R
eview
87
PC Master
τητα των quests, τα οποία σε τίποτα δεν
θυμίζουν τους generic μαραθώνιους βαρε-
μάρας, τύπου «Μου ‘πέσαν 5 σακιά στο
Στοιχειωμένο Χωράφι. Πήγαινε, γενναίε
Μποράτσε, να φαρμάρεις σακιά μέχρι να
σου πέσουν τα δάχτυλα και να μη χωράς
να κάτσεις στην καρέκλα». Στο Secret
World τα quests ενσωματώνονται τόσο ορ-
γανικά και όμορφα στη ροή του κόσμου,
ξεκινούν από προφανή –ή όχι– οπτικά ερε-
θίσματα και τα κορυφαία εξ αυτών, τα λε-
γόμενα Investigations, επιχειρούν και πε-
τυχαίνουν κάτι που δεν έχει ξαναγίνει σε
PC game μέχρι σήμερα.
Ας δούμε όμως τα πράγματα από την αρ-
χή. Υπάρχουν συνολικά επτά διαφορετικοί
τύποι αποστολών. Οι Story και combat εί-
ναι αυτοεπεξηγηματικές και παλιοί γνώρι-
μοι. Η υλοποίησή τους είναι αρτιότατη, με
ολόκληρες, συχνά σπαρταριστές
cinematics να προλογίζουν την καθεμία.
Τις item missions τις αναλαμβάνουμε ανα-
καλύπτοντας αντικείμενα στο περιβάλλον
μας. Κάποια πεταμένα, στραπατσαρισμένα
κουτιά από καλαμάρια, για παράδειγμα,
μπορούν να μας οδηγήσουν σε ένα Φρικτό
Υπόγειο, όπου ελλοχεύει ένας Μικρός
Κθούλου ή κάποιο εκλεκτό δευτεροξάδερ-
φό του. Η ποικιλία των item missions είναι
τεράστια και εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό
από την παρατηρητικότητά μας. Oι
dungeon και PvP αποστολές είναι επίσης
γνωστές, με μία σημαντική διαφορά όμως:
το Secret World έχει φτιαχτεί για να εξε-
ρευνηθεί και να αγαπηθεί για το μυστήριο
και τον κόσμο του. Το αναιμικότατο PvP
–
τουλάχιστον μέχρι την ώρα που γράφο-
νταν αυτές οι γραμμές– περιορίζεται σε
τρεις τυπικές ζώνες, με εξίσου τυπικά
objectives και στην ουσία είναι καθαρά θέ-
μα αριθμητικής υπεροχής. Όποια φράξια
έχει περισσότερο λαό στην εκάστοτε
warzone, κερδίζει και το παιχνίδι. Δεν
υπάρχουν ούτε οι ανταμοιβές, ούτε το βά-
θος PvP που συναντάμε στα καθαρά αντα-
γωνιστικά παιχνίδια του είδους. Τα
dungeons αντίθετα –raids δεν έχουν ενσω-
ματωθεί ακόμη στο παιχνίδι– είναι
instances για πενταμελείς ομάδες, πολύ
διαφορετικά από αυτά που έχετε συνηθί-
σει. Με τεράστια έμφαση στην ιστορία, το
lore και την ενίσχυση της μυθολογίας του
κόσμου, τα dungeons έρχονται ως αποκο-
ρύφωμα του storyline κάθε περιοχής. Χα-
ρακτηρίζονται από σχεδόν πλήρη έλλειψη
trash mobs και ουσιαστικά αποτελούν αλ-
ληλουχίες mini-bosses που αποσκοπούν
στο να μας προετοιμάσουν για το τελικό
–
και πανίσχυρο– boss. Απαιτούν έξυπνες
τακτικές και σωστή τοποθέτηση της ομά-
δας μας, εάν θέλουμε να φτάσουμε στο
τέλος και να έχουμε μία ευκαιρία να απο-
κτήσουμε μερικά από τα καλύτερα αντικεί-
μενα του παιχνιδιού. Μετά από άπειρα, μα-
νιερίστικα, γκραϊντιάρικα instances σε άλλα
MMOs, το πείραμα του Secret World κρίνε-
ται άκρως επιτυχημένο. Αφενός καταφέρ-
νει να σε κάνει να νιώσεις δέος που έφτα-
σες στην πιο επικίνδυνη περιοχή της εκά-
στοτε ζώνης και αφετέρου μόνο κλιμακώ-
νει αυτή την ένταση. Όταν είσαι στο στόμα
της κολάσεως, δεν θα δέρνεις low level
trash mobs για να σου σπάνε τα νεύρα, θα
έχεις απευθείας τετ-α-τετ με τον Άσταρωθ.
Και αυτό είναι για το καλωσόρισμα. Μετά
έχει ζόρια. Αν και υπάρχουν elite και
nightmare εκδοχές αυτών των dungeons,
ακόμη είναι φτωχά σε περιεχόμενο αντικει-
μένων και δεν μπορούν να υποστηρίξουν
το end-game, όπως το έχει μάθει και συνη-
θίσει ο MMO πετσάκιας/θιασώτης/κατε-
στραμμένος. Στέκουν απολύτως ως end-
game σεναριακά, αλλά δεν προσφέρουν
ιδιαίτερο κίνητρο από άποψης ανταμοιβών,
ώστε να τα επισκεφθείτε ξανά και ξανά.
Εδώ εντοπίζεται η σχιζοφρένεια, το με-
γαλείο και ταυτόχρονα η αχίλλειος πτέρνα
του The Secret World. Είναι στην ψυχή του,
ένα single player παιχνίδι, ντυμένο με μη-
Ισορροπεί –έστω και
αδέξια– μεταξύ single
player μεγαλείου και
ΜΜΟ κουλτούρας.
Βεβαίως, βεβαίως. ΚΑΙ απέθαντοι Βίκινγκς.
Και είμαστε μόνο στην αρχή.
Mία μικρή άποψη των διαθέσιμων skills. To
επιλεγμένο deck εικονίζεται πέρα αριστερά.
Εξοικειωνόμενος με τις νέες, φανταστικές δυνάμεις μου.