το αγαπημένο μας χόμπι είναι έτοιμο να ανέβει επίπεδο. Γίνεται να
μη χαμογελάμε;
THROUGH THE LOOKING GLASS
Φυσικά, με τόσο χαμπέρια από το VR στρατόπεδο δεν θα ήταν δυ-
νατόν να μην εμφανιζόταν κάποια μορφή σουρεάλ, δημιουργικού
ανταγωνισμού. Η Google φέτος έκανε τα αποκαλυπτήρια του περί-
φημου «Project Glass», του πρώτου augmented reality headset προς
μαζική κατανάλωση. Μπορεί να μοιάζουν ακόμη με τη LED-ο-κορδέ-
λα που φοράει ο Data στο Star Trek, αλλά το concept τους πραγμα-
τικά ιντριγκάρει. Με λειτουργικό Android, ουσιαστικά ενσωματώνουν
το Internet σε οτιδήποτε βρίσκεται εντός του οπτικού πεδίου σας
και διαθέτει κάποιου είδους επαφή με την τεχνολογία. Σκεφτείτε ότι
θα ξεφυλλίζετε ανέμελα το «PC Master» τ. 294 και το headset σας,
για κάθε άρθρο, θα «πετάει» ένα σχετικό μποξάκι στο οπτικό πεδίο
σας. Θέλετε να γράψετε στον «Borracho» τι απερίγραπτα μερακλής
είναι και πόσο άλλαξε τη ζωή σας; Ένα απλό voice command αρκεί
για να ανοίξει ο mailer σας και να υπαγορεύσετε το μήνυμά σας. Χα-
ρήκατε με τα γραπτά και τους διθυράμβους του «Ναυάρχου» για το
Steam 2.0: Life On Mars; Μπορείτε να ψάξετε καθένα από τα links
και τα tags που μόλις παρέθεσε. Θέλετε κι άλλα; Ας πούμε ότι για
μυστηριώδεις λόγους αποχωριστήκατε το PC σας και περιπλανηθή-
κατε στην Έρημη Γη του Αληθινού Κόσμου™. Οτιδήποτε βλέπετε,
μπορείτε να το καταγράφετε σε πραγματικό χρόνο και να το κάνετε
live streaming στη συσκευή της αρεσκείας σας.
Όλα αυτά δεν είναι επιστημονική φαντασία, αλλά τα πρακτικά
από το live tech demo του Google Glass την άνοιξη που μας πέρα-
σε. Όσο αστείο και σουρεάλ και αν φαντάζει το concept στην όχι
και τόσο ήρεμη γωνιά του Νότου μας, από το 2013 θα βρίσκεται
στην αγορά και σε προσιτό κόστος (αντίστοιχο με αυτό ενός καλού
Smartphone) μία συσκευή την οποία, μεγαλώνοντας, βλέπαμε μό-
νο σε σειρές επιστημονικής φαντασίας και, αν μας την είχε προτεί-
νει κάποιος ακόμη και πέντε χρόνια πριν, θα τον είχαμε κοιτάξει
πολύ περίεργα. Χωρίς να έχει κάποια προφανή και αποκλειστική
gaming εφαρμογή, δεν είναι δύσκολο να αντιληφθεί κανείς ότι
από τη στιγμή που θα καθιερωθεί και θα γίνει standard της αγοράς
–
βέβαια, αυτό θα πάρει κάποια χρόνια– οι σχετικές τεχνολογίες θα
εξελιχθούν ταχύτατα για τη βέλτιστη και πλήρη εκμετάλλευση της
πλατφόρμας. Την ημέρα που, αντί να γράφω στο Word το άρθρο
αυτό, θα το υπαγορεύω στον Υποχθόνιο Βοηθό Της Google™ και θα
τσεκάρω τις πηγές μου με την ταχύτητα του φωτός, θα ξέρουμε
όλοι πως η Συντέλεια είναι υπερβολικά κοντά. That being said, οι
προπαραγγελίες ανοίγουν σε τρεις μήνες. Ετοιμαστείτε!
vICTORIAN SECRET
Και αφού έχουμε φροντίσει να σας πικάρουμε ενδελεχώς, δεν γί-
νεται να μην κλείσουμε με ένα γερό σφηνάκι συνωμοσιολογίας και
άγριας σπέκουλας. Ο λόγος, φυσικά, για την… Προστάτιδα Αγία του
PC gaming, την πρωτοπόρο Valve. Μπορεί σχεδόν όλα τα παιχνίδια
τους να είναι υπερτιμημένα και νερντολάγνα εις τη δεκάτη, αλλά
δεν μπορώ να αρνηθώ την επανάσταση που έχουν προκαλέσει σε
επίπεδο design και δημιουργικής σκέψης στο χώρο μας. Ο τρόπος
με τον οποίο λειτουργεί η Valve όριζε και θα ορίζει τις τάσεις της
αγοράς για το προβλεπόμενο μέλλον. Είναι, λοιπόν, εξαιρετικά εν-
διαφέρον το γεγονός ότι ο Michael Abrash, κατά πολλούς ο κορυ-
φαίος ειδικός σε θέματα virtual και augmented reality, εργάζεται
πυρετωδώς στα εργαστήρια της εταιρείας πάνω σε ένα άκρως
απόρρητο project. Η ίδια η Valve φροντίζει να «ταΐζει» τις φήμες,
αφενός αρνούμενη ότι ασχολείται με οτιδήποτε έχει να κάνει με VR
HMDs και ταυτόχρονα αφήνοντας διάφορα ιντριγκαδόρικα tweets
να ξεγλιστράνε. Nα θυμίσουμε ότι όταν είχε ξεσπάσει η σχετική
θύελλα φημών περί του Steambox, η εταιρεία αρνούνταν τα πάντα,
για ένα project που πλέον στέκεται για τα καλά στα πόδια του.
Ό,τι κι αν έχουν κατά νου ο Newell και τα Μαθητευόμενα Βατραχά-
κια Του™, είναι βέβαιο ότι πρόκειται να μας κάνει να σκούξουμε από
χαρά. Η Valve ποτέ δεν βιάστηκε και ποτέ δεν παρέδωσε κάτι λιγότε-
ρο από το πλήρες και συναρπαστικό όραμά της. Με έναν τέτοιο «φορ-
τωμένο» ορίζοντα, το όραμα του Gibson, με τον κίνδυνο, την ομορφιά
και την απεριόριστη δύναμη που το περιβάλλουν, δεν ήταν ποτέ πιο
κοντά. Το ζωντανό, διαδραστικό Matrix είναι η καινούργια Άγρια Δύση.
Η μεγαλύτερη περιπέτεια του 21ου αιώνα ξεκινά εδώ.
PC
PC Master
54
Αν ο Luckey πετύχει, το Oculus Rift θα
αλλάξει εντελώς τον τρόπο με τον
οποίο αντιλαμβανόμασταν το gaming
μέχρι σήμερα.
Το Doom 3 ήδη υποστηρίζει πλήρως το Oculus Rift και
ο John Carmack έχει επιβεβαιώσει ότι και το Doom 4
σχεδιάζεται προκειμένου να είναι πλήρως συμβατό με
την τεχνολογία από την αρχή.
Η ελαφρώς πιο heavy metal εκδοχή του headset. Φα-
νταστείτε τι γινόταν με το Sword of Damocles...
Google Glass; Θα πάρωμεν δέκα!