Page 140 - PC Master τ. 280

O
πως μπορείτε να διαπιστώσετε
διαβάζοντας το Editors’
Roundtable αυτού του τεύχους,
έχω κάποια χρονάκια στο χώρο
του gaming. Για την ακρίβεια,
την πρώτη φορά που έπαιξα κάποιου εί-
δους ηλεκτρονικό παιχνίδι, το μεγάλο
blockbuster της αγοράς που κέρδιζε τους
απανταχού παίκτες δεν ήταν το Pac-Man,
που κυκλοφορούσε το ίδιο έτος, αλλά ο
κατά τι πιο... low-tech κύβος του Rubik. Αν
και πλέον συστήνομαι ως adventure
gamer, η αλήθεια είναι ότι στη ζωή μου
έχω αφιερώσει ατέλειωτες ώρες σε action
τίτλους σχεδόν κάθε είδους. Ο κύριος λό-
γος για τον οποίο έχω ουσιαστικά εγκατα-
λείψει το μεγαλύτερο μέρος των παιχνι-
διών που απαιτούν το λεγόμενο hand/eye
coordination δεν είναι η –συνηθισμένη
στους συνομήλικούς μου– πεποίθηση ότι
«
παλιά τα έφτιαχναν καλύτερα», ούτε η
«
πολυφορεμένη» δικαιολογία της έλλειψης
χρόνου. Και οι δύο αυτές αιτίες παίζουν
ασφαλώς το ρόλο τους, όμως η κυριότερη
είναι ότι ως καταναλωτής αισθάνομαι πως
οι υπάρχουσες επιλογές σε game
controllers έχουν πάψει να με καλύπτουν
εδώ και χρόνια.
Έχω ζήσει πρακτικά όλες τις γενιές χειρι-
στηρίων εδώ και δύο δεκαετίες. Τα μικρο-
σκοπικά paddles του Atari 2600, τα
trackballs και τα πρώτα ασύρματα, τους με-
ταλλικούς μοχλούς στα arcades και τα πρώ-
τα joysticks που επιχειρούσαν να μιμηθούν
την αίσθησή τους στους home υπολογιστές,
τα αρχικά D-pads, τα trigger buttons, τα
κραδασμικά, τα αναλογικά thumb-sticks, το
Wiimote, όλα τα έχω κρατήσει στα χέρια
μου για λίγο ή περισσότερο διάστημα. Ανα-
γνωρίζω ότι κάποια εξ αυτών έχουν επικρα-
τήσει και ότι η συντριπτική πλειοψηφία των
χρηστών είναι απόλυτα ικανοποιημένη μαζί
τους, αφού έχει μεγαλώσει με αυτά και τους
δίνουν τη δυνατότητα να ευχαριστηθούν
στο έπακρο τα αγαπημένα τους παιχνίδια.
Δεν αποφάσισα να γράψω αυτό το άρθρο για
να διαμαρτυρηθώ για την ποιότητα των σύγ-
χρονων game controllers, κάθε άλλο. Απλώς
δυσκολεύομαι να χωνέψω ότι στη σημερινή
εποχή, με τόσα προϊόντα και τέτοια αφθονία
στο hardware, έχουν εξαφανιστεί από προ-
σώπου γης εκείνα που αρέσουν σ’ εμάς,
τους «περίεργους» του gaming.
Τι είναι αυτό που απουσιάζει από τα ση-
μερινά χειριστήρια; Με μία λέξη: ο μοχλός.
Για μένα action παιχνίδι σημαίνει να κρατάω
το μοχλό στο δεξί μου χέρι και με το αρι-
Η στήλη User Power ασχολείται με όλα τα θέματα που μας απασχολούν ως καταναλωτές:
αισχροκέρδεια, παραεμπόριο, πειρατεία και, κυρίως, τα δικαιώματα και τη δύναμη που
έχουμε στα χέρια μας ως απλοί PC users. Έχετε σκεφτεί, ωστόσο, ότι μπορούμε να πάρουμε,
πρακτικά πια, τα πράγματα στα χέρια μας;
του Άλκη Πολυράκη
PC Master
140
ΠΑΙΡΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ
ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΜΑΣ
Στα χρόνια των πειραματισμών, κάποια χειρι-
στήρια ήταν μάλλον περίεργα…
Δημοφιλές D-pad των ‘80s.