PC Master
16
«
Τ
ο πρόβλημα με τα adven-
ture games είναι ότι δεν
εξελίσσονται. Έξι μήνες παί-
ζω και παραμένουν τα ίδια
όπως την πρώτη μέρα. Πρέ-
πει να μπορούν να παίζονται
on-line, με πολλούς παίκτες ταυτόχρονα σε
συνεργασία. Επίσης, πρέπει να τους ενσω-
ματώσουν στοιχεία από action, FPS, strate-
gy, RPG και προσομοιωτές πτήσεων για να
προσελκύσουν νέους παίκτες. Και να μην
έχουν πολλούς διαλόγους και χαρακτήρες,
γιατί βαριέμαι να τους ακούω. Ούτε ένα σω-
ρό αντικείμενα που πρέπει να μαζεύεις. Α,
και να μη χρειάζεται να περπατάω πέρα δώ-
θε για να ψάχνω. Πάνω απ’ όλα όμως, τα ad-
ventures πρέπει να σταματήσουν να είναι
τόσο δύσκολα. Έχουμε και δουλειές, δεν
μπορούμε να περνάμε τη μέρα μας προσπα-
θώντας να μαντέψουμε τι θέλει να κάνουμε
κάθε developer. Τις προάλλες έπαιζα το The
Quest for the Piece of Cake, και σε κάποιο
σημείο έπρεπε να βγω από ένα κλειδωμένο
δωμάτιο ενώ είχα στο inventory μου μόνο
ένα κλειδί. Κοιτάω τη λύση και τι να δω;
Έπρεπε, λέει, να κάνω use to κλειδί στην
πόρτα! Καλά, πού να μου πάει το μυαλό να
κάνω τέτοιο πράγμα! Γι’ αυτό σας λέω, τα
παιχνίδια δεν λένε να ξεκολλήσουν. Πρέπει
να αλλάξουν εδώ και τώρα.»
Το παραπάνω υποθετικό κείμενο πιθανόν
να σας φαίνεται ιδιαίτερα οικείο. Άλλωστε
εδώ και χρόνια διαβάζουμε παραλλαγές
του σε newsgroups, fora, blogs, social me-
dia, περιοδικά του ειδικού Τύπου και οπου-
δήποτε ασχολούνται με video games.
Υπάρχει μία διαχρονική εμμονή, η οποία κα-
τά κανόνα διακατέχει όσους είτε δεν ασχο-
λούνται καν με το είδος είτε ο τελευταίος
γρίφος που έλυσαν ήταν να ρίξουν τον Sor-
did στη λάβα, να αναλύσουν με μεγάλη λε-
πτομέρεια όλα τα βήματα που κατά τη γνώ-
μη τους οφείλει να κάνει το είδος για να
«
εξελιχθεί». Για να μην παρεξηγηθώ, δεν
ισχυρίζομαι πως όσοι δεν έχουν την ανάλο-
γη εμπειρία δεν δικαιούνται να ομιλούν.
Σαφώς υπάρχει ελευθερία του λόγου, αν
και τώρα που το σκέφτομαι, ας είχε Face-
book ο Βολτέρος και θα βλέπαμε πόσο
διαλλακτικός θα ήταν. Απλώς θα ήταν κα-
λύτερα αν ακουγόταν πού και πού και η
φωνή όσων από εμάς αγαπάμε τα adven-
tures και δεν τα αφήσαμε ποτέ, αντί να πνί-
γεται στις κραυγές όσων σπεύδουν να μας
πληροφορήσουν για το πρόβλημα που
υπάρχει.
Κατ’ αρχάς, ποιος είπε ότι υπάρχει πρό-
βλημα; Ένα βασικό σφάλμα στο οποίο
υποπίπτουν πολλοί, είναι ότι επειδή τα ad-
ventures έχουν πάψει να αρέσουν στους
ίδιους, συμπεραίνουν πως κάτι δεν πάει
καλά με αυτά. Καλό είναι λοιπόν να γνωρί-
ζουν ότι υπάρχουν πάρα πολλοί άνθρωποι
που απολαμβάνουν αυτά τα παιχνίδια
όπως ακριβώς είναι. Άλλωστε, δεν είναι
αλήθεια ότι έχουν μείνει απολύτως στάσι-
μα. Τόσο η φιλοσοφία όσο και το interface
των adventure games έχουν υποστεί πο-
λυάριθμες μεταλλάξεις από τη δημιουργία
τους. Όποτε αυτές έγιναν ομαλά και στα-
διακά, επήλθε πραγματική βελτίωση. Όπο-
τε γίνονταν βεβιασμένες κινήσεις με σκοπό
την περίφημη προσέλκυση του ευρύτερου
κοινού, δεν προσήλθαν νέοι παίκτες στο
είδος, ενώ αποξενώθηκαν και πολλοί εκ
των παλιών.
Πάντα έβρισκα όμως ανεξήγητη την εμ-
μονή όσων ισχυρίζονται ότι τα adventures
πρέπει να αλλάξουν. Γιατί ειδικά αυτά και
όχι, ας πούμε, τα football simulations; Αν
δεν κάνω λάθος, γκολ προσπαθούσες να
βάλεις στο Match Day, γκολ προσπαθείς να
βάλεις και στο PES 2013. Ίσως ο καλύτερος
τρόπος για να σταματήσει αυτή η ενοχλητι-
κή παρέμβαση στα εσωτερικά μας, είναι να
ακολουθήσουμε όμοια τακτική. Σας προ-
τρέπω να ξεχυθείτε στα fora των άλλων ει-
δών και να απαιτήσετε αλλαγές. Γιατί στα
racing games να πρέπει σώνει και καλά να
είναι αυτοσκοπός η πρωτιά; Δεν είναι βαρε-
τό να προπορεύεσαι και να έχεις ακόμη την
μισή πίστα να τρέξεις; Ζητήστε να επιβρα-
βεύεται μόνο η τρίτη θέση, αφού έτσι θα
πρέπει να είσαι συνέχεια ανάμεσα σε δύο
συγκεκριμένα αυτοκίνητα μεγαλώνοντας
την πρόκληση. Έπειτα, τι πάει να πει RPG;
Πώς θα μάθουμε τα παιδιά μας να είναι οι
εαυτοί τους αν υποδύονται ρόλους; Όχι,
καθένας να είναι αυτός που είναι. Έλενα,
κομμώτρια, εναντίον Βαγγέλη, μαθητή Γυ-
μνασίου. Δεν ξέρω πώς θα το κάνουν, να το
κάνουν για να εξελίξουν το είδος.
Βάλτε τη φαντασία σας να δουλέψει μή-
πως και κάποια στιγμή πάρουν το μήνυμα
και μας αφήσουν ήσυχους…
RELEASE THE MCKRACKEN
του Άλκη Πολυράκη
Ανοίξτε λίγο επιτέλους να χωθώ κι εγώ!
Τα σύγχρονα Sam & Max διαφέρουν σε πάρα πολλά σημεία από τα παλιά.