λάμβανε τις ομάδες των Ferrari, McLaren,
Williams, Benetton και Tyrell, καθώς και
όλες τις πίστες του πρωταθλήματος εκεί-
νης της χρονιάς, όπως και άλλες που είχαν
συμπεριληφθεί στο ημερολόγιο κατά το
παρελθόν. Ακόμη πιο ενδιαφέρουσα και
πρωτότυπη ήταν η επιλογή που μας παρε-
χόταν να χαράξουμε μία διαδρομή της
αρεσκείας μας. Η νίκη σε έναν αγώνα δεν
ερχόταν καθόλου εύκολα και προϋπέθετε
ψάξιμο στις ρυθμίσεις φρένων, ελαστικών,
αεροτομής, αναρτήσεων κ.λπ., δίνοντας
χαρακτήρα simulation στο παιχνίδι.
Στο Pushover της Ocean έχουμε ανα-
φερθεί ξανά μέσω αυτής της στήλης, με
αφορμή το remake του: μία χαρακτηριστι-
κή περίπτωση puzzle-platform game, με
ατελείωτη διάρκεια και υψηλότατο βαθμό
εθισμού, βασισμένο στην απλή ιδέα των
ντόμινος. Με αρκετά τουβλάκια να εκτε-
λούν συγκεκριμένες, καθοριστικές ενέρ-
γειες (π.χ., χώρισμα στα δύο κατά την επα-
φή με κάποιο άλλο, αλλαγή πορείας ή κα-
θυστέρηση της πτώσης τους), οι 100 πί-
στες που ενσωμάτωνε εγγυούνταν πά-
μπολλες ώρες ενασχόλησης μέχρι να το
φέρουμε εις πέρας (κάτι που ποτέ δεν κα-
τάφερα). Αν είναι η πρώτη φορά που δια-
βάζετε για το Pushover, σπεύστε να βρείτε
το remake του στο συνοδευτικό DVD του
τεύχους 248, ή όσοι δεν το έχετε, αναζη-
τήστε το στο Internet. Δεν θα χάσετε!
10
ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΙΝ
«
Το Mafia απευθύνεται σε όσους λα-
τρεύουν τις προκλήσεις, σε όσους αρέσει
ο Ντε Νίρο και ο Μάρλον Μπράντο, σε
όσους έψαχναν να βρουν ένα παιχνίδι με
στυλ από την εποχή του Max Payne»: Η
παραπάνω φράση αποτελούσε το από-
σταγμα του review για το εν λόγω game,
διά χειρός Χρήστου Μάντζιου, και ήταν
παραπάνω από εύστοχη. Παντρεύοντας
ένα δυνατό σενάριο με τα action στοιχεία
του Max Payne και εμπλέκοντας τον κό-
σμο της μαφίας, με τις μοναδικές περσό-
νες που συγκαταλέγονται σε αυτόν, κάθε
άλλο παρά δύσκολο ήταν να συγκινήσει
το συγκεκριμένο κοινό. Ο έλεγχος των
αυτοκινήτων της δεκαετίας του ’30, οι
δραστηριότητες της ιδιαίτερης αυτής κά-
στας ανθρώπων και το πλήθος των απο-
στολών, όλα συνοδευόμενα από το αφη-
γηματικό στυλ παρουσίασης, σήμα κατα-
τεθέν για οτιδήποτε εξιστορεί τα έργα και
τις ημέρες της δράσης των μαφιόζων, μας
χάρισαν ένα υπέροχο open world παιχνί-
δι, πολύ πιο «περιεκτικό» από το GTA III.
Την τιμητική τους όμως τον Νοέμβριο
του 2002 είχαν τα RPGs, με δύο σημαντι-
κές κυκλοφορίες. Η πρώτη ήταν το
Icewind Dale 2. Παίρνοντας τη σκυτάλη
από το Neverwinter Nights, ενσωμάτωνε
την 3η έκδοση των D&D κανόνων, ενώ ο
κόσμος του, που ανήκε στους περίφημους
Forgotten realms, αποτελούσε ισχυρό δέ-
λεαρ για τους οπαδούς του είδους. Με
βελτιωμένο interface έναντι του πρώτου
μέρους, πλήθος νέων στοιχείων που αφο-
ρούσαν στους χαρακτήρες και στη δράση
του και ατελείωτο αριθμό μαχών, κατάφε-
ρε να σταθεί επάξια δίπλα στα υπόλοιπα
μεγαθήρια της κατηγορίας (Dungeon
Siege, Neverwinter Nights, Morrowind).
Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει και στη δυ-
σκολία που παρουσίαζαν ορισμένες μά-
χες, στοιχείο που ερχόταν να ενισχύσει
την άποψη ότι απευθυνόταν σε σκληρο-
πυρηνικούς και αφοσιωμένους παίκτες.
Εξίσου σημαντικό RPG, όμως, ήταν και
το Wizardry 8, ένα παιχνίδι που άργησε
έναν ολόκληρο χρόνο (!) να έρθει στη
χώρα μας, σε σχέση με την κυκλοφορία
του στο εξωτερικό, ενώ αποτέλεσε και
το τελευταίο μέρος της θρυλικής σειράς.
Συνέχιζε την ιστορία ακριβώς από το ση-
μείο που είχε σταματήσει στο έβδομο
μέρος, φροντίζοντας να διατηρήσει τα
στοιχεία που είχαν κάνει διάσημο το
franchise (πρωτοτυπία και συνδυασμοί
χαρακτήρων, τεράστια διάρκεια και
εναλλακτικά endings). Η προοπτική
πρώτου προσώπου που χρησιμοποιούσε
και η μερική υστέρηση του γραφικού το-
μέα του, σε συνδυασμό με την ανάγκη
για πέρασμα ενός patch, που εξάλειφε
προβλήματα συμβατότητας με ορισμένα
CD-ROM drives, ήταν τα σημεία στα
οποία χώλαινε, χωρίς όμως να χάνει
πολλούς πόντους, εξ ου και είχε αντα-
μειφθεί με το πλουσιοπάροχο 97% από
τον Αντρέα Τσουρινάκη.
Την τετράδα των πιο αξιόλογων τίτλων
συμπλήρωνε το Gore: Ultimate Soldier,
ένα FPS game που σε μεγάλο βαθμό
στριμώχθηκε μεταξύ των γνωστότερων
εκπροσώπων της κατηγορίας, χάνοντας
την ευκαιρία να καταστεί πιο γνωστό σε
μεγαλύτερο αριθμό παικτών. Μπορεί τα
γραφικά του να αποδεικνύονταν ανώτε-
ρα μόνο σε σχέση με τα πολύ παλαιότερα
Quake 2 και Unreal, όμως η ανταμοιβή
ερχόταν από τη δυνατότητά του να τρέ-
χει ομαλά ακόμη και σε πιο αδύναμα μη-
χανήματα, με τη δράση να κινείται σε
φρενήρεις ρυθμούς και τους αντιπάλους
να επιτίθενται κατά ορδές. Παράλληλα,
το multiplayer στοιχείο του ήταν πολύ
φροντισμένο, διαθέτοντας αρκετές και-
νοτομίες. Δεν ήταν ο shooting τίτλος που
θα έμενε αξέχαστος σε κανέναν, παρ’
όλα αυτά άξιζε περισσότερη αναγνώριση
από εκείνη που έλαβε τελικά. Πλέον δια-
τίθεται ελεύθερα στο κοινό.
Στα non-gaming δρώμενα, ασφαλώς η
μεγαλύτερη είδηση ήταν η κατάρρευση
του θεοπάλαβου νόμου 3037/2002, που
έναν μήνα νωρίτερα είχε αναστατώσει
την gaming κοινότητα και μας είχε περά-
σει όλους αδιακρίτως στην πλευρά της
παρανομίας!
Εκτός αυτού, ένα πολύ περιεκτικό, οκτα-
σέλιδο άρθρο του Αλέξη Ευθυμίου απα-
ντούσε στο ερώτημα: «Τελικά συμφέρει η
αγορά ενός γρήγορου επεξεργαστή ή μίας
τελευταίας γενιάς κάρτας γραφικών;».
PC
129
PC Master
Phoenix issue 08
Ε
πειδή ξέρω ότι σας αρέσουν τα
fanzines με ρετρό περιεχόμενο, επω-
φελούμαι της ευκαιρίας να σας ενημερώ-
σω για την κυκλοφορία του νέου τεύχους
του Phoenix, από τα μέλη του site
Η ύλη του περι-
λαμβάνει, μεταξύ άλλων, οδηγίες για κα-
τασκευή arcade μοχλού, αφιέρωμα στον
πρώτο ελληνικό υπολογιστή, τον
Gigatronics KAT, καθώς και πλήθος
reviews παλαιοτέρων videogames
(
Golden Axe, TV Sports Basketball, Toki).
ReTRoCoMPuTeRs.GR
GATheRinG
T
o νεοσύστατο site, στη δημιουργία του
οποίου αναφερθήκαμε προ τριών τευ-
χών, διοργανώνει στις 24 και 25 Νοεμβρί-
ου, στις εγκαταστάσεις της σχολής Μω-
ραΐτη (Α. Παπαναστασίου και Αγίου Δημη-
τρίου, Ψυχικό) έκθεση με αντικείμενο
τους home υπολογιστές και τις κονσόλες
του παρελθόντος. Τόσο ο αριθμός εκθεμά-
των όσο και τα events που θα πραγματο-
ποιηθούν, υπόσχονται ένα πολύ ευχάριστο
διήμερο σε όσους δώσουν το «παρών». Η
είσοδος θα είναι δωρεάν για όλους.
Αλήθεια, γιατί μας γοητεύει τόσο πολύ ο κό-
σμος της μαφίας;
Η απόκτηση του Gore: Ultimate Soldier πλέον
είναι δωρεάν.