Page 143 - PC Master τ. 280

143
PC Master
ντα είναι θέμα γούστου και κα-
νείς δεν μπορεί να επιβάλλει
την άποψή του. Ακόμα κι εμείς,
ως περιοδικό, όταν παρουσιά-
ζουμε ένα παιχνίδι και κάνουμε
μία κριτική, δεν το παίζουμε
«
υπεράνω», ούτε είμαστε δογμα-
τικοί. Εκφράζουμε μία άποψη και
όποιος θέλει τη συμμερίζεται.
Τώρα το θέμα κατηγοριών και
το τι είναι RPG, είναι μία συζή-
τηση που κρατάει χρόνια ολό-
κληρα. Κάποιος μπορεί κάλλι-
στα να πει ότι αναφέρεται σε
οποιοδήποτε «παιχνίδι όπου
παίζεις έναν ρόλο». Αυτός ο ευ-
ρύς όρος συμπεριλαμβάνει, φυ-
σικά, ακόμα και το Pac-Man
(
εφόσον παίζεις το ρόλο του
Pac Man)! Ουσιαστικά, RPG,
όμως, αποκαλούμε πλέον οτι-
δήποτε έχει μία κάποια ανάπτυ-
ξη χαρακτήρα, όπου ο κεντρι-
κός ήρωας αναπτύσσεται και γί-
νεται δυνατότερος μέσω κάποι-
ας μαθηματικής φόρμουλας.
Τον τελευταίο καιρό μηχανισμοί
τέτοιοι βρίσκονται παντού, οπό-
τε απλά λέμε ότι υπάρχουν
στοιχεία RPG σε διάφορα shoot-
ers, action κ.λπ. Η συζήτηση εί-
ναι φιλοσοφική, πάντως, ουσια-
στικά ας παίζει καθένας ό,τι θέ-
λει και… ειρήνη ημίν!
Καλή χρονιά σε όλους σας και όλους μας!
Διαβάζω το «PC Master» πριν από την εποχή του Νώε και ο λό-
γος που σας στέλνω αυτό το e-mail είναι γιατί ήθελα να σας
«
κράξω» λιγάκι όσον αφορά στο review του Assassin’s Creed III
και την υπερβολική, κατ’ εμέ, βαθμολογία του 80%. Τα μόνα αρ-
νητικά είναι τα επαναλαμβανόμενα quests, το γραμμικό main
quest, ο μέτριος πρωταγωνιστής και η έλλειψη συνοχής στο
gameplay; Oh, mon Dieu! Διαφωνώ οριζοντίως, καθέτως, εγκαρ-
σίως και επί τα αυτά! Και κάπου εδώ ξεκινά το δικό μου «θάψιμο»
για το νέο Assassin’s Creed. Πρώτον, το main quest είναι τραγικό,
με τις αποστολές να είναι άοσμες, άγευστες και τόσο εύκολες,
που τις τερματίζει ακόμα και ένα κουτάβι που ακόμα δεν έχουν
ανοίξει τα μάτια του! Δεύτερον, τα side missions είναι βαρετά μέ-
χρι αηδίας (τη σαχλαμάρα με τις σελίδες από το almanac, ποιος
τη σκέφτηκε άραγε;). Τρίτον, το ACIII πάσχει από έλλειψη ταυτό-
τητας και ατμόσφαιρας. Τόσα χρόνια είχαμε μάθει σε έναν τίτλο
με έντονη μυστικιστική ατμόσφαιρα και τώρα… Templars ακούμε
και Templars δεν βλέπουμε! Τέταρτον, επιτρέπεται εν έτει 2012
και από μία εταιρεία με τα «γαλόνια» της Ubisoft να κυκλοφορεί
παιχνίδι με τόσα πολλά bugs; Εκεί που περπατάς μέσα στο δάσος
(
όταν ο λύκος δεν είναι εκεί), ξαφνικά βρίσκεσαι κρυμμένος μέ-
σα στον κορμό ενός δέντρου και, αν δεν κάνεις reload from last
save, δεν ξεκολλάς από εκεί ούτε με καλέμι (αναφέρω απλώς
ένα παράδειγμα). Πέμπτον, επιτρέπεται (πάλι) εν έτει 2012 και
από μία εταιρεία με τα «γαλόνια» της Ubisoft τα physics να είναι
τόσο άκυρα; Χαϊδεύω σκύλο στη Βοστόνη, ο οποίος βρίσκεται να
αιωρείται ανάσκελα 1,5 μέτρο από το έδαφος. Καβαλάω το άλο-
γο και το παρατάω στα πρώτα 10 μέτρα, διότι συνειδητοποιώ ότι
πάω πιο γρήγορα με τα πόδια, καθώς ξεκινάει όποτε θέλει, στα-
ματάει όποτε θέλει και στρίβει (πολλές φορές) ανάποδα. Ρε παι-
διά, εκεί στον Καναδά, αν δεν το… έχετε με τα αλογάκια, πάρτε
μαθήματα από τους τύπους της Rockstar και του Red Dead Re-
demption. Έκτον και τελευταίον, και μιας και ανέφερα το Red
Dead Redemption, το νέο Assassin’s Creed δεν θυμίζει Assassin’s
Creed, αλλά Red Dead Redemption από την ανάποδη (αντί, δη-
λαδή, να έχεις έναν καουμπόη, έχεις έναν Ινδιάνο) – και σε πολύ
χειρότερη έκδοση. Ως εκ τούτου, θα του έβαζα το πολύ ένα 60%
κι αυτό γιατί είμαι καλός άνθρωπος…
Θοδωρής Βουδρισλής
Φίλε Θοδωρή,
Η άποψή σου είναι απόλυτα σεβαστή. Συμφωνούμε, όπως
κατάλαβες και από τις παρουσιάσεις όλων των παιχνιδιών που
έχουν γίνει από το περιοδικό, ότι το AC 3 ήταν, χωρίς αμφιβο-
λία, το πιο «αδύναμο» της τριλογίας. Δεν χαριστήκαμε, σε καμία
περίπτωση (ειδικά εάν λάβεις υπόψη ότι τα περισσότερα ΜΜΕ
βαθμολόγησαν με υψηλότητες βαθμολογίες το παιχνίδι, από
90%
και πάνω). Εμείς το χαρακτηρίσαμε ως «πολύ καλό», καθώς
δεν μπορούσαμε να αγνοήσουμε τα production values και το
γενικότερο στήσιμο, αλλά και ορισμένες όμορφες προσθήκες
στους βασικούς μηχανισμούς. Αν καταλάβαμε καλά, πάντως,
περισσότερο σε ενόχλησαν κάποια τεχνικά glitches – εμείς δεν
εντοπίσαμε κάτι το τόσο ενοχλητικό, οπότε ίσως να παίξαμε…
διαφορετική έκδοση;
«
ΘΑΒΟΝΤΑΣ» ΤΟ AC3
H EΠIΣTOΛH TOY MHNA
To Assassins Creed 3… μπορούσε και καλύτερα!