Page 12 - PC Master τ. 277

PC Master
12
Φ
ωτορεαλιστικά γραφικά,
εντυπωσιακές εκρήξεις, εκ-
φραστικά πρόσωπα στα
οποία μπορούμε να διακρί-
νουμε να κυλάει ακόμα και
η παραμικρή σταγόνα ιδρώ-
τα ή αίματος, λυσσαλέες μάχες, ατελείωτες
καταδιώξεις, εντυπωσιακά άλματα και όλα
αυτά σε ένα φανταχτερό περιτύλιγμα, με
τα πολυπόθητα και απαιτητά πλέον high
definition γραφικά. Αυτό είναι κατ’ εξοχήν
το gaming της εποχής μας, σωστά; Αν απα-
ντήσατε όχι, ξανασκεφτείτε το, αναλογιζό-
μενοι το ποια παιχνίδια επιτυγχάνουν τις
υψηλότερες πωλήσεις ανά χρονιά. Μακρο-
σκελείς αλλά περιεκτικοί διάλογοι, σενάριο
με ουσία και ανατροπές, ενδιαφέροντες χα-
ρακτήρες, έμφαση στη δημιουργία ατμό-
σφαιρας και συναισθημάτων. Αυτού του τύ-
που το gaming, αλήθεια, δεν έχει ή δεν
μπορεί να έχει θέση στις μέρες μας; Ναι, οι
δημιουργοί video games άλλαξαν ρότα, αυ-
τό είναι γεγονός. Μήπως όμως μαζί με αυ-
τούς αλλάξαμε κι εμείς ή, ακόμη χειρότε-
ρα, εκείνοι άλλαξαν εξαιτίας μας;
Αναρωτιέστε προς τι και από πού προήλ-
θαν αυτές οι αναζητήσεις; Η απάντηση είναι
μάλλον απλή. Πόσες και πόσες φορές δεν
έχετε διαβάσει ή ακούσει ορισμένες, παρα-
πάνω από κλισέ φράσεις, του τύπου «τα
adventure games υστερούν στον τεχνικό
τομέα και οφείλουν να εξελιχθούν» ή «οι
εποχές έχουν αλλάξει, γι’ αυτό και το κοινό
των adventure games ολοένα και συρρι-
κνώνεται». Ας μη σχολιάσουμε το αν ισχύει
το τελευταίο ή όχι. Ας μείνουμε στην περι-
βόητη εξέλιξη. Ναι, σιγά σιγά τα HD γραφικά
αποτελούν κτήμα και των παιχνιδιών περι-
πέτειας. Ασφαλώς ενισχύουν την εικόνα
τους και είναι παραπάνω από επιθυμητά.
Όταν όμως έρχονται κάποια άλλα παιχνίδια,
όπως τα πρόσφατα Resonance της Wadjet
Eye Games και The sea will claim everything
των Jonas και Serena Kyratzes, να αποδεί-
ξουν ότι η δημιουργικότητα, η πρωτοτυπία
και η φαντασία είναι εκείνα τα στοιχεία που
μπορούν με ευκολία να καταστήσουν πολύ
ενδιαφέροντα έναν τίτλο που στερείται
εντυπωσιακού παρουσιαστικού, μήπως το
πράγμα αρχίζει και μπερδεύει λίγο; Κι αν
πάμε και λίγο πιο πίσω χρονικά, τα γνωστά
και… κατατρεγμένα full motion video
games δεν έγιναν αντικείμενο μεγάλου
χλευασμού, με τους επικριτές τους να αρ-
νούνται πεισματικά να διακρίνουν τα θετικά
στοιχεία τους; Εκείνα όμως τα παιχνίδια δεν
ήταν πολύ εξελιγμένα για την εποχή τους,
δεν είχαν φοβερά ρεαλιστικό παρουσιαστι-
κό, ακριβώς λόγω του τρόπου δημιουργίας
τους; Γιατί τα παραβλέψαμε τόσο πολύ όλα
αυτά και τα FMV games έφτασαν να μεί-
νουν στη συνείδηση των περισσοτέρων ως
μία κακή σελίδα της gaming ιστορίας; Μή-
πως θα είχαν καλύτερη τύχη σήμερα, που
δημιουργίες όπως το The Walking Dead της
Telltale games είναι ευρέως αποδεκτές,
έστω κι αν είναι μάλλον ασαφές το σε ποια
ακριβώς κατηγορία εντάσσονται;
Καλή η εξέλιξη, ωραίο να μπορείς να
ακολουθείς τους ρυθμούς της, αλλά καμιά
φορά αποδεικνύεται πολύ καλύτερο να την
αγνοείς και να τραβάς το δικό σου δρόμο,
ελπίζοντας ότι πάντα υπάρχουν κι εκείνοι
που θα εκτιμήσουν την κίνησή σου. Στην
τελική, τα καλύτερα παραμύθια που διαβά-
σαμε όταν ήμασταν παιδιά δεν έμειναν χα-
ραγμένα στη μνήμη μας για την εικόνα
τους, αλλά για το περιεχόμενό τους. Αν το
θυμόμαστε αυτό ως gamers, ίσως κάποτε
καταλάβουμε ότι μπορούμε να επιτρέψου-
με σε ορισμένα genres να χάσουν το τρένο
της εξέλιξης και να μην προβαίνουμε σε
περιττές και άστοχες συγκρίσεις. Και μπορεί
τις πωλήσεις να τις καθορίζουν οι πολλοί, η
αξία όμως δεν είναι αλληλένδετη με αυτές
και ευτυχώς υπάρχουν και εκείνοι οι
developers που δεν στοχεύουν σε υπερπα-
ραγωγές και αστρονομικά νούμερα εσό-
δων, θέτοντας πιο εφικτούς στόχους. Και
μένα μου αρέσουν οι action movies και οι
υπερπαραγωγές, αλλά τα πιο δυνατά συ-
ναισθήματα μού τα δημιούργησαν άλλου
είδους ταινίες, όπως το «Johnny got his
gun» ή το «Midnight Express».
Ας έχει λοιπόν πολλά βαγόνια το τρένο
της βιομηχανίας των video games κι ας εί-
μαστε εμείς οι adventure gamers στο τε-
λευταίο. Μπορεί και να νιώθουμε ότι περ-
νάμε καλύτερα από τους υπόλοιπους. Ευ-
τυχώς, εξακολουθούμε να διατηρούμε αυ-
τό το δικαίωμα…
ΧΑΝΟΝΤΑΣ ΤΟ
ΤΡΕΝΟ ΤΗΣ ΕΞΕΛΙΞΗΣ
του Μάνου «manos426f» Καρκαλέμη
Ναι, έχει πολύ φτωχό τεχνικό τομέα. Ε, και;