Page 25 - PC Master τ. 279

τεχνολογία, όταν βρέθηκε στα χέρια μου
ένας υπολογιστής Pentium 90MΗz. Ξεκίνη-
σα να παίζω κυρίως παιχνίδια στρατηγικής
(
Warcraft, Red Alert, StarCraft, Command
&
Conquer, Age of Empires και άλλα).
Αφού είδα ότι μου άρεσε η τεχνολογία, ξε-
κίνησα να σπουδάζω μηχανικός υπολογι-
στικών συστημάτων και να μαθαίνω για της
τεχνολογίες γύρω από τις υπηρεσίες Διαδι-
κτύου. Δουλεύω σε υπηρεσίες datacenter,
ως μηχανικός server, υλοποιώντας και βελ-
τιώνοντας υπάρχουσες υπηρεσίες.
PCM:
Πες μας τις αναμνήσεις σου από το
Hellenic StarCraft2 League (HSL).
Λ.Σ.:
Το HSL ήταν κυρίως η πρώτη μεγά-
λη διοργάνωση του Gamebattles.gr. Εβδο-
μήντα παίκτες έλαβαν μέρος, οι οποίοι το-
ποθετήθηκαν σε ομίλους δυναμικότητας,
και μία φορά την εβδομάδα είχαν την αγω-
νιστική υποχρέωσή τους. Οι επικεφαλής
των ομίλων οδηγήθηκαν σε προκριματι-
κούς ομίλους, για να φτάσουμε σε νοκ-
άουτ αγώνες μέσω bracket και να καταλή-
ξουμε τελικώς στους τέσσερις καλύτερους
παίκτες (final four). Σε αυτό το σημείο απο-
φασίσαμε ότι καλύτερο είναι το final four
να γίνει σε έναν συγκεκριμένο χώρο, έτσι
ώστε όλοι να απολαύσουν τους αγώνες,
την αγωνία, αλλά και την «εξέδρα» για τους
παίκτες.
Αλλά ας πάμε λίγο πιο πίσω. Στο
Gamebattles.gr είχαμε ήδη κάνει ένα-δύο
ημερήσια τουρνουά για το StarCraft 2. Προ-
σωπικά όμως έψαχνα μία μέθοδο για μεγα-
λύτερη διάρκεια διοργάνωσης, έτσι ώστε
όλοι να μπορούν να έχουν μεγαλύτερη
συμμετοχή είτε ως παίκτες είτε ως θεατές.
Πάνω σε αυτήν την αναζήτηση γνώρισα το
Γιώργο «Grimskov» Γαβριήλ και το Μαρίνο
«
Goofs» Καλλιγά, δύο παιδικούς φίλους δι-
ψασμένους για μαζικό StarCraft 2. Τα παιδιά
είχαν ήδη ξεκινήσει για την κοινότητα σε
ένα blogspot site, μία προσπάθεια για πρω-
τάθλημα στο StarCraft 2. Αφού μιλήσαμε
λίγο στο τηλέφωνο και έπειτα από αμέτρη-
τες γραμμές σε instant messages, αποφασί-
σαμε να μας βοηθήσουν στη διοργάνωση
του Gamebattles.gr για ένα πρωτάθλημα
στο StarCraft 2. Οι ανάγκες μάς οδήγησαν
στη στρατολόγηση επιπλέον ανθρώπων,
καθώς μόνοι μας δεν προλαβαίναμε. Προ-
στέθηκαν τα υπόλοιπα «διαμάντια» της ομά-
δας, ο Ανδρέας γνωστός ώς Raiden, ο Χρή-
στος γνωστός ως Meldon και ο Pietro γνω-
στός ως mingRice. Επιπλέον σημαντικός
παράγοντας το HSL-Weekly Team: N0str0
(
aka InGlip), JediMastoras, Quetzi,
SwampZero. Τα παιδιά αφιέρωναν πάρα πο-
λύ χρόνο κάθε βδομάδα παρακολουθώντας
τις αγωνιστικές και βγάζοντας περιεχόμενο
μέσα από αυτό. Πολύ σημαντική δουλειά.
Και άλλα ταλεντάκια όμως ξεπετάχτηκαν,
σημαντικά για την εξέλιξή μας. Oι «φωνές»
του HSL, Σταύρος και Αντώνης (StavrosHL &
Nib), και άλλα τόσα παιδιά που διαγωνίστη-
καν στο πρωτάθλημά μας.
PCM:
Τι προσφέρει το Gamebattles στην
community και τι εμπόδια υπάρχουν;
Λ.Σ.:
Αυτήν την περίοδο είναι σε εξέλιξη
το πρωτάθλημά μας στο FIFA13 για το
PlayStation 3. Είναι η ετήσια season με
συμμετοχή 90 παικτών χάρη στην αφοσίω-
ση του Διονύση, γνωστού ως Dinospao.
Ταυτόχρονα τρέχει και διοργάνωση για κύ-
πελλο, όπως ακριβώς συμβαίνει και στο κα-
νονικό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου.
Επίσης, τρέχουν μηνιαία τουρνουά για το
Pro Evolution Soccer 2013, πάλι στο
PlayStation 3, με συμμετοχή 16 ή 32 παι-
κτών σε διαγωνισμούς μέσω brackets.
Season για το StarCraft 2 δεν έχουμε, κα-
θώς περιμένουμε το νέο expansion του
StarCraft 2 και περιμένουμε τη διαμόρφω-
ση του τελικού balance. Έχουμε ξεκινήσει
να πειραματιζόμαστε με το World of Tanks,
ένα νέο υποσχόμενο ΜΜΟ παιχνίδι. Γενικά
προσπαθούμε να αναπτύξουμε αυτήν την
περίοδο τρόπους και μεθόδους που θα
βοηθήσουν το ελληνικό gaming σε όποια
μορφή μπορούμε. Έχουμε δώσει κάποιους
δωρεάν servers για Counter-Strike 1,6 και
Global Offensive, Left 4 Dead 2, Team
Fortress 2 , Half-Life 2. Προσπαθούμε να
αναδείξουμε τις σοβαρές ελληνικές ομάδες
μέσω συνεντεύξεων και ενός καταλόγου,
γιατί θέλουμε οι παίκτες να έχουν εύκολη
πρόσβαση στην περίπτωση που αναζητούν
να ενταχθούν σε μία σοβαρή ομάδα. Οπότε
ο περισσότερος χρόνος μας επικεντρώνεται
κυρίως εκεί: σε κινήσεις για τον Έλληνα
παίκτη.
Ο ηλεκτρονικός αθλητισμός παγκοσμίως
ανεβαίνει διαρκώς. Αυτό είναι δεδομένο. Η
χώρα μας είναι αρκετά πίσω σε αρκετούς
τομείς. Είναι πάρα πολλοί και δεν γίνεται να
τους αριθμήσω έναν έναν. Στις μέρες μας
όλο και περισσότερα games κατασκευάζο-
νται με βάση τον ανταγωνισμό παικτών
(
competitive gaming), οπότε υπάρχει αρκε-
τό περιθώριο για ανάπτυξη. Αυτό βέβαια έρ-
χεται σε αντίθεση με την οικονομική κατά-
σταση της Ελλάδας και τα ποσοστά των πω-
λήσεων. Το μοντέλο free-to-play γίνεται συ-
νεχώς όλο και πιο δημοφιλές, με τους κατα-
σκευαστές να αναζητούν εναλλακτικούς με-
θόδους για κέρδος. Σίγουρα και οι διάφορες
εταιρείες πρέπει να αρχίσουν να σκέφτονται
να δώσουν χρήματα, που ούτως η άλλως θα
έδιναν για προωθητικές ενέργειες, για να τα
προωθήσουν στον ηλεκτρονικό αθλητισμό.
Πάλι εδώ όμως έρχεται το ερώτημα: «Ποια
χρήματα; Δεν υπάρχουν χρήματα.» Ο χρόνος
μόνο είναι ικανός να δείξει την πορεία της
αγοράς. To μόνο σίγουρο είναι ότι όσο τα
video games συνεχίζουν να εξελίσσονται
και εμείς συνεχίζουμε να μεγαλώνουμε το
κοινό μας, όλα αυτά θεωρητικά μπορούν να
συνυπάρξουν. Πριν όμως από αυτό, πρέπει
να φροντίσουμε εμείς να ξεπεταχτούν τα
ταλέντα της κάθε κατηγορίας, π.χ., σχολια-
στές, ώριμες ομάδες, αρχηγοί ομάδων, παί-
κτες που θα μεταδίδουν τα games που παί-
ζουν, θεατές που θα γνωρίζουν όλο αυτό το
περιεχόμενο, θα το αγκαλιάσουν και θα
ακολουθήσουν.
PC
25
PC Master
Το κοινό ήταν
συνέχεια στην τσίτα!
Η κούπα που
γλυκοκοίτα-
ζαν οι διαγω-
νιζόμενοι
στους τελι-
κούς.