Page 91 - PC Master τ. 275

R
eview
91
PC Master
μηχανικών εμφυτευμάτων που φέρει στον
εγκέφαλο. Γρήγορα ο Rufus αντιλαμβάνε-
ται ότι η Goal μπορεί να αποτελέσει το
κλειδί για την επίτευξη του σκοπού του,
οπότε και αποφασίζει να κάνει ό,τι είναι
δυνατό, προκειμένου να τη συνεφέρει και
να καταφέρει, επιτέλους, να φύγει μαζί
της. Το τελευταίο κάθε άλλο παρά εύκολο
θα αποδειχθεί, καθώς μόνο τυχαία δεν
ήταν η παρουσία της στο συγκεκριμένο
αεροσκάφος. Πλέον αναζητείται από τους
Organon, υπευθύνους ασφαλείας του δια-
πλανητικού συστήματος, οι οποίοι βρίσκο-
νται σε αποστολή εξερεύνησης της
Deponia, με άγνωστους σκοπούς. Μέσα σε
όλα αυτά, δεν αργούν να αναπτυχθούν και
κάποια αισθήματα από μέρους του πρωτα-
γωνιστή προς την Goal, που θα περιπλέ-
ξουν ακόμη περισσότερο την κατάσταση
και θα παίξουν το ρόλο τους όταν έρθει η
ώρα των κρίσιμων αποφάσεων.
Κατά το αρχικό στάδιο ανάπτυξης του εν
λόγω παιχνιδιού και όσο κατέφθαναν οι
πρώτες πληροφορίες που αφορούσαν στο
σενάριό του, θυμάμαι χαρακτηριστικά ορι-
σμένα σχόλια που έκαναν λόγο για παρεμ-
φερή υπόθεση με εκείνη του Whispered
world, υπό το πρίσμα της αγωνιώδους προ-
σπάθειας του –απογοητευμένου από τη
ζωή του– πρωταγωνιστή να εγκαταλείψει
τον τόπο του και να βρεθεί σε ένα πιο
όμορφο μέρος. Καταλόγιζαν έτσι στην
Daedalic Entertainment έλλειψη νέων ιδε-
ών και τάση επανάληψης, προβλέποντας
ότι θα βλέπαμε μία από τα ίδια. Τελικά
αποδεικνύεται περίτρανα ότι η πραγματική
σύγκλιση μεταξύ των δύο τίτλων εντοπίζε-
ται στην εξαιρετική ποιότητα που αμφότε-
ροι διαθέτουν.
ΣΤΑ ΓΝΩΡΙΜΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ…
Τι περιμένει κάποιος να δει από ένα 3rd
person point ‘n’ click adventure game της
εν λόγω εταιρείας; Όμορφα και φανταχτε-
ρά 2D γραφικά, απλό χειρισμό, προσεγμέ-
νο voice over χαρακτήρων (προσωπικά, σε
αντίθεση με πολλούς άλλους, δεν έχω κά-
ποιο παράπονο από τις πρότερες δημιουρ-
γίες της), αλλά και ελλιπή μουσική υπό-
κρουση. Ξεκινώντας από το τελευταίο, δεν
μπορώ να καταλάβω για ποιο λόγο τείνει
να γίνει σύνηθες στα παιχνίδια της. Όπως
ακριβώς συνέβαινε και στα A new
beginning και Dark Eye-Chains of Satinav,
ενώ τα κομμάτια που ακούγονται κατά τη
διάρκεια της περιπέτειας είναι όμορφα και
προσεγμένα, δεν λείπουν οι τοποθεσίες
όπου επικρατεί πλήρης ησυχία, δημιουρ-
γώντας έτσι ένα ηχητικό κενό. Ευτυχώς, το
φαινόμενο περιορίζεται από το σημείο που
εγκαταλείπουμε το Kuvaq κι έπειτα, αλλά
λαμβάνοντας υπόψη ότι το μεγαλύτερο
μέρος της δράσης εξελίσσεται όσο βρισκό-
μαστε σε αυτό, για μία ακόμη φορά δημι-
ουργείται παράπονο στον εν λόγω τομέα.
Αντιθέτως, το voice acting κρίνεται απολύ-
τως επιτυχημένο, με τον Rufus να αναδει-
κνύεται στον πλέον κεφάτο πρωταγωνιστή
που μας έχουν δώσει. Τόσο το ύφος των
λεγομένων του όσο και οι διάφορες ατά-
κες που ξεστομίζει (αλλά και οι κινήσεις
που κάνει αν τον αφήσουμε ανενεργό για
κάποιο διάστημα) προκαλούν αρκετό γέ-
λιο και τον καθιστούν ιδιαιτέρως συμπαθή.
Ακόμη κι αυτός, όμως, φαντάζει λίγος
μπροστά στην ιδιαιτέρα του δημάρχου, της
οποίας η φωνή εναλλάσσεται συνεχώς και
πολύ απότομα μεταξύ ανδρικής και γυναι-
κείας, με ιδιαίτερα κωμικό αποτέλεσμα.
Από κοντά ακολουθούν και οι υπόλοιποι
χαρακτήρες, χωρίς να εντοπίζεται κάποια
παραφωνία που θα μπορούσε να χαλάσει
τη συνολικά εξαίρετη εικόνα που αφήνει
το παιχνίδι στο συγκεκριμένο τομέα. Εκεί
που δίνει ρέστα, βέβαια, είναι στην παρου-
σία του τροβαδούρου που αφηγείται με το
δικό του τρόπο την πορεία των περιπετει-
ών του Rufus. Πρωτοεμφανίζεται στην ει-
σαγωγή του τίτλου και στη συνέχεια κάθε
φορά που ολοκληρώνουμε ένα κεφάλαιο,
προσδίδοντας έτσι έναν ψευτοεπικό τόνο
στην πορεία των γεγονότων και στα κα-
τορθώματα του ήρωα, με εμφανέστατη τη
σατιρική διάθεση από μέρους των σχεδια-
στών.
Από γραφικής άποψης, όποιος έχει παρα-
κολουθήσει την πορεία του εν λόγω game
studio θα έρθει σε επαφή με ένα γνώριμο
θέαμα. Hand made γραφικά υψηλής ανά-
λυσης (ασφαλώς υποστηρίζονται και
widescreen modes), που συμβάλλουν τα
μέγιστα στην εύθυμη απεικόνιση των τοπο-
θεσιών που επισκεπτόμαστε, με τις τελευ-
ταίες πάντως να μην είναι ιδιαίτερα πολλές
στον αριθμό. Συγκρινόμενα με τα γραφικά
του Dark Eye-Chains of Satinav μένουν πιο
πίσω, καθώς ούτε τη φοβερή λεπτομέρεια,
ούτε τους χρωματισμούς, ούτε και το ιδιαί-
τερο ύφος τους διαθέτουν, αλλά σε κάθε
περίπτωση αποτελούν ένα ακόμη πολύ θε-
τικό στοιχείο στο συνολικό πακέτο του
Deponia. Υιοθετώντας δε την full HD ανά-
λυση, δείχνουν ξεκάθαρα ότι κάτι τέτοιο
θα πρέπει σιγά σιγά να θεωρείται στάνταρ,
αν όχι σε όλες, στις περισσότερες παραγω-
γές του είδους.
Η ύπαρξη tutorial καθιστά το χειρισμό
της περιπέτειας παιχνιδάκι, ακόμη και για
τους μη μυημένους στα adventure games
(
αν και σίγουρα δεν είναι το παιχνίδι που
ενδείκνυται για την εναρκτήρια επαφή
τους με τη συγκεκριμένη κατηγορία
gaming, καθώς ο δείκτης δυσκολίας του,
όπως θα δούμε παρακάτω, κινείται σαφώς
άνω του μετρίου). Ως είθισται, το αριστερό
κουμπί του mouse ανταποκρίνεται στην
Πρέπει να βρούμε τη σωστή πορεία διέλευσης
μέσα από το λαβύρινθο.
Η ύπαρξη tutorial
καθιστά το χειρισμό της
περιπέτειας παιχνιδάκι!
Όλα τα λεφτά ο τροβαδούρος-αφηγητής!
Λίγο πριν από το φινάλε της περιπέτειας.