R
eview
στο Far Cry 3: υπάρχουν τα Syringes (τα
φτιάχνετε από φυτά που υπάρχουν πα-
ντού στον κόσμο), ενέσεις που σας δί-
νουν κάποιο προσωρινό buff σε επίθεση,
κίνηση, ανίχνευση εχθρών κ.λπ. Πιο σημα-
ντικά είναι τα δέρματα που παίρνετε από
τα ζώα του νησιού, με τα οποία αναβαθμί-
ζετε τις θήκες που έχετε για πυρομαχικά,
όπλα και χρήματα. Ξεκινώντας μπορείτε
να έχετε ελάχιστες σφαίρες, χρήματα και
όπλα – θα πρέπει γρήγορα να ψάξετε τα
απαραίτητα ζώα για να αναβαθμιστείτε,
με συχνά αστεία αποτελέσματα (θες να
σώσεις τον αδερφό σου, αλλά πρώτα πρέ-
πει να βρεις δύο γουρούνια για να σφά-
ξεις).
Αν σας ενοχλούν τα πολλά βοηθήματα,
τότε θα σας κακοφανεί το HUD του Far
Cry 3, που συνέχεια σας ενημερώνει με
βελάκια, μηνύματα και δείκτες για το τι
γίνεται γύρω σας, πού πρέπει να πάτε,
πού είναι ο εχθρός και τι πρέπει να πατή-
σετε.
Σημαντικότερο βοήθημα είναι η ικανό-
τητα να κάνετε «tag» έναν αντίπαλο, πριν
καν αρχίσει η μάχη, για να μπορείτε να
τον παρακολουθείτε. Μόλις γίνει tag ο
αντίπαλος (κοιτώντας τον μέσα από τα
κιάλια σας ή απλά κρατώντας τον στο
στόχαστρό σας για τρία δευτερόλεπτα),
«
κολλάει» από πάνω του ένα τεράστιο
πορτοκαλί εικονίδιο, ανάλογα με την κλά-
ση του (Normal, Charger, Sniper, Heavy
για τους ανθρώπους και Herbivore,
Predator για τα ζώα). Αυτή η τεράστια ση-
μαδούρα φαίνεται από χιλιόμετρα μακριά.
Επίσης, μπορείτε πλέον να βλέπετε το
στόχο σας και με κόκκινο εικονίδιο στο
ραντάρ σας. Τέλος, από τη στιγμή που
έχετε κάνει tag έναν αντίπαλο, θα μπο-
ρείτε να βλέπετε τη σιλουέτα του ακόμα
κι όταν αυτός βρίσκεται πίσω από εμπό-
δια, τοίχους, δέντρα, ακόμα και βράχια,
βουνά κ.λπ. Αυτό το νομιμοποιημένο
wallhack είναι ίσως υπερβολικά βοηθητι-
κό για τους πιο σκληροπυρηνικούς και βε-
τεράνους του είδους.
Αν σας φαίνεται εύκολη η μάχη, μπο-
ρείτε ανά πάσα στιγμή να αυξήσετε τη
δυσκολία. Να σημειωθεί ότι όταν σκοτω-
θείτε ενώ έχετε ενεργή κάποια αποστολή,
ξεκινάτε πάλι από το τελευταίο
checkpoint (χάνοντας αντικείμενα και ΧΡ
που έχετε μαζέψει). Αν σκοτωθείτε όσο
κάνετε βόλτες στο νησί, απλά μεταφέρε-
στε στο πλησιέστερο φιλικό outpost, χω-
ρίς απώλειες. Οι μάχες, πάντως, είναι χορ-
ταστικές: η Α.Ι. είναι ικανοποιητική, το
cover system είναι οργανικό (απλά ακου-
μπάτε οποιοδήποτε δέντρο, εμπόδιο και
μπαίνετε σε ένα δυναμικό cover status)
και, φυσικά, η όλη δυναμική των στοιχεί-
ων του παιχνιδιού, που πάντα μπλέκονται
μεταξύ τους με τυχαίο τρόπο και δραματι-
κά αποτελέσματα.
MULTIPLAYER ΕΚΠΛΗΞΗ
Δοκιμάζοντας το co-op multiplayer την
πρώτη φορά, με περίμενε μία εξαιρετικά
ευχάριστη έκπληξη, καθώς υπάρχει ένα
τελείως διαφορετικό παιχνίδι εδώ, με ξε-
χωριστούς χαρακτήρες, σενάριο και μη-
χανισμούς που παρουσιάζονται με ένα ει-
δικά γραμμένο cinematic για το
multiplayer. Η βασική αρχή θυμίζει κάτι
από Dead Island ή Left4Dead από την
άποψη ότι υπάρχουν τέσσερις διαφορετι-
κοί χαρακτήρες και καθένας επιλέγει τον
αγαπημένο του: υπάρχει ο Άγγλος
assassin, ο Αυστραλός κυνηγός, ο Ρώσος
εγκληματίας και η Αμερικανίδα πρώην
ασφαλίτισσα. Και οι τέσσερις χαρακτήρες
βρίσκονται σε ένα «ύποπτο» καράβι που
πλέει ανοιχτά του νησιού του Far Cry 3.
Μία μεγάλη μάχη ξεσπάει, με τον ύπουλο
καπετάνιο να ξεπουλάει το πλήρωμα σε
πειρατές και να διαφεύγει στο νησί,
αγκαλιά με τα συσσωρευμένα πλούτη. Οι
τέσσερις χαρακτήρες σχηματίζουν μία
«
βρόμικη τετράδα» και ακολουθούν τον
καπετάνιο στο νησί με σκοπό την εκδίκη-
ση και, φυσικά, τα χρήματα. Το co-op έχει
τα δικά του levels και skills, ενώ κάθε χα-
ρακτήρας παίρνει επίπεδα και δυναμώνει
όσο παίζετε.
ΓΚΡΙΝΙΑ ΣΤΗ ΖΟΥΓΚΛΑ
Το Far Cry 3 είναι μία εκπληκτική παι-
δική χαρά, αφού δεν μπορείς παρά να
θαυμάσεις τον τρόπο που τα διάφορα
στοιχεία αλληλεπιδρούν μεταξύ τους.
Παρ’ όλα αυτά, υπάρχουν πράγματα που
τελικά δεν μπορώ να αγνοήσω. Κυρίως
δεν μου αρέσει που, όταν είμαι «κλειδω-
μένος» σε μία αποστολή, είτε είναι του
βασικού σεναρίου είτε κάποια προαιρετι-
κή, δεν μπορώ να κάνω τίποτε άλλο. Δεν
μπορώ καν να κάνω 50 μέτρα δίπλα,
όπου είναι ένας πύργος για να τον ξε-
κλειδώσω και να βλέπω καλύτερα την
περιοχή. Αν περάσω τα «σύνορα» της
αποστολής, θα χάσω. Και φυσικά αυτό το
«
κλείδωμα» σημαίνει ότι δεν μπορώ να
αναλάβω και να έχω «ενεργά» διαφορετι-
κά tasks την ίδια στιγμή. Για open-ended
παιχνίδι, ορισμένες φορές το Far Cry 3
γίνεται εκνευριστικά περιοριστικό… Δεν
υπάρχει χειρότερο πράγμα σε ένα ανοι-
κτό παιχνίδι από το μήνυμα «Leaving
Mission Area, παρακαλώ επιστρέψτε στο
σημείο που θέλουμε».
Αν κάποιος θέλει να το «ψειρίσει», θα
βρει μειονεκτήματα που κρατούν το
PC Master
86
Η εξέλιξη των tasks και οι ανταμοιβές που παίρνετε.
Σε αρκετά σημεία θα επανδρώσετε πολυβόλα
για να σαρώσετε εχθρούς.
Το κενό στο χάρτη θα γεμίσει αν ανεβούμε
στον πύργο της περιοχής. Οι κόκκινες περιο-
χές είναι η ζώνη επιρροής των εχθρικών
outposts.