Ακούω ήδη κάποιους να γιουχάρουν στο
πίσω μέρος της παρέας μας, οπότε μία
ερώτηση στους αγαπητούς ελιτιστές: πού
ήσασταν την εποχή που τα τουρνουά δεν
είχαν έπαθλο, δεν υπήρχαν εταιρείες-κο-
λοσσοί να σπονσοράρουν μεγάλα στάδια
με air condition και ο DJ Wheat stream-αρε
δωρεάν σε βάρος της προσωπικής του ζω-
ής Quake 3 σχεδόν καθημερινά, πριν από 7
χρόνια; Τα esports αναγκάστηκαν να γί-
νουν βιομηχανία, για να μπορούμε να
έχουμε τις παροχές και τις υπηρεσίες που
έχουμε συνηθίσει στον αγαπημένο μας
ηλεκτρονικό αθλητισμό. Εδώ μπαίνει το
μεγάλο αγκάθι που λέγεται cheating στο
κόκκινο τριαντάφυλλο των e-sports.
Τα e-sports ακολουθούν τα βήματα που
έκαναν άλλα αθλήματα, όπως το ποδό-
σφαιρο, μερικές δεκάδες χρόνια πίσω. Το
να πείσεις ότι η πλατφόρμα που έχεις είναι
«
αεροστεγής» από παρατυπίες και είναι αρ-
κετά στιβαρή και ψυχαγωγική για να επεν-
δύσει κάποιος πάνω της, είναι από τα πρώ-
τα βήματα που πρέπει να γίνουν προς τη
σωστή κατεύθυνση. Ιστορίες όπως αυτές
που διαβάσατε στο Hall of Shame του άρ-
θρου, αμαυρώνουν την competitive scene
και ουσιαστικά μειώνουν τις δυνατότητες
που μπορεί να έχει η βιομηχανία που στηρί-
ζει όλα όσα βλέπουμε σήμερα. Προσωπικά,
έχω να σας διηγηθώ ιστορίες άπειρου
ήθους και… αντρίλας (π.χ. αυτή του
SlayersBoxer, που έπαιζε τουρνουά με σπα-
σμένο ώμο και φρικτούς πόνους επί μήνες,
γιατί δεν είχε χρόνο να πάει στο γιατρό λό-
γω practice!) και απλά θα ξενερώσω αν
φτάσουμε σε φάση ολυμπιακών αγώνων,
με τους πρωταθλητές που θαυμάζω να
βγαίνουν μετά το ματς για ανάλυση ούρων,
αφού ελεγχθούν οι τραπεζικοί τους λογα-
ριασμοί για περίεργες συναλλαγές, για να
τους αφήσουν να πάρουν το κύπελλο!
EVERY TIME YOU CHEAT, GOD
KILLS A KITTEN
Πέρα από την όποια επίδραση έχουν οι
«
μεγάλοι» των e-sports, καλό είναι να μην
ξεχνάμε τη δική μας θέση και ευθύνη. Χι-
λιάδες δολάρια ξοδεύονται από τις εταιρεί-
ες κάθε χρόνο για να προστατεύσουν το
προϊόν τους από κακόβουλα third party
λογισμικά, hacks και αυτά που αναφέραμε
παραπάνω. Χρήματα που θα μπορούσαν να
χρησιμοποιηθούν για να γίνει πιο εντυπω-
σιακό το αγαπημένο μας παιχνίδι ή ακόμα
και να πληρωθούν καλύτερα οι άνθρωποι
που το έφτιαξαν, ώστε να βάλουν τα δυνα-
τά τους σε περίπτωση που θέλουν να δημι-
ουργήσουν κάποιο άλλο. Επίσης, πολλοί
παίκτες σταματούν κάποιο παιχνίδι που
ίσως απολαμβάνουν, μόνο και μόνο επειδή
οι περισσότεροι αντίπαλοι παρανομούν με
cheats, σαν να μην υπάρχει αύριο.
Είναι σημαντικό να σκεπτόμαστε και να
αναλαμβάνουμε ευθύνη για τις πράξεις μας,
και όχι να κάνουμε πράγματα «for the lolz»
για να σπάσουμε πλάκα: μιας και βρισκόμα-
στε στα πρώτα βήματα αυτού που θα μπο-
ρούσε να αποτελέσει τη φυσική εξέλιξη
των video games σε ανταγωνιστικό επίπεδο,
οι ενέργειές μας και το πώς διαμορφώνουμε
το σκηνικό, παίζουν καταλυτικό ρόλο.
Και πάνω απ’ όλα μην ξεχνάτε ότι κάθε
φορά που χρησιμοποιείτε on–line ένα
cheat, ο Θεός σκοτώνει ένα γατάκι. Δεν
έχει σημασία που αφήνουν τρίχες παντού
και μας φέρνουν αλλεργίες: χωρίς γατάκια,
θα έχουμε γεροντοκόρες με αρκετό ελεύ-
θερο χρόνο να μας παραμονεύουν σε σκο-
τεινά σοκάκια. Σκεφτείτε το...
PC
25
PC Master
Ίσως το μεγαλύτερο
σκάνδαλο όλων των
εποχών στα esports.
aimbot, για όσους
δεν μπορούν να πετύχουν
ελέφαντα στο μισό μέτρο.
Τον Μάιο του 2010 εξαρθρώθηκε σπεί-
ρα χρηματιστών οι οποίοι συνεργάζο-
νταν με εταιρείες στοιχημάτων, χρηματί-
ζοντας παίκτες SC2 να χάνουν επίτηδες
ματς. Συνολικά 16 άτομα εμπλέκονταν,
μεταξύ των οποίων και οι pro players:
Won Jong Seo (aka Justin), Jin Yung
Soo (aka Hwasin), Kim Sung Ki (aka
Darkelf), Park Chan Soo (aka luxury),
Park myung Soo (aka Yarnc), ma Jae
Yoon (aka savior) και moon Sung Jin
(
aka type-b). Οι παίκτες έπαιρναν 2.000-
6.000
δολάρια για τις… υπηρεσίες τους.
Μιας και η κορεατική σκηνή SC2 είναι η
μεγαλύτερης δημοτικότητας και πληθυ-
σμιακής πυκνότητας σκηνή παγκο-
σμίως, που παρουσιάζει την ανάπτυξη
που έχει το ποδόσφαιρο στην Ελλάδα,
το παραπάνω σκάνδαλο συγκλόνισε την
e-sports community και αμαύρωσε τη
φήμη των διοργανώσεων, αφού η είδη-
ση εξαπλώθηκε, εκτός από τα «δικά
μας» αυτιά, σε ειδησεογραφικά sites,
όπως αυτό του bbC.
Hall of SHame – 1ST PlaCe
Winner
STarCrafT 2 – Korea
2010