R
eview
PC Master
116
Θ
υμάστε το Shinobi; Eλάτε,
πείτε την αλήθεια, μεταξύ
μας είμαστε. Ματρακάδικο
port στο PC, πασχίζαμε να
βγάλουμε άκρη με τέσσερα
χρώματα (η VGA ήταν είδος
πολυτελείας) και ο χειρισμός ήταν καθαρά
εναντίον μας. Επιμέναμε όμως. Θέλαμε να
ζήσουμε τη νίντζα φαντασίωση. Δεν είχε
σημασία που το παιχνίδι δεν μας βοηθούσε,
εμείς εκεί. Προφανώς κάποιος στην Klei δεν
ξεπέρασε ποτέ το τραύμα. Έμεινε προση-
λωμένος στο όραμά του να φτιάξει τον
απόλυτο εξομοιωτή νίντζα. Και το Σωτήριο
Έτος 2012 μ.Χ., δύο μήνες πριν από το τέ-
λος του Σύμπαντος Κόσμου, το πέτυχε.
ΤΗΕ WAY OF THE RAVEN
Η Klei, πολύ σοφά μετά την ημι-αρπα-
χτή του Shank 2, ανακάτεψε την τράπου-
λα. Ήξερε ότι το κολ-
πάκι σήμα κατατεθέν
της (πανέμορφα
καρτουνίστικα 2D
γραφικά να δια-
πράττουν ακραίες
πράξεις βίας και
αιματοχυσίας) δεν
θα μπορούσε να
σταθεί για πο-
λύ ως απλοϊ-
κό beat ’em up των νοσταλγών του Final
Fight, όσο καλή δουλειά και αν έκανε στο
είδος του. Έβαλε λοιπόν όλη την τέχνη
και το μεράκι της και μας έδωσε μία από
τις μεγαλύτερες gaming εκπλήξεις του
2012.
Πότε ήταν η τελευταία φορά που
παίξατε ένα ΑΛΗΘΙΝΟ stealth παιχνίδι; Όχι,
δεν μετράει όταν πηγαίνετε από την έρη-
μη σκάλα με τον Shepard για να αποκτή-
σετε τακτικό πλεονέκτημα. Το Mark Of
The Ninja, κάνει ακριβώς αυτό που υπό-
σχεται. Σας μεταμορφώνει σε μυστηριώδη
πολεμιστή των σκιών και απαιτεί να δώσε-
τε τον καλύτερο εαυτό σας εάν θέλετε να
επιβιώσετε.
Το σενάριο αντλεί σχεδόν τα πάντα από
pulp-trash kung fu έργα της δεκαετίας
του ’70 και παρουσιάζεται μέσα από τις
γνώριμες γουστόζικες cutscenes της Klei.
Tα πώς και τα γιατί είναι καθαρά προσχημα-
τικά για να μπούμε στο παιχνίδι, αλλά αυτό
καθόλου δεν ενοχλεί, αντίθετα επικεντρώ-
νει το ενδιαφέρον μας στο «ψωμί» του τίτ-
λου, που δεν είναι άλλο από το φανταστι-
κό gameplay του. Ανήκουμε σε μία μυστη-
ριώδη φατρία νίντζα και έχουμε δεχτεί το
χρίσμα του Εκλεκτού. Το εν λόγω χρίσμα
συνεπάγεται ένα ιδιαίτερα σέξι και απί-
στευτα τοξικό και θανατηφόρο τατουάζ, το
οποίο μας χαρίζει υπεράνθρωπες δυνάμεις,
αλλά σιγά σιγά τρώει τα λογικά και την ψυ-
χή μας. Στην αρχή του παιχνιδιού έχουμε
συμφωνήσει, όπως αμέτρητοι πολεμιστές
πριν από εμάς, ότι αφού υπηρετήσουμε τη
φατρία, θα βάλουμε τέλος στη ζωή μας,
προκειμένου να προστατεύσουμε τον κό-
σμο από τις ανεξέλεγκτες δυνάμεις μας.
A TALE OF TWO BLADES
Οποιοσδήποτε ασχοληθεί έστω και πέντε
λεπτά με το Mark of the Ninja, θα διαπι-
στώσει ότι πρόκειται για έναν μοναδικό τίτ-
λο. Μπορεί να είμαστε νίντζα μεγάλοι και
τρανοί, αλλά έτσι και αποφασίσουμε να
πάρουμε σβάρνα τους πάνοπλους εχθρούς
Shadowplay
Του Στέφανου «Borracho» Κουτσούκου
Το παιχνίδι επιβραβεύει συστηματικά την όσο το δυνατόν αθόρυβη εξόντωση των εχθρών μας.
Όχι που θα ξεχνούσε η Klei τις αιματοβαμμέ-
νες ρίζες της...
Οι in-game cutscenes δεν έχουν τίποτε να ζη-
λέψουν από τις αντίστοιχες του Shank.
PERFORMANCE
REPORT
ΤΟ ΤΡΕΞΑΜΕ ΣΕ:
Core i5-2500K 4.5GHZ, 16GB RAM, GTX
560
Ti 1.920x1.080, Windows 7 64-bit SP1
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ:
Ως αμιγώς 2D παιχνίδι, το Mark of the
Ninja έτρεξε ομαλότατα, χωρίς το παρα-
μικρό πρόβλημα.
MARK OF THE
NINJA