65
PC Master
Αλήθεια, πώς θα μπορούσε να μεταφερ-
θεί αυτή η μαγεία του επιτραπέζιου παιχνι-
διού σε μία «ξερή» ηλεκτρονική οθόνη; Πώς
είναι δυνατόν να πληρώνουμε για digital
κάρτες και boosters; Τι μπορεί να κερδίσει
κάποιος αν ασχοληθεί με το χώρο στην
ηλεκτρονική, όμως, μορφή του; Τι μπορεί
να χάσει; Ας δούμε τους σημαντικότερους
αντιπροσώπους του χώρου και οι απαντή-
σεις θα μας δοθούν στο τέλος.
Ο «βασιλιασ» τΟυ χΩρΟυ:
Magic: The gaThering
Ο αδιαφιλονίκητος άρχοντας του χώρου
δεν είναι άλλος από το Magic: The Gathe-
ring. Μπορεί να μην είναι το καλύτερο παι-
χνίδι του είδους (οι φανατικοί θα με κυνη-
γάνε, μα δεν πειράζει), αλλά οι βασικοί κα-
νόνες του αποτελούν τον ακρογωνιαίο λίθο
για κάθε άλλο trading card game που έχει
κυκλοφορήσει, ενώ ταυτόχρονα έχει και
τους περισσότερους παίκτες στον κόσμο.
Προσπάθειες για τη μεταφορά του στους
ηλεκτρονικούς υπολογιστές; Αναρίθμητες!
Από το MtG: Duels of the Planeswalkers του
1997 (
Microprose) έως το Duels of the
Planeswalkers 2013 που παρουσιάσαμε στο
προηγούμενο τεύχος, και από τα spin-offs
Battlegrounds και Tactics έως το MtG:
Online, μπορεί να γίνει κατανοητό ότι έγινε
φιλότιμη προσπάθεια για την απόλυτη κυ-
ριαρχία και στον ηλεκτρονικό χώρο. Στην
πραγματικότητα κανένα παιχνίδι δεν έκανε
το μεγάλο «μπαμ» και το σίγουρο κέρδος
της εταιρείας παραγωγής του παιχνιδιού,
Wizards of the Coast, είναι το MtG: Online,
που αποτελεί πιστή απόδοση του παιχνιδι-
ού στην οθόνη. Και όταν λέμε «πιστή» το
εννοούμε: οι παίκτες μπορούν να αγορά-
σουν digital boosters (και μάλιστα OXI σε
φθηνότερη τιμή από αυτή των κανονικών
boosters!), να κάνουν ανταλλαγές και να
συμμετέχουν σε απλούς αγώνες ή σε τουρ-
νουά με μεγάλα έπαθλα.
real TiMe STraTegy με καρτεσ;
call Me... BaTTleforge!
Το 2009 η EA κυκλοφόρησε το
Battleforge, έναν τίτλο που προσπάθησε να
συνδυάσει ιδανικά τα trading card games
με τα παιχνίδια στρατηγικής πραγματικού
χρόνου. Στην ουσία, το Battleforge ακολου-
θούσε τους κλασικούς κανόνες ενός RTS με
τη συγκέντρωση πόρων (μέσω των power
wells), την ανέγερση κτηρίων και τη δημι-
ουργία στρατευμάτων. Όλα όμως τα παρα-
πάνω εκτελούνταν μέσω ενός deck με κάρ-
τες που είχε δημιουργήσει ο παίκτης. Ο συν-
δυασμός αυτός έδινε νέο αέρα στο game-
play και το έκανε εξαιρετικά γρήγορο: για
παράδειγμα, μπορούσαμε να castάρουμε
μία μονάδα σε οποιοδήποτε ορατό σημείο
του χάρτη και χωρίς τον περιορισμό να είναι
αυτό δίπλα σε κάποιο κτήριό μας. Το πλού-
σιο pool από κάρτες έδινε πολλά περιθώρια
πειραματισμών, ενώ έντονο και δυναμικό
ήταν και το ΡvΡ του τίτλου. Βεβαίως, υπήρ-
χε η δυνατότητα αγοράς boosters, ενώ στο
τέλος κάθε αποστολής μάς περίμενε και
μίας μορφής loot με βελτιώσεις στις ήδη
υπάρχουσες κάρτες. Το Battleforge υποστη-
ρίχθηκε αρκετά στο ξεκίνημα με προσθήκες
νέων αποστολών, αλλά και ολόκληρων
campaigns και expansions καρτών, ενώ είχε
και μία δυνατή και σχετικά μεγάλη κοινότη-
τα. Δυστυχώς σήμερα φυτοζωεί και κανένας
δεν μπορεί να προβλέψει το μέλλον του...
card gaMe ναι, collecTiBle
όχι: eTherlordS 1 & 2
Ας πάμε μερικά χρόνια πίσω και συγκεκρι-
μένα στα έτη 2001 και 2003, οπότε κυκλο-
φόρησαν τα Etherlords και Etherlords 2 αντί-
στοιχα. Όταν παίρνεις δύο πανίσχυρα
franchises και συγκεκριμένα το Magic: Τhe
Gathering και το Heroes of Might & Magic και
τα συνδυάζεις με ευφάνταστο και εξαιρετικό
τρόπο, τότε μόνο καλά πράγματα μπορούν
να συμβούν. Αυτό ακριβώς έγινε και με τα
Το «πραγματικό» Magic: The Gathering... στην «ψεύτικη» (digital) μορφή
του.
Κάρτες ΥΠΑΡΧΟΥΝ!
Etherlords: Πραγματικά μοναδικό παιχνίδι!
Boosters:
η βασική αιτία
για πολλές
άδειες
τσέπες!