παρατηρήσετε κάποιες απότομες κινήσεις.
Ενώ η καθυστερημένη κίνηση στο control
μπορεί να ακούγεται αφύσικη, φαίνεται
ρεαλιστική σε αυτό το παιχνίδι διότι μοιά-
ζει με τον τρόπο που οι επαγγελματίες πο-
δοσφαιριστές αντιδρούν στο γήπεδο. Επί-
σης, μετά το control, δεν νοείται πλέον να
ρίχνουμε ένα sprint και να αφήνουμε δέκα
μέτρα πίσω έναν παίκτη. Έχουμε πάνω
από δέκα διαφορετικούς συνδυασμούς
από πάσες, ντρίμπλες ακόμη και κάλυψη
της μπάλας για διατήρηση της κατοχής.
Έτσι, ο χειρισμός του παιχνιδιού γίνεται
πιο γρήγορος και ρεαλιστικός. Κατά τη
γνώμη μας, αυτή η προσθήκη ήταν η πιο
εντυπωσιακή, όχι γιατί στην ουσία δεν
έχουν αλλάξει πολλά σε σχέση με το περ-
σινό gameplay, αλλά κυρίως διότι ο ρυθ-
μός και η ταχύτητα του παιχνιδιού στο
FIFA ήταν, εμφανέστατα εδώ και πολλά
χρόνια, απελπιστικά αργός. Τέλος, και φέ-
τος το Impact Engine στο FIFA 13 είναι αρ-
κετά προσεγμένο. Οι παίκτες κινούνται με
ρεαλιστικό τρόπο και όταν, π.χ., δεχθούν
τάκλιν, δεν πετούν στο... θεό, αλλά, αντί-
θετα, πέφτουν κάτω με πιο φυσικό τρόπο.
Μερικές φορές μάλιστα αργούν μία στιγμή
να σηκωθούν και να τρίψουν το πόδι τους
από το μαρκάρισμα...
Κατά τα άλλα, τα γραφικά εκτός των
τεσσάρων γραμμών του αγωνιστικού χώ-
ρου παραμένουν σε γενικές γραμμές το
ίδιο εντυπωσιακά. Μία ιδιαίτερη προσθήκη,
για εμάς τους σχολαστικούς, είναι ότι πλέ-
ον μπορούμε να δούμε τους παίκτες που
κάνουν προθέρμανση. Οι πάγκοι θέλουν
δουλειά ακόμα, όπως επίσης οι προπονη-
τές που στέκονται σαν κούτσουρα. Κλασι-
κά, το μοναδικό σημείο όπου δεν δίνει πο-
τέ έμφαση η EA, είναι οι φίλαθλοι στις
κερκίδες. Ενώ τα στάδια είναι αρκετά λε-
πτομερή και με τέλεια γραφικά, οι φίλα-
θλοι δίνουν την αίσθηση πως προέρχονται
από παιχνίδι της δεκαετίας του ’90. Και
σαν να μην έφτανε αυτό, τα γήπεδα είναι
πάντα γεμάτα, βρέξει χιονίσει, και οι πανη-
γυρισμοί είναι... για τα πανηγύρια.
Στον αντίποδα, ο ήχος και η περιγραφή
παρουσιάζονται φέτος αισθητά βελτιωμέ-
να. Οι γνωστοί και μη εξαιρετέοι Martin
Tyler και Alan Smith, ως γνήσιοι Άγγλοι, εί-
ναι και πάλι πιστοί στο ραντεβού τους. Η
περιγραφή ακολουθεί μία πιο φυσική ροή,
χωρίς διακοπές μετά από κάθε φάση. Δεν
λείπουν οι κουβεντούλες και οι επιπρό-
σθετες πληροφορίες για το προφίλ κάποι-
ων παικτών κατά τη διάρκεια ενός αγώνα,
κάνοντάς το ακόμη πιο ρεαλιστικό. Παρα-
τηρήσαμε επίσης ότι στο career mode,
όπου ο σχολιασμός παρέχεται και πάλι
από τον Martin Tyler, πλέον υπάρχουν ζω-
ντανές ενημερώσεις και από άλλους αγώ-
νες του ίδιου πρωταθλήματος κατά τη
διάρκεια του σχολιασμού, δίνοντας μία
ακόμη καλύτερη εμπειρία σε στυλ τηλεο-
πτικής εκπομπής.
ΤΕχνΗΤΗ νΟΗΜΟΣΥνΗ ή
ΦΥΣΙκΗ ΗλΙθΙΟΤΗΤΑ;
Η Τεχνητή Νοημοσύνη (Α.Ι.) πάνω στην
οποία βασίζεται ολόκληρος ο μηχανισμός
του παιχνιδιού, φέτος παρουσιάζεται, σε
αντίθεση με άλλες χρονιές, αναβαθμισμέ-
νη και πολλά υποσχόμενη. Η πιο εντυπω-
σιακή αλλαγή ήταν η A.I. των τερματοφυ-
λάκων και σε μικρότερο βαθμό η αμυντική
συμπεριφορά. Έτερον εκάτερον βέβαια,
καθώς υπήρξε σημαντική βελτίωση και στο
μηχανισμό των σουτ, με την μπάλα να κα-
ταλήγει εντός εστίας (on target) τις περισ-
σότερες φορές. Ο τερματοφύλακας επιτέ-
λους δεν χρειάζεται να είναι ο Τσεχ για να
κάνει τα βασικά, π.χ., να μπλοκάρει την
μπάλα και να εκτελεί σωστά την εκούσια
από το χρήστη έξοδό του. Σημαντικότερη
διαφορά βλέπουμε στη Φυσική του σώμα-
τος κατά τη διάρκεια της απόκρουσης,
όπου η EA… δίνει ρέστα. Ο τερματοφύλα-
κας είναι ο κυρίαρχος στις εξόδους του,
δεν «σκαλώνει» στα τετ α τετ και δεν κάνει
πέντε ώρες να σηκωθεί έπειτα από μία
απόκρουση.
Το Tactical Defense, το οποίο χρειαζό-
μασταν ένα ολόκληρο FIFA να το μάθου-
με, όσοι αποφασίσαμε να μπούμε στον
κόπο, δεν μας ενθουσιάζει ούτε φέτος.
Δύσκολο το εγχείρημα για έξυπνη άμυνα
ζώνης στο ποδόσφαιρο, αλλά θα προτιμή-
σουμε την εναλλακτική Legacy Defending
και το manual ασφυκτικό πρέσινγκ σε όλα
τα μήκη και τα πλάτη του γηπέδου. Δυ-
στυχώς για το FIFA, αλλά ευτυχώς για
R
eview
PC Master
98
Η αναβαθμισμένη A.I. των επιθετικών μάς επιτρέπει να σπάμε εύκολα το τεχνητό offside.
Με το First touch control, γίνεστε πλέον αέρι-
νοι στον αγωνιστικό χώρο.