R
eview
ΕΠΙΚΕΙΤΑΙ ΣΥΝΕΧΕΙΑ…
Το Deponia αποτελεί το πρώτο μέρος
της σχετικής τριλογίας, που αναμένεται να
ολοκληρωθεί εντός του 2013 (!), τουλάχι-
στον όσον αφορά στις γερμανόφωνες εκ-
δόσεις του. Αυτό δεν σημαίνει σε καμία πε-
ρίπτωση ότι έχουμε να κάνουμε με ένα μι-
κρής διάρκειας πρώτο μέρος που καταλή-
γει σε φινάλε με cliffhanger χαρακτήρα.
Επιλέγοντας να μη χρησιμοποιήσω τη λει-
τουργία προβολής των hotspots (κάτι που
δεν έπαιξε ρόλο, καθώς δεν αντιμετώπισα
πρόβλημα εντοπισμού του παραμικρού
αντικειμένου) και με τα σημεία που προα-
νέφερα να με κρατάνε κολλημένο για αρ-
κετά μεγάλα διαστήματα μέχρι να καταφέ-
ρω να τα προσπεράσω, ξόδεψα περισσότε-
ρες από 20 ώρες ασχολούμενος μαζί του.
Η δυσκολία του περιορίζεται από το
Garbage mine κι έπειτα, χωρίς όμως να κά-
νει κοιλιά στη δράση του, ούτε να καταλή-
γει σε διαδικαστικού χαρακτήρα γρίφους,
προκειμένου να επιμηκύνει τη διάρκειά
του. Ουσιαστικά, καταφέρνει να συνδυάσει
με άψογο τρόπο όλα εκείνα τα χαρακτηρι-
στικά που γνωρίζουν καλά οι Γερμανοί να
προσδίδουν στα παιχνίδια τους, δηλαδή
πλήθος ευφάνταστων γρίφων, εξαιρετικό
οπτικό τομέα, ενδιαφέροντες χαρακτήρες,
μεγάλη διάρκεια και υπόθεση που διατηρεί
τη συνοχή της και κλείνει με ικανοποιητικό
τρόπο. Για πρώτη φορά δε, έχουμε παιχνίδι
της Daedalic που αναμένεται να έχει και
συνέχεια, χωρίς να σημαίνει ότι το φινάλε
του πρώτου αυτού μέρους δεν θα μπορού-
σε να αποτελέσει το οριστικό τέλος του
Deponia.
Τα άσχημα νέα έρχονται από την «κατά-
ρα» που συνοδεύει τις δημιουργίες του συ-
γκεκριμένου game studio και ονομάζεται
bugs. Για μία ακόμη φορά κάνουν την εμ-
φάνισή τους, ευτυχώς όμως λύσεις υπάρ-
χουν. Το πρώτο εντοπίζεται στην πιθανότη-
τα να αρχίσετε να βλέπετε τον Rufus να
αναβοσβήνει από ένα σημείο κι έπειτα. Αν
έρθετε αντιμέτωποι με κάτι τέτοιο, το quit
και restart του παιχνιδιού θα εξαλείψει το
φαινόμενο.
Το δεύτερο έχει να κάνει με πιθανό κρα-
σάρισμα στο desktop όσο βρισκόμαστε στο
Garbage mine. Είναι εντελώς τυχαία η εμ-
φάνισή του και εκκινώντας ξανά το παιχνίδι
περιορίζονται δραστικά οι πιθανότητες να
εμφανιστεί εκ νέου. Το πλέον σημαντικό,
όμως, έχει να κάνει με τη μη προβολή αντι-
κειμένων στο inventory τουλάχιστον σε
τρεις περιπτώσεις (αν και μπορούμε να τα
χρησιμοποιήσουμε, καθώς καταλαμβάνουν
κανονικά θέση εντός αυτού), καθώς και
τριών κομματιών που είναι απαραίτητα για
τη σύνθεση του μωσαϊκού στο Lower
ascension station. Τη λύση μπορείτε να τη
δείτε στο Performance box του κειμένου
και λειτουργεί 100%. Δυστυχώς, η bug-free
φύση του Dark Eye-Chains of Satinav δεί-
χνει ότι μάλλον αποτέλεσε ένα μικρό διά-
λειμμα στη σχετική μάστιγα των παιχνιδιών
της Daedalic Entertainment.
ΑΛΛΟΣ ΕΝΑΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΣ
Η ύπαρξη bugs όμως, ειδικά από τη στιγ-
μή που υπάρχει λύση γι’ αυτά, δεν μπορεί
να αμαυρώσει τη συνολικά εξαιρετική εικό-
να του Deponia. Πρόκειται για ένα φαντα-
στικό adventure game, που ενσωματώνει
ορισμένους πολύ επιτυχημένους γρίφους,
που απαιτούν καλή σκέψη, και συγχρόνως
διαθέτει μία όμορφη ιστορία, εξελισσόμε-
νη σε έναν κόσμο διαφορετικό από εκεί-
νους που μας δίνουν τα περισσότερα παι-
χνίδια. Μαζί με τα Resonance και Dark
Eye-Chains of Satinav συνθέτουν μία πολύ
δυνατή τριάδα περιπετειών για τη φετινή
χρονιά, με τη συγκεκριμένη να καταφέρ-
νει να προσπεράσει τις άλλες δύο και να
βρίσκεται στην κορυφή της σχετικής λί-
στας μέχρι στιγμής. Δείτε το οπωσδήποτε,
δείχνει με τον καλύτερο τρόπο πώς πρέ-
πει να είναι ένα απολαυστικό adventure
game τη σήμερον ημέρα.
93
PC Master
92
%
ΘΕΤΙΚΑ-ΑΡΝΗΤΙΚΑ
n
Είδος:
3
rd person point ‘n’ click adventure game
n
Έκδοση:
Lace Mamba
n
Ανάπτυξη:
Daedalic Entertainment
n
Ελάχιστες απαιτήσεις:
CPU Intel Pentium 4 2,5GHz ή Core 2 Duo
2,0
GHz ή αντίστοιχος AMD Athlon/Phenom, 2GB RAM, κάρτα γραφικών με 512MB RAM, 5GB στο σκληρό δίσκο, DirectX συμβατή κάρτα ήχου, λειτουργικό σύστημα Windows XP/Vista/7
n
Multiplayer:
Όχι
n
Επίσημο Web site:
n
Επιρροές:
The whispered world
n
Εναλλακτική πρόταση:
The whispered world
•
Εξαιρετικοί γρίφοι, που απαιτούν
συνδυασμό ενεργειών
•
Αρκετά υψηλός δείκτης δυσκολίας
•
Πλούσια διάρκεια
•
Πανέμορφα γραφικά και ενδιάμεσα
movie sequences
•
Συμπαθέστατος πρωταγωνιστής
•
Ύπαρξη ορισμένων bugs
•
Ελλιπής μουσική επένδυση σε
κάποια σημεία
Αν μη τι άλλο, είναι μεγάλη φιγούρα ο Rufus!
Οι μετατροπείς ρεύματος που πρέπει να φτιά-
ξουμε.
Πολλές οι προσβάσιμες περιοχές στο Kuvaq.
Τα άσχημα νέα έρχονται
από την «κατάρα» που
συνοδεύει τις
δημιουργίες του
συγκεκριμένου game
studio και ονομάζεται
bugs.