Page 116 - PC Master τ. 275

R
eview
PC Master
116
F
irst Person Shooters: Το είδος
παιχνιδιού που αντικατέστησε
τα πάλαι ποτέ Shoot ‘em up
στις καρδιές των απανταχού
«
αιμοβόρων» gamers. Υπάρ-
χουν δεκάδες στο εμπόριο, σε
κάθε σχεδόν μορφή και όμως φαίνεται ότι
ο κόσμος ζητάει κι άλλα, καθώς οι εταιρεί-
ες παραγωγής τα σερβίρουν… κατά ριπάς.
Το Shootmania Storm είναι ακόμα ένα μέ-
λος της ατελείωτης σειράς των FPS, αρκε-
τά διαφορετικό από τα άλλα, και σε αυτές
τις σελίδες θα δούμε με τι όπλα ρίχνεται
στη μάχη των εντυπώσεων και του μεριδί-
ου αγοράς φυσικά.
WE ARE FAMILY
Tα θεμέλια του FPS οικοδομήματος
μπήκαν, ως γνωστόν, με το ιστορικό
Wolfenstein 3D, το Doom έφερε την
έκρηξη και η συνέχεια ήταν καταιγιστική
μέχρι τις μέρες μας, με το είδος να μετρά-
ει εκατοντάδες τίτλους, από τους οποίους
δεκάδες υπήρξαν επιτυχημένοι. Αν γυρί-
σουμε όμως το χρόνο πίσω στα τέλη της
δεκαετίας του ’90, θα δούμε ότι τα τότε
δημοφιλέστερα παιχνίδια του είδους δεν
είχαν μεγάλη σχέση με το σήμερα, καθώς
τα περισσότερα ακολουθούσαν ένα φου-
τουριστικό-φανταστικό σκηνικό, ενώ το
gameplay τους δεν είχε σε καμία περίπτω-
ση το ρεαλισμό ως προτεραιότητα. Στο
multiplayer κομμάτι, την αιώνια μάχη για
την επικράτηση μεταξύ Quake Arena και
Unreal Tournament ήρθε να διαταράξει
και τελικά να ακυρώσει, επιβάλλοντας το
δικό του νόμο, ένας κλώνος του σημαδια-
κού, εντέλει, Ηalf-Life. Ο κλώνος αυτός
δεν ήταν άλλος από το Counter-Strike,
που έγραψε το πρώτο κεφάλαιο στο βι-
βλίο των σύγχρονων on–line FPS, στα
οποία δεσπόζουν τίτλοι όπως το Call of
Duty και το Battlefield 3. Στις μέρες μας η
sci-fi παράδοση του Quake και του UT φαί-
νεται χαμένη στη λήθη. Πλέον ο όρος
φουτουριστικό Shooter έφτασε να παρα-
πέμπει στο Crysis, το οποίο ακολουθεί την
ίδια συνταγή και η ιστορία του απλά τοπο-
θετείται στο κοντινό μέλλον.
ΚΑΜΙΑ ΕΛΠΙΔΑ;
Όμως κάτι φαίνεται να αλλάζει σιγά σι-
γά. Μετά την επιτυχία του Tribes Ascend,
το οποίο επικαιροποίησε την επιστημονι-
κή φαντασία στο FPS στερέωμα, έρχεται
τώρα το Shootmania Storm να σηκώσει
το λάβαρο της παλιάς σχολής από το χώ-
μα και να καθιερωθεί ως το νέο καυτό e-
sport. Το παιχνίδι είναι πραγματικός πνευ-
ματικός διάδοχος του UT και βασίζεται
στην απλότητα και το καταιγιστικά γρήγο-
ρο gameplay. Ξεχάστε τις πολύπλοκες
τακτικές κάλυψης-απόκρυψης και τον
πλήρη εξοπλισμό, που περιλαμβάνει του-
φέκια, χειροβομβίδες, αντιαρματικά και
νάρκες. Εδώ υπάρχει μόνο μία ενεργεια-
κή ασπίδα, ένα όπλο ακτίνων και μία μπά-
ρα σύντομης ώθησης. Συγκεκριμένα, για
την επίθεση μπορούμε να επιλέξουμε με-
ταξύ διαφόρων παραλλαγών του κλασι-
κού ακτινοπίστολου. Μία μονή ακτίνα που
χτυπάει το στόχο αστραπιαία, αλλά, αν
αστοχήσεις, πρέπει να περιμένεις την αρ-
γή επαναφόρτιση, ένα παλμικό όπλο με
τέσσερις ριπές αλλά αργή ταχύτητα κ.λπ.
Η ασπίδα χωρίζεται σε ράβδους και ισο-
δυναμεί με τις πάλαι ποτέ «ζωές» – κάθε
εχθρικό χτύπημα αφαιρεί και από μία ρά-
βδο και, όταν τελειώσουν όλες, πεθαίνε-
τε. Η δε ώθηση είναι ένα απλό σύντομο
boost. Κατά τα άλλα, θα περνάτε τον πε-
ρισσότερο χρόνο σας τρέχοντας με φρε-
νήρεις ρυθμούς ή πραγματοποιώντας τε-
ράστια άλματα, επιχειρώντας να εξολο-
θρεύσετε το στόχο σας ενώ ταυτόχρονα
προσπαθείτε να αποφύγετε τα εχθρικά
πυρά. Το στόχαστρο είναι φιξαρισμένο
στο κέντρο της οθόνης, οπότε το σημάδι
χρειάζεται αρκετή εξάσκηση, αφού η
πλειοψηφία των kills γίνεται εν κινήσει
εναντίον κινούμενων στόχων. Είναι όσο
δύσκολο ακούγεται. Camping και sniping
εδώ δεν έχει.
Ξέφρενο και old school!
του Βασίλη «Kuivamaa» Ξερικού
Καλοδουλεμένα τα background graphics.
PERFORMANCE
REPORT
ΤΟ ΤΡΕΞΑΜΕ ΣΕ:
AMD A6-3400M Quad Core, 6GB RAM,
Dual Graphics Radeon HD 7670M 1GB +
6520
G, 1.366x768, Windows 7 Home Pre-
mium 64-bit SP1.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ:
Απροβλημάτιστος τίτλος. Το frame rate
κυμάνθηκε μεταξύ 35 και 40 fps, πέφτο-
ντας στα 20 και κάτι σε ελάχιστα σημεία
στις πολυπληθείς αρένες.
SHOOTMANIA
STORM