R
eview
119
PC Master
φωτισμένες κολόνες ως ασανσέρ, να εξα-
φανίζετε τοίχους σβήνοντας τη λάμπα που
τους δίνει ύπαρξη, να δημιουργείτε φωτει-
νά περάσματα με τη δέσμη προβολέων και
διάφορα άλλα ευφάνταστα τεχνάσματα,
προκειμένου να φτάσετε στο στόχο σας.
Εκτός από τα σκέτα orbs που θα βρίσκο-
νται σχεδόν συνέχεια στα χέρια του χαρα-
κτήρα σας, στα δωμάτια θα βρείτε στρατη-
γικά τοποθετημένους προβολείς, τόσο αυ-
τόφωτους όσο και ετερόφωτους (χρειάζο-
νται να τους βλέπει και μία άλλη πηγή για
να λειτουργήσουν), κιβώτια με ή χωρίς εν-
σωματωμένο orb στο εσωτερικό τους,
mounted guns που εξαλείφουν τοίχους,
orbs δεμένα σε σχοινιά, φανοστάτες πάνω
σε ράγες που μεταφέρουν αυτόματα το
orb μέχρι την επόμενη «στάση» και φυσικά
σκάλες, ράμπες και πλατφόρμες, ενώ ση-
μαντικό ρόλο σε αρκετές πίστες παίζει και
το υγρό στοιχείο. Ο χαρακτήρας μας έχει τη
δυνατότητα να κρατάει την αναπνοή του
επ’ αόριστον μέσα στο νερό (αριστούχος
της σχολής Guybrush Threepwood), ενώ
μπορεί και να επιλέγει αν θα περπατήσει
στο βυθό, αν θα κολυμπήσει ή θα επιτρέ-
ψει στην άνωση να την/τον κρατήσουν
στην επιφάνεια, παράγοντας που επιδρά
και στα orbs, εάν τα αφήσει από τα χέρια
του ενόσω κινείται υποβρυχίως. Όμως τα
τρικ και οι προκλήσεις δεν σταματούν εδώ.
Θα συναντήσουμε δάπεδο που απαγορεύει
την επαφή με orbs, κυλιόμενες πέτρες
(
όχι, δεν παίζουν μουσική) και τζαναμπέτι-
κα orbs που σβήνουν μόλις τα πλησιάσου-
με, καθώς και κλειδωμένες πόρτες με ποι-
κιλία στις μεθόδους απασφάλισής τους.
ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΚΛΕΙΣΤΟ ΔΩΜΑΤΙΟ…
Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό, οι οθό-
νες του Closure κατακλύζονται από το
απόλυτο σκοτάδι, με μικρές οάσεις φωτός
εδώ κι εκεί, οι οποίες εξάπτουν τη φαντα-
σία για το τι κρύβεται από πίσω και προσδί-
δουν μία ιδιαίτερη, απόκοσμη γοητεία στον
κόσμο του παιχνιδιού. Παρά τη φαινομενι-
κή λιτότητα και τη ρετρό διχρωμία του, η
εξερεύνηση του Closure αποκαλύπτει στα-
διακά έναν πλούσιο κόσμο, διακοσμημένο
από art deco αρχιτεκτονική, αλλόκοτα, ξε-
χασμένα αντικείμενα και γκροτέσκες φι-
γούρες χαραγμένες στους τοίχους. Σε συν-
δυασμό με το προσεγμένο animation και
τα μυστηριώδη μουσικά θέματα, που ντύ-
νουν ιδανικά τις τρεις διαφορετικές περιο-
χές του παιχνιδιού, ο παίκτης γίνεται γρή-
γορα δέσμιος της ατμοσφαιρικής, μυστα-
γωγικής αφήγησης που διαπερνάει την
puzzle ραχοκοκαλιά του Closure.
«
LIGHT» ENTERTAINMENT;
Αν και οι οθόνες του Closure είναι σχεδια-
σμένες έξυπνα, ώστε να προκαλούν το μυα-
λό με ευφάνταστες προκλήσεις, η εκτέλεση
των εμπνεύσεων του παίκτη δεν είναι πάντα
όσο εύκολη ή ομαλή θα έπρεπε. Ο χειρι-
σμός είναι απλούστατος, αποτελούμενος
μόνο από τα κουμπιά κατεύθυνσης, άλμα-
τος και γενικής αλληλεπίδρασης, συν την
εκπυρσοκρότηση των mounted guns σε
έκτακτες περιπτώσεις. Όμως, παρ’ ότι η
απόκριση είναι εξαιρετική, οι απαιτήσεις σε
ακρίβεια και χρονισμό ορισμένων κινήσεων
ενίοτε ξεπερνούν τα όρια του προσδοκώμε-
νου από ένα καθαρόαιμο puzzle game και
μας υπενθυμίζουν ότι το Closure έχει και
ισχυρά γονίδια platformer. Τα πράγματα γί-
νονται χειρότερα από το γεγονός ότι η
όποια πρόοδος έχετε σημειώσει στο τρέχον
δωμάτιο πηγαίνει στράφι με το παραμικρό
λάθος (π.χ., πτώση στο κενό ή απώλεια ση-
μαντικού αντικειμένου) και χρειάζεται επα-
νεκκίνηση του δωματίου από το μηδέν. Η
κατάσταση σώζεται κάπως από το γεγονός
ότι οι τρεις «κόσμοι» μπορούν να ολοκληρω-
θούν με οποιαδήποτε σειρά κι έτσι βγαίνο-
ντας στο hub και αλλάζοντας σετ δωματίων,
αποφεύγεται προσωρινά ο εκνευρισμός και
ανανεώνεται το ενδιαφέρον.
Ευτυχώς, αυτά τα μεμονωμένα περιστατι-
κά δεν στέκονται ικανά να αμαυρώσουν τη
συνολική εικόνα αυτού του ιδιαιτέρως αξιό-
λογου puzzler που ξεκίνησε ως freeware
πείραμα το 2009, εμφανίστηκε ολοκληρω-
μένο στο PSN την άνοιξη που μας πέρασε
και, επιτέλους, έφτασε και στην πλατφόρ-
μα μας, στεφανωμένο ήδη με αξιοζήλευτα
βραβεία της indie σκηνής. Τολμώ να πω
πως τα κέρδισε με το σπαθί του.
Από τις (πολύ) σπάνιες περιπτώσεις που το
φως αντεπιτίθεται έτσι μαζικά.
Αφού πέτυχες το στόχο, πάρε ένα παγωτό με γεύση κλόουν για τον κόπο σου!
83
%
ΘΕΤΙΚΑ-ΑΡΝΗΤΙΚΑ
•
Έξυπνος και πρωτότυπος ο βασικός
μηχανισμός
•
Λιτός αλλά αποτελεσματικός
τεχνικός τομέας με προσωπικότητα
•
Ικανοποιητική πρόκληση και
διάρκεια
•
Αξιοσημείωτη ποικιλία στα puzzles
• «
Exit the room» στήσιμο που
κατακερματίζει την –ούτως ή άλλως
κάπως αναιμική– αφήγηση
•
Μία λάθος κίνηση και… φτου κι απ’
την αρχή!
•
Η ακρίβεια στο platforming παίζει
μεγαλύτερο ρόλο απ’ όσο θα έπρεπε
•
Πλάκα θα είχε ένα co-op στο στυλ
του Portal 2
n
Είδος:
Puzzle Platformer
n
Έκδοση:
Eyebrow Interactive
n
Ανάπτυξη:
Eyebrow Interactive
n
Διάθεση:
Steam
n
Τιμή:
€
9,99
n
Ελάχιστες απαιτήσεις:
Intel Core 2 Duo, 512MB RAM,
κάρτα γραφικών με τουλάχιστον 512MB μνήμης και υποστήριξη OpenGL 2.0, χώρος 512MB στο σκληρό δίσκο, Windows XP/Vista/7
n
Multiplayer:
Όχι
n
Επίσημο Web site:
n
Επιρροές:
Paper Moon (στα visuals)
n
Εναλλακτικές επιλογές:
LIMBO, Vessel, The Misadventures of P.B.
Winterbottom
Η βασική αρχή που
καλούμαστε να
κατανοήσουμε και να
εφαρμόσουμε είναι ότι
τα σκοτεινά τμήματα
κάθε επιπέδου
αντιπροσωπεύουν το
κενό.