R
eview
PC Master
108
E
ίναι εύκολο να παρεξηγήσει
κανείς το Hotline Miami. Εκ
πρώτης όψεως, μοιάζει με
top down Alien Shooter ή 2D
Serious Sam με χοντρά pix-
els. Η πραγματικότητα όμως
διαφέρει αρκετά – εκτός βέβαια από τα χο-
ντρά pixels.
Το Hotline Miami εξελίσσεται στο Μαϊάμι
στα τέλη της δεκαετίας του ‘80 όταν ο κό-
σμος είχε ακόμα χρώματα, κυρίως χάρη
στις λάμπες νέον που υπήρχαν παντού.
Στο παιχνίδι αναλαμβάνετε το ρόλο ενός
ανώνυμου ήρωα, ο οποίος εκτελεί χρέη τη-
λεφωνικού εκτελεστή. Το μοτίβο του παι-
χνιδιού είναι απλό: πριν από κάθε πίστα
λαμβάνετε ένα τηλεφώνημα που σας λέει
έμμεσα ποιοι πρέπει να πεθάνουν και πού
θα τους βρείτε. Μετά το τηλεφώνημα
μπαίνετε στο αυτοκίνητό σας και φτάνετε
στο κτήριο των στόχων. Το objective ένα
και απλό: κανείς δεν πρέπει να ζήσει. Μετά
το πέρας της αποστολής πηγαίνετε μία
βόλτα για πίτσα, βίντεο ή ποτό μέχρι την
επόμενη αποστολή.
Από την πρώτη στιγμή η παρουσίαση του
παιχνιδιού έχει ένα ιδιαίτερο ύφος, με
έντονα χρώματα, γενναία χρήση post-
process φίλτρων και ένα σάουντρακ που
θα σας καθηλώσει στον υπολογιστή (σε
σημείο που θα αφήσετε το παιχνίδι να τρέ-
χει μόνο και μόνο για τη μουσική). Όμως
παράλληλα θα εξαφανιστεί και κάθε ιδέα
fast-paced action – ή τουλάχιστον, συνε-
χούς fast-paced action. Το Hotline Miami
είναι ουσιαστικά ένα top-down stealth
game, που ανταμείβει τον παίκτη με ευφά-
νταστα (και αρκετά βίαια) kill animations.
STEALTH ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ
To stealth είναι ύψιστης σημασίας στο
gameplay: ο σκοπός είναι να σκοτώσετε
τους εχθρούς πριν καν καταλάβουν ότι
υπάρχετε. Εναλλακτική δεν υπάρχει, αφού
οι εχθροί έχουν τέλειο σημάδι και ο χαρα-
κτήρας σας πεθαίνει με την παραμικρή γρα-
τζουνιά. Αν και θεωρητικά μπορείτε να χρη-
σιμοποιήσετε όπλα όπως καραμπίνες, αυτό-
ματα, πιστόλια κ.ά., στην πράξη αυτά τα
όπλα βολεύουν μόνο όταν έχετε «καθαρίσει»
το μεγαλύτερο μέρος της πίστας και έχουν
απομείνει ένας ή δύο εχθροί σε δύσκολα
σημεία. Ο λόγος είναι απλός: με το παραμι-
κρό «μπουμ» σχεδόν όλος ο όροφος έρχεται
διψασμένος για το αίμα σας, οπότε μέχρι να
φτάσετε στο σημείο που να μπορείτε να τη
βγάλετε καθαρή με όπλα, θα πρέπει να βα-
σιστείτε σε melee τακτικές. Οι τακτικές αυ-
τές, πάντα σύμφωνες με το ύφος του παιχνι-
διού, συμπεριλαμβάνουν μαχαίρια, ρόπαλα,
στέκες του μπιλιάρδου, ακόμα και ιαπωνικά
σπαθιά κατάνα και τηγάνια (που αν τα βγά-
λετε από τη φωτιά, αρχικά έχουν καυτό λάδι
που μπορείτε να πετάξετε σε έναν από τους
εχθρούς). Σε αυτά προσθέστε και τη χρήση
του περιβάλλοντος – κυρίως τις πόρτες με
τις οποίες μπορείτε να ρίξετε αναίσθητους
τους εχθρούς, αν τις ανοίξετε, καθώς βρί-
σκονται από την άλλη πλευρά.
Πέρα από τα όπλα, μεγάλη σημασία στο
παιχνίδι έχουν και οι «μάσκες» ζώων που
φοράτε προτού ξεκινήσετε μία αποστολή.
Οι μάσκες σας δίνουν επιπλέον δυνατότη-
τες ή αλλάζουν κάποια στοιχεία της πί-
στας: για παράδειγμα, μία μάσκα μπορεί να
σας δώσει εξαρχής ένα μαχαίρι, μία άλλη
μάσκα μπορεί να κάνει τις πόρτες θανατη-
φόρες ή το χαρακτήρα σας να αντέχει μία
σφαίρα επιπλέον πριν πεθάνει. Ξεκινώντας,
έχετε μόνο μία μάσκα (αυτή του κόκορα),
αλλά καθώς εξελίσσεται το παιχνίδι, ξε-
κλειδώνετε και άλλες (αρκετές από τις
οποίες βρίσκονται ως secrets σε συγκεκρι-
μένα σημεία των πιστών).
Οι εχθροί στο παιχνίδι βρίσκονται πάντα
σε συγκεκριμένες θέσεις και μερικοί είτε
κάθονται σε κάποιο δωμάτιο είτε περιπο-
λούν στους διαδρόμους. Το challenge βρί-
σκεται στο να σκοτώσετε ή να αναισθητο-
ποιήσετε (και μετά να σκοτώσετε πριν ση-
κωθεί) τον εχθρό πίσω από την πόρτα ή
στην άλλη μεριά της γωνίας, χωρίς οι υπό-
λοιποι να σας εντοπίσουν.
Αν το stealth έχει μεγάλη σημασία, αυτό
που πραγματικά ορίζει το gameplay στο
Hotline Miami είναι τα αντανακλαστικά: μέ-
σα σε λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο
πρέπει να κινηθείτε προς το στόχο, να του
επιτεθείτε και να τον σκοτώσετε. Αποτυχία
Λουτρό αίματος υπό το φως των νέον
του Κώστα «Bad Sector» Μιχαλόπουλου
PERFORMANCE
REPORT
ΤΟ ΤΡΕΞΑΜΕ ΣΕ:
Intel Core i7-3610QM @ 2,30GHz, 8GB
RAM, GeForce GTX 660M, Windows 7
64-
bit
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ:
Πολύ ομαλές
HOTLINE MIAMI
Ομοιότητες με το συντάκτη, καθαρά συμπτωματικές!
Μετά από έναν καλό φόνο, πάντα μου ανοίγει
η όρεξη για πίτσα!
Περισσότερο αίμα, περισσότεροι πόντοι!