξεκινήσει παραγωγή. Η κονσόλα βασίζεται σε android
και χρησιμοποιεί το τσιπ Tegra 3 (το ίδιο με την ταμπλέτα Nexus 7). Φέρει χειριστήριο
twin-stick και touchpad. Πιο αναλυτικά, τα specs έχουν ως εξής:
•
κονσόλα: Tegra 3 Quadcore aRM cortexa9 + GPu, 1 GB lPDDR2 RaM, 8GB on-board
flash, σύνδεση με τηλεόραση με hDMi 1080p hD, Wi-fi 802.11bgn, Bluetooth le 4.0,
θήκη που ανοίγει με κανονικές βίδες, δεν υπάρχει disc drive
•
Χειριστήριο: Ασύρματο στα 2.4Ghz Rf, δύο analog sticks, d-pad, οκτώ πλήκτρα παι-
χνιδιού, ένα πλήκτρο system, Touchpad, , 2x aa μπαταρίες, θήκη που ανοίγει με κανονι-
κές βίδες
•
λειτουργικό Σύστημα/λογισμικό: android 4.0, custom TV ui, ενσωματωμένο game
store – για αγορά/download παιχνιδιών και εφαρμογών περιλαμβάνει το SDK για ανά-
πτυξη παιχνιδιών, δυνατότητα για root χωρίς να επηρεάζεται η εγγύηση
h πλατφόρμα προσφέρεται τόσο για τις μεγάλες εταιρείες δημιουργίας παιχνιδιών αλ-
λά (κυρίως) για μικρούς indie developers, ενώ θα είναι ανοικτή για ανάπτυξη απ’ όλους
και τα παιχνίδια μπορεί να είναι δωρεάν για δοκιμή αρχικά ή και free-to-play. Σίγουρα
θα επηρεάσει τον παραδοσιακό τρόπο με τον οποίοι οι μεγάλοι κολοσσοί (Sony, Mi-
crosoft, Nintendo) φέρνουν παιχνίδια στο σπίτι και την τηλεόρασή μας. κανένας δεν
λέει ότι θα γίνει κάποια αντικατάσταση ή ότι οι κονσόλες θα πεθάνουν… Ό,τι και αν γί-
νει, ακόμη και αν το Ouya σαρώσει και τα πάει καλά, οι τρεις «μεγάλες κυρίες» θα έχουν
το χώρο τους στην αγορά. Αλλά καλό είναι να υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις για πιο
ανάλαφρο gaming και να μετακινηθούμε από το μοντέλο των 60 ευρώ το παιχνίδι...
Από άποψη game development, είναι καλή εποχή για να φτιαχτεί ένα τέτοιο σύστημα:
είναι πολύ ακριβή η ανάπτυξη για μεγάλα blockbusters (που μάλιστα, μερικές φορές,
δεν βγάζουν τα λεφτά των προβλέψεων) και έτσι ολοένα περισσότερα studios στρέφο-
νται σε μικρότερες κλίμακες, σε τίτλους για κινητά τηλέφωνα, ταμπλέτες ή social
games. To κακό είναι ότι αυτά τα παιχνίδια δεν φτιάχνονται για να συνεργάζονται με
τηλεόραση και χειριστήριο αυτό είναι το κενό το οποίο έρχεται να καλύψει το Ouya.
κάθε τίτλος που κυκλοφορεί σε συστήματα των Sony, Nintendo, Microsoft, περνάει σα-
ράντα κύματα και εγκρίσεις από τους κατόχους των δικαιωμάτων. με την ανοικτή δομή
και το android, όλα είναι πιο απλά. Η κονσόλα θα είναι ανοικτή για hacking τόσο σε επί-
πεδο software όσο και στο hardware.
h σελίδα στο Kickstarter ανέφερε αρχικά πως αν η χρηματοδότηση ήταν επιτυχής, η
κονσόλα θα μπορούσε να βγει στην παραγωγή τον μάρτιο του 2013. μέσα σε οκτώ
ώρες, το Ouya είχε φτάσει το στόχο των 950.000 δολαρίων (με μόλις 8.000 άτομα να
υποστηρίζουν). Πρόσφατα μάλιστα έγινε διαθέσιμη και μία συλλεκτική έκδοση (για
όσους δώσουν 140 δολάρια στη σελίδα). Υπάρχουν βέβαια και αμφιβολίες, καθώς έχου-
με ξαναδεί παρόμοια φιλόδοξα projects, για παράδειγμα, την κονσόλα Phantom που
έμεινε… φάντασμα. To μεγαλύτερο στοίχημα είναι τα games και ποιοι developers θα
βγάλουν παιχνίδια. μέχρι στιγμής όλοι υποστηρίζουν θεωρητικά την κονσόλα, αλλά
στην πράξη… θα πρέπει να το δούμε.