Page 105 - PC Master τ. 278

R
eview
105
PC Master
καταφέρει να δραπετεύσει. Στη συνέχεια,
θα έρθετε αντιμέτωποι με τον ίδιο το για-
τρό, ο οποίος θα εφαρμόσει πάνω σας μία
μέθοδο τροποποίησης συμπεριφοράς με
ύπνωση χρησιμοποιώντας… τον Harvey!
Συγκεκριμένα θα εμφυτευθούν στο υπο-
συνείδητό σας οκτώ απαγορεύσεις: Μην
παίζεις με τη φωτιά, μην αντιμιλάς στους
ενήλικους, μην πίνεις αλκοόλ, μη λες ψέ-
ματα, μην πηγαίνεις σε επικίνδυνα μέρη,
μη χρησιμοποιείς αιχμηρά αντικείμενα,
μην εκνευρίζεσαι και μην κάνεις του κε-
φαλιού σου. Από εκείνο το σημείο και
έπειτα, όποτε η Lilli προσπαθεί να παραβεί
έναν από τους απαγορευμένους κανόνες,
νιώθει να τη διαπερνά ηλεκτρικό ρεύμα,
ενώ εμφανίζεται και ο Harvey για να της
υπενθυμίσει τι δεν πρέπει να κάνει. Όπως
είμαι σίγουρος ότι φαντάζεστε, για να
ολοκληρώσετε το παιχνίδι, θα χρειαστεί
να άρετε όλους αυτούς τους περιορι-
σμούς και για να το πετύχετε αυτό, θα
πρέπει να μπείτε ξανά σε κατάσταση
ύπνωσης και να νικήσετε τους εσωτερι-
κούς δαίμονες της Lilli. Οι καταστάσεις αυ-
τές είναι μικρά ονειρικά διαλείμματα με
μεγάλη δόση σουρεαλισμού, που σε κά-
ποιες περιπτώσεις αγγίζουν τα όρια της
ψυχεδέλειας. Βρήκα το συγκεκριμένο σε-
ναριακό τέχνασμα εξαιρετική ιδέα που
απογειώνει το ενδιαφέρον του παιχνιδιού,
αν και στα τελευταία από τα οράματα
εντοπίζεται το στοιχείο της υπερβολής.
Γενικά στο πρώτο κεφάλαιο θα χρειαστεί
να επιστρατεύσετε αρκετή πονηριά στις
συνδιαλλαγές με τα άλλα παιδιά, με πρά-
ξεις και συνέπειες που σχεδόν σοκάρουν
και σίγουρα θα σας αντιστρέψουν την αρ-
χική εντύπωση που είχατε για το χαρακτή-
ρα –αλλά και την ψυχική και διανοητική
κατάσταση– του κοριτσιού. Θα επιβραβευ-
τείτε με έναν απρόσμενο σύμμαχο και την
απόδρασή σας από το μοναστήρι.
Στο δεύτερο κεφάλαιο (Edna’s Hide-
out), θα επισκεφτείτε ένα χωριό που στο
υποσυνείδητο της Lilli φαίνεται βγαλμένο
από παλιές ταινίες γουέστερν. Με τελικό
σκοπό να ακολουθήσετε τη φίλη σας στο
σημείο όπου κρύβεται, θα πρέπει να είστε
προετοιμασμένοι για πολλές εναλλαγές
μεταξύ πραγματικότητας και παραισθήσε-
ων καθώς σε κάθε βήμα που επιχειρείτε
να κάνετε, ο Harvey θα στέκεται εμπόδιο.
Σε αυτό το σημείο αρχίζουν να φαίνονται
τα πρώτα προβλήματα στη δράση, καθώς
οι χαρακτήρες του χωριού είναι μάλλον
αδιάφοροι και το σκηνικό δεν παρουσιάζει
το ίδιο ενδιαφέρον που είχε το μοναστή-
ρι, οι δε εναλλαγές που προαναφέραμε
είναι υπερβολικά συχνές. Στο τρίτο και τε-
λευταίο κεφάλαιο (The Asylum), επιστρέ-
φετε στο γνώριμο από το The Breakout
άσυλο στο οποίο κρατείτο (ή μήπως θα
κρατηθεί στο μέλλον;) η Edna. Εδώ θα
συναντήσετε παλιούς γνώριμους, καθώς
θα περιπλανηθείτε στα γνωστά λημέρια
από τα οποία προσπαθήσατε τόσο σκληρά
να δραπετεύσετε στο πρώτο μέρος. Φο-
βάμαι πως εδώ το παιχνίδι ξεφεύγει τελεί-
ως, αφού εκφυλίζεται σε ένα παραλήρη-
μα χωρίς καμία απολύτως συνοχή, ενώ οι
χαρακτήρες που θα βρείτε στο δρόμο σας
είναι μονοδιάστατοι και εκνευριστικοί.
Πολλές φορές μού δόθηκε η εντύπωση
ότι οι δημιουργοί επιχείρησαν εσκεμμένα
να μας δώσουν έναν κόσμο όσο το δυνα-
τόν πιο παράξενο, με αποτέλεσμα να χά-
σουν στην πορεία το νόημα της ιστορίας.
Το Edna & Harvey: The Breakout ήταν πο-
λύ καλό παιχνίδι, γιατί είχε μία αλλόκοτη
λογική μες στην ιδιομορφία του. Το Har-
vey’s New Eyes είναι μόνο παρανοϊκό,
εντούτοις μπορούμε να πούμε ότι αποζη-
μιώνει σε ικανοποιητικό βαθμό τον παίκτη
με μία κατάληξη που δίνει σαφείς απαντή-
σεις και για τα δύο παιχνίδια και μάλιστα
προσφέρει τρία εναλλακτικά φινάλε. Επί-
σης, προσφέρει αξιοπρόσεκτες εναλλαγές
στο ύφος του, αφού μεταβάλλεται αβία-
στα από καρτούν με μπόλικο χιούμορ σε
ατμοσφαιρικό θρίλερ, στη συνέχεια σε
δράμα και μετά σε μαύρη κωμωδία, κατα-
φέρνοντας να σε αιφνιδιάζει αδιάκοπα.
Γραφικa, hχοΣ και χειριΣμοΣ
Τα γραφικά του Harvey’s New Eyes μπο-
ρεί να μην εντυπωσιάζουν ως προς το τε-
χνικό κομμάτι, έχουν όμως μία ιδιαίτερη
τεχνοτροπία που θυμίζει παιδική ζωγρα-
φιά και μπορώ να πω ότι μου άρεσαν αρ-
κετά. Οι αναλύσεις που υποστηρίζονται
φτάνουν –σε αντίθεση με το πρώτο Edna
&
Harvey– έως το Full HD και, όπως μπο-
ρείτε να δείτε και στις εικόνες που συνο-
δεύουν το review, ο κόσμος του παιχνιδι-
ού είναι πολύχρωμος με έντονα outlines.
Εντύπωση προκαλεί ο τρόπος με τον
οποίο απεικονίζονται οι χαρακτήρες,
υπερβολικά απλοϊκά, ώστε να μας δίνεται
η εντύπωση ότι όντως τους βλέπουμε μέ-
σα από τα μάτια ενός παιδιού.
Η μουσική επένδυση του παιχνιδιού εί-
ναι πολύ καλή, ξεκινώντας με ένα εξαιρε-
τικό τραγούδι τίτλων το οποίο ερμηνεύε-
ται μάλιστα από τον ίδιο τον Jan Müller-
Michaelis, βασικό προγραμματιστή της
Daedalic. Σε γενικές γραμμές, τα μοτίβα
Δείγμα από το inventory του παιχνιδιού.
Η Edna ζητά συνεχώς τη βοήθειά σου.
Μετρήστε σουρεαλιστικά στοιχεία σε αυτήν την εικόνα.
ΤΟ ΖΕΝΙΘ: Το κομμάτι από τη στιγμή
που συναντάτε τον Dr. Marcel μέχρις
ότου νικήσετε τον πρώτο δαίμονα, εντυ-
πωσιάζει και δίνει την αίσθηση ότι το
παιχνίδι θα απογειωθεί.
ΤΟ ΝΑΔΙΡ: Το μεγαλύτερο μέρος του
τρίτου κεφαλαίου, ειδικά στο υποσυνεί-
δητο της Lilli, είναι εντελώς παράλογο
και κουραστικό.
HIGH AND LOW
Μεταβάλλεται
αβίαστα από καρτούν
με μπόλικο χιούμορ
σε ατμοσφαιρικό
θρίλερ.