Page 70 - PC Master τ. 278

Η
απάντηση στις παραπάνω ερωτήσεις δεν είναι
απλή και δεν είναι εύκολο να δοθεί με την παρά-
θεση μίας σειράς επιχειρημάτων. Σίγουρα ο κα-
λύτερος τρόπος για να διαπιστώσετε το αληθές
του ισχυρισμού μου είναι να δοκιμάσετε μόνοι
σας να παίξετε κάποια παιχνίδια. Αναγνωρίζω
όμως ότι το να επιχειρήσετε να ασχοληθείτε με ένα είδος που
δεν έχετε πιάσει ξανά, μπορεί να ακούγεται τρομακτικό, γι’ αυ-
τό και ο σκοπός του παρόντος άρθρου είναι να εξαλείψει αυ-
τούς τους φόβους και ταυτόχρονα να σας δώσει κίνητρο να του
δώσετε μία ευκαιρία. Μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι έχω δώσει
στο παρελθόν παιχνίδια για δοκιμή σε όλες τις κατηγορίες αν-
θρώπων: casual gamers, RPGάδες, FPSάδες, Strategάδες, ακό-
μη και non gamers. Στο τέλος πάντα καταφέρνω να τους κε-
ντρίσω το ενδιαφέρον. Ομολογουμένως τα άτομα που προτι-
μούν shooters και γενικά πολύ γρήγορο action προβάλλουν τη
μεγαλύτερη αντίσταση, τελικά, όμως, έχω διαπιστώσει ότι το
θέμα είναι απλώς να αντιληφθείς ποιο adventure game ταιριά-
ζει σε κάθε άτομο. Πάντα υπάρχει κάποιο, γιατί τα adventures
είναι ό,τι πιο κοντινό υπάρχει στον κόσμο των video games σε
κινηματογραφική ταινία. Τι πιο ελκυστικό από αυτό; Υποθέτω
πως υπάρχουν άνθρωποι που δεν τους αρέσουν οι ταινίες,
όπως υπάρχουν και άτομα που ισχυρίζονται πως σιχαίνονται το
παγωτό και τις τηγανητές πατάτες. Ας αφήσουμε όμως τους
hipsters εκτός της συζήτησης και ας ασχοληθούμε με τη συ-
ντριπτική πλειονότητα των κατοίκων του πλανήτη. Τα adven-
tures δεν είναι τίποτε άλλο από ένα έργο στο οποίο αναλαμβά-
νεις το ρόλο του πρωταγωνιστή και επιχειρείς να φθάσεις το
σενάριό του ως το τέλος. Υπάρχουν ιστορίες για όλα τα γούστα,
αρκεί λοιπόν να βρεις ποια ανταποκρίνεται καλύτερα στις προ-
τιμήσεις σου.
Πάμε να δούμε δέκα λόγους για τους οποίους αξίζει να παί-
ζετε adventure games, σε σειρά αύξουσας σημασίας.
Λόγος Νο 10
Είναι το παλαιότερο είδος computer games
Και εγωιστικά να το δείτε μόνο, νομιμοποιείστε να θεωρείτε
εαυτούς παλιές καραβάνες, ειδικούς στο gaming, με πλάκα τα
γαλόνια, χωρίς να έχετε στο παλμαρέ σας έναν ικανό αριθμό
από ολοκληρωμένα adventures; Χωρίς να μετράμε παλμογρά-
φους, μυστήρια mainframes και coin-ops –άλλωστε αυτά τα μη-
χανήματα δεν είχαν παρά σκόρπια και υποτυπώδη παιχνίδια, κα-
νένα υποσύνολο των οποίων δεν συνιστούσε συγκεκριμένο εί-
δος–, τα adventure games σαφώς έκαναν το ξεκίνημα και κατά
συνέπεια αποτελούν τη ζωντανή ιστορία των παιχνιδιών σε
υπολογιστή. Όταν το 1975 (έτος κατά το οποίο ήρθε στον κό-
σμο και ο γράφων, για όσους αρέσκονται σε αστρολογικές και
κοσμικές συμπτώσεις) ο William Crowther έγραφε το αρχικό
ADVENTURE σε FORTRAN και υπολογιστή PDP-10, σίγουρα δεν
θα μπορούσε να φανταστεί πως με εκείνες τις μόλις 702 γραμ-
μές πηγαίου κώδικα έδινε ζωή σε μία βιομηχανία εκατομμυ-
ρίων. Αν και το συγκεκριμένο πρόγραμμα δεν έτυχε εμπορικής
εκμετάλλευσης και απλώς διαδόθηκε από μηχάνημα σε μηχά-
νημα με όση ταχύτητα επέτρεπαν τα δεδομένα της δεκαετίας
του ’70, μία λιγότερο απαιτητική έκδοση, γραμμένη σε
Assembly για τον TRS-80, το 1978, ήταν ένα από τα πρώτα
εμπορικά παιχνίδια στην ιστορία.
Φανταστείτε έναν προγραμματιστή στα ’70s. Κάθεται μπροστά
στο μικρό τερματικό του, κοιτάζοντας τη μαύρη οθόνη με τα
πράσινα γράμματα. Τι σκέψεις να περνάνε άραγε από το μυαλό
του; Πιθανότατα το πώς θα καταφέρει να πληρώσει τους λογα-
ριασμούς του με τον πενιχρό μισθό του αναλυτή συστημάτων,
πώς στο καλό έμπλεξε με αυτό το επάγγελμα και πόσο δίκιο
έχει η μάνα του που ακόμα του γκρινιάζει επειδή δεν έγινε για-
τρός ή δικηγόρος, αντί για αυτό που ντρέπεται να πει στη γειτο-
νιά, γιατί κανένας δεν καταλαβαίνει τι είναι. Σίγουρα δεν σκέ-
PC Master
70