9
PC Master
Σ
πουδαίο νέο αποτελεί η απόφαση της
Ubisoft να βάλει τέλος στο δρακόντειο
DRM για τα PC games της, κατά τα οποία ο
παίκτης έπρεπε να είναι συνέχεια συνδεδε-
μένος στο Internet (ακόμα κι αν έπαιζε
single-player). Η αλλαγή αυτή είχε αρχίσει
να υλοποιείται από τον Ιούνιο και μετά, αλ-
λά πλέον είναι επίσημη η νέα θέση της
εταιρείας, που φάνηκε να βάζει μυαλό.
Φυσικά, χρειάζεται και πάλι να γίνει ενερ-
γοποίηση μέσω Internet, αλλά αυτό γίνεται
μόνο μία φορά στην εγκατάσταση του
προϊόντος – από εκεί και μετά, μπορούμε
να παίζουμε off–line χωρίς πρόβλημα. Με-
γάλος κερδισμένος είναι ασφαλώς το
Assassin’s Creed 3, το οποίο θα ζημιωνόταν
ανεπανόρθωτα από ένα τόσο αυστηρό
DRM. Η ενεργοποίηση θα μπορεί να γίνεται
χωρίς περιορισμούς, σε όσους υπολογιστές
θέλουμε. Φυσικά, όταν ο παίκτης θέλει να
παίξει multiplayer ή να έχει πρόσβαση σε
κάποια άλλη on–line υπηρεσία, θα πρέπει
να συνδεθεί στο Internet.
Η Ubisoft ισχυρίζεται ότι έλαβε αυτή την
απόφαση επειδή το feedback του κόσμου
είναι πολύ σημαντικό για αυτήν. Όμως αυ-
τό μπορεί να ερμηνευτεί και διαφορετικά,
καθώς πρόσφατα η εταιρεία έκανε λόγο για
τρομακτικά υψηλά ποσοστά πειρατείας,
που (σε ορισμένες περιπτώσεις) έφταναν
μέχρι και το 95%. Μία σύντομη διασαφήνι-
ση έγινε λίγο αργότερα, επισημαίνοντας ότι
το 95% δεν αφορά όλα τα προϊόντα της
εταιρείας, σε όλες τις χώρες και εποχές,
αλλά ότι είναι ένα ακραίο σενάριο. Παρ’
όλα αυτά, είναι σίγουρα αντιπροσωπευτικό.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι όσο λειτουρ-
γούσε το Always-on DRM υπήρχε κόσμος
που είχε αγοράσει τον εκάστοτε τίτλο αλλά
δεν μπορούσε να παίξει, λόγω τεχνικών
προβλημάτων, ενώ ένας πειρατής που είχε
κατεβάσει μέσω torrent ένα παράνομο
αντίτυπο, μπορούσε να παίξει μια χαρά σε
off–line mode.
Ειδήσεις, αναλύσεις, αποκαλύψεις!
Τ
ο μεγάλο «κεφάλι» της Funcom, o
Ragnar Tornquist, δημοσίευσε μία
ανοικτή επιστολή σχετικά με την πορεία
του Secret World, τα σχέδια και τις σκέ-
ψεις του.
Το Secret World μάζεψε 200.000 κομμά-
τια μέσα στις πρώτες δύο εβδομάδες,
αριθμός που δεν είναι κακός (ειδικά για
μία δύσκολη οικονομικά περίοδο και αν
αναλογιστούμε ότι το παιχνίδι χρησιμο-
ποιεί το μηνιαίο συνδρομητικό μοντέλο),
αλλά φαίνεται πως οι προβλέψεις ήταν
υπερβολικά υψηλές. Η Funcom θεώρησε
ότι δεν σημείωσε τη σαρωτική επιτυχία
που ήθελε και το αποτέλεσμα ήταν μαζι-
κές απολύσεις και η ανακοίνωση ότι μελ-
λοντικά θα φτιάχνει μικρότερα, πιο ευέλι-
κτα και οικονομικά παιχνίδια.
Ο Tornquist, προς τιμή του, ανακοίνωσε
ότι θα μείνει σταθερός και πιστός στο
όραμά του για το Secret World: «Δεν θα
πάμε από την πεπατημένη οδό. Δεν θα
φέρουμε στο παιχνίδι κλάσεις και levels, ξωτικά και κενταύρους, και δεν έχει
σημασία τι κάνει ο ανταγωνισμός, εμείς δεν θα κάνουμε πίσω από το αρχικό
μας όραμα. Θα συνεχίσουμε να κάνουμε αυτό στο οποίο είμαστε καλοί. Θα
σπρώξουμε τα όρια και θα εφεύρουμε από την αρχή τον τροχό (κυριολεκτικά).
Πριν από πέντε χρόνια ξεκινήσαμε να φέρουμε αλλαγές στο είδος των ΜΜΟ και
η επανάσταση μόλις άρχισε. Το Secret World είναι ιδιαίτερο και ξεχωριστό…
Ακόμα και αν οι παίκτες μας επισκεφθούν για λίγο κάποιο άλλο fantasy game,
εμείς θα είμαστε εδώ και θα τους περιμένουμε όταν επιστρέψουν. Θα κάνουμε
αυτό που κάναμε από την αρχή, θα προσφέρουμε ένα βαθύ και πολύπλοκο
παιχνίδι που είναι αληθινά αυθεντικό, ώριμο και προκλητικό. Ένα παιχνίδι για
gamers».
Το περιεχόμενο θα συνεχίσει να εμπλουτίζεται: πολύ σύντομα θα έχουμε το
πρώτο μεγάλο content patch (Issue 1) με το νέο βοηθητικό όπλο (rocket
launcher), μεταξύ άλλων. Στον ορίζοντα είναι το raid στη Νέα Υόρκη για δεκα-
μελείς ομάδες, περισσότερα βοηθητικά όπλα, αναβαθμίσεις που θα σχετίζο-
νται με το achievement tree (Vampiric Skills, αν έχετε πάρει το αντίστοιχο
Achievement όταν σκοτώσετε αρκετά Vampires, για παράδειγμα), όπως και
άπειρες νέες αποστολές, ρούχα, decks, περιοχές, αντικείμενα και όπλα.
Ο TORNqUIST ΣΤΗρΙζΕΙ
ΤΟ SECRET WORLD
Πιστός στο όραμά του
ΤΕΛΟΣ ΤΟ
ALWAYS-ON
DRM ΤΗΣ
UBISOFT
Τα υψηλά ποσοστά
πειρατείας ο υπαίτιος;