Page 107 - PC Master τ. 280

R
eview
107
PC Master
και φυσικά πρέπει να λάβετε υπόψη το εί-
δος του χτυπήματος που σας έρχεται, αλ-
λά και την κατεύθυνση. Όλα αυτά απαι-
τούν και stamina. Βάλτε στην εξίσωση και
το εκπληκτικό feint, το οποίο ακυρώνει
το animation της επίθεσής σας με σκοπό
να ξεγελάσετε τον αντίπαλο για να σηκώ-
σει άμυνα και καταλαβαίνετε ότι υπάρχει
όντως τρομακτικό βάθος στη μάχη. Φυσι-
κά, όλα αυτά γίνονται πολύ γρήγορα – με
ένα ή δύο (το πολύ) χτυπήματα είσαι νε-
κρός… Στο Chivalry δεν υπάρχουν μαγικά
χαπάκια που σε θεραπεύουν, ούτε υπε-
ράνθρωπες ικανότητες αυτοΐασης.
Ως class-based παιχνίδι, η καρδιά του
Chivalry χτυπά, φυσικά, στις κλάσεις του.
Κάθε κλάση έχει ξεχωριστά πλεονεκτήμα-
τα και οπλισμό, αλλά δυστυχώς έχουμε
μόνο τέσσερις. Ο Knight είναι το θωρηκτό
που (συνήθως) κραδαίνει ένα τεράστιο
σπαθί με τα δύο χέρια. Ο Vanguard είναι
πιο γρήγορος, συνήθως χρησιμοποιεί ένα
polearm για σαρωτικά χτυπήματα. Ο Man-
at-arms κάνει εύκολα dodges και απο-
φεύγει χτυπήματα. Ο Archer χτυπάει από
μακριά, με τόξο ή βαλλίστρα. Στην αρχή
της μάχης επιλέγετε δύο όπλα κι ένα
special item (τα οποία ξεκλειδώνουν με
τη γενική πρόοδό σας στο παιχνίδι), οπό-
τε οι παραπάνω περιγραφές εύκολα αλ-
λάζουν: ο Knight μπορεί να επιλέξει ασπί-
δα και mace, για παράδειγμα, ο Archer να
κουβαλάει μία μεγάλη ασπίδα κ.λπ.
NONE shAll PAss!
Υπάρχουν συνολικά πέντε modes, τα
Free-For-All, Team Deathmatch, King of
the Hill, Last Team Standing, και Team
Objective. Το Team Objective είναι το πιο
ευφάνταστο: Όπως εξηγεί ένας developer
της Torn Banner, στο Μεσαίωνα, όταν ένα
στράτευμα ήθελε να καταλάβει ένα χω-
ριό, δεν πήγαινε στο κέντρο για να σηκώ-
σει μία… σημαία. Πήγαινε στην κεντρική
πλατεία και έσφαζε όλους τους κατοί-
κους! Έτσι και στο Chivalry, δεν ωραιο-
ποιούνται καταστάσεις, δεν θα βρείτε πα-
ράλογα objectives: εκτός από το προη-
γούμενο παράδειγμα, σε κάποια πρέπει να
δολοφονήσετε μέλη βασιλικής οικογένεια
(
ή να τους υπερασπιστείτε), να πολιορκή-
σετε κάστρα με ειδικές μηχανές πολέμου
και καταπέλτες (ή να αμυνθείτε) κ.λπ.
Το Chivalry είναι ελαφρώς… διπολικό:
το θέαμα μίας μονομαχίας (ειδικά αν οι
δύο αντίπαλοι είναι έμπειροι παίκτες) είναι
μαγικό και κόβει την ανάσα, είναι μία πο-
λυσύνθετη χορογραφία που δεν μπορείς
παρά να θαυμάσεις. Μπλοκαρίσματα, προ-
σποιήσεις, χτυπήματα, πισωπατήματα,
πλαγιοκοπήματα: δεν του φαίνεται, αλλά
μπορεί να γίνει ένα πολύ εγκεφαλικό παι-
χνίδι, με στρατηγική και υψηλές απαιτή-
σεις για skill, οξυδέρκεια και πονηράδα.
Από την άλλη, το θέαμα μίας μαζικής μά-
χης 50 ατόμων είναι τόσο χαοτικό που γί-
νεται αστείο: ειδικά αν οι παίκτες είναι
άπειροι και κάνουν τυφλό «ντου και ξύλο»,
περισσότερο μοιάζει με moshpit σε συ-
ναυλία metal, παρά με μάχη για δόξα και
τιμή. Στις τυχαίες μάχες όπου το παιχνίδι
βάζει 24 εναντίον 24, σπάνια υπάρχει
στρατηγική, χάρη, μεγαλοπρέπεια κινήσε-
ων. Ένα μπουλούκι 24 ατόμων τρέχει και
πέφτει πάνω στους άλλους 24. Με φόρα.
Κανείς δεν καλύπτει τον άλλον, οι ιππότες
με τα τεράστια σπαθιά θερίζουν και όποι-
ον πάρει ο χάρος, οι τοξότες ρίχνουν στο
ψαχνό και πετυχαίνουν εχθρούς και φί-
λους. Τα φιλικά πυρά μάλιστα είναι πιθανό
να αποδεκατίσουν παρατάξεις και να αντι-
στρέψουν τη ροή μίας μάχης… ένα «sorry
που σε αποκεφάλισα, bro, δικό μου!» στο
chat της ομάδας δεν επανορθώνει… Εν
ολίγοις, οι περισσότερες μάχες στο Chival-
ry είναι μεν έντονες και ρεαλιστικές, αλλά
συχνά καταντούν ένα χαοτικό συνονθύ-
λευμα αίματος, κραυγών, κομμένων κεφα-
λιών και μελών, πανικού και συνεχόμενων
respawns. Στις περισσότερες μάχες λείπει
η στρατηγική, η φινέτσα. Όπως και σε όλα
τα on-line παιχνίδια, ο ανθρώπινος παρά-
γοντας μπορεί να απογειώσει το gameplay
ή να το διαλύσει (αν και υπάρχει ποικιλία
σε servers, π.χ. ,μόνο για dueling, μόνο
για πολιορκίες κ.λπ.). Πάντως, πέρα από
την αστεία πλευρά του θεάματος, είναι
απορίας άξιο αν σκεφτεί κάποιος ότι σε
μία άλλη εποχή μία τέτοια συμπλοκή απο-
τελούσε την αποκορύφωση της πολεμικής
τέχνης.
iT’s ONly A FlEsh wOuNd!
Υπάρχουν ελλείψεις στο Chivalry: έχετε
πολλές επιλογές για όπλα, αλλά καμία για
πανοπλίες, το animation είναι σπασμωδι-
κό μερικές φορές, οι χάρτες με τα objec-
tives είναι λίγοι. Επίσης, δεν υπάρχει κά-
ποιο ευρύ σύστημα ανάπτυξης, leader-
boards, clan wars και πράγματα που θα
σας κρατήσουν για πολύ καιρό. Εξαιρώ-
ντας όμως όλα αυτά, το Chivalry (ειδικά
αν λάβουμε υπόψη πώς ξεκίνησε και εξε-
λίχθηκε), είναι τίμιο, πετυχαίνει τους στό-
χους του και ουσιαστικά παίζει μόνο του
στην κατηγορία.
Ένα screenshot δεν μπορεί να αποδώσει το χάος και τον πανικό της μάχης.
Στις περισσότερες
μάχες λείπει η
στρατηγική, η φινέτσα.
80
%
ΘΕΤΙΚΑ-ΑΡΝΗΤΙΚΑ
Το πιο ρεαλιστικό melee combat
system
Διασκεδαστικό, χαοτικό gameplay
Λίγοι objective maps
Απουσία meta περιβάλλοντος
n
Είδος:
First person slasher
n
Έκδοση:
Torn Banner Studios
n
Ανάπτυξη:
Torn Banner Studios
n
Διάθεση:
Enarxis
n
Τιμή:
19
n
Ελάχιστες απαιτήσεις:
Windows XP, επεξεργαστής
Intel Core 2 Duo 2.4GHz ή AMD Athlon X2 2.7GHz, μνήμη 2GB RAM, κάρτα γραφικών Radeon 3870/GeForce 8800 GT και πάνω, Internet 7
n
Multiplayer:
Nαι
n
Επίσημο Web site:
chivalrythegame.com
n
Επιρροές:
Age of Chivalry
n
Εναλλακτικές επιλογές:
Dark Messiah of Might & Magic
Σημειώστε ότι υπάρχει και επιλογή για third-
person!