PC Master
62
T
α χρόνια πέρασαν, οι εταιρείες βρήκαν άλλα buzz
words για να αιχμαλωτίζουν τις προσδοκίες μας, αλ-
λά εδώ και λίγο καιρό η φράση έχει επανέλθει στο
προσκήνιο με νέα σημασία. Πολλά στούντιο, από μι-
κρά indies που βασίζονται στο word of mouth και το
crowdsourcing ως κολοσσούς σε κρίση ανασφάλει-
ας, στρέφονται στο ίδιο το κοινό τους και ζητούν να μάθουν γνώ-
μες, ιδέες, παρατηρήσεις με οργανωμένο και συστηματικό τρό-
πο, προκειμένου να τις εντάξουν στο τρέχον ή το επόμενο παι-
χνίδι τους. Πρόκειται για μία νέα τάση διαφάνειας και ανατροφο-
δότησης της διαδικασίας του development, η οποία εκφράζεται
με αρκετούς ετερόκλητους τρόπους, οι περισσότεροι από τους
οποίους συμπτωματικά (;) έκαναν πιο αισθητή την παρουσία τους
τη χρονιά που πέρασε.
KICKSTARTER FEEDBACK: ΑΞΙΑ ΑΝΕΚΤΙΜΗΤΗ
Η ραγδαία εξάπλωση του Kickstarter έδωσε στα χέρια της κοινό-
τητας ένα ισχυρό εργαλείο εκφρασμένης εμπιστοσύνης σε παιχνί-
δια που της έλειψαν (σημαντικός ο παράγοντας της νοσταλγίας
στην πλατφόρμα), αλλά και σε τολμηρές ιδέες που δεν είχαν άλ-
λο τρόπο υλοποίησης ούτε υποστήριξη από τα μεγάλα στούντιο.
Σε αυτό το επίπεδο η συνεργασία gamers-developers αφορούσε
καθαρά στην εξασφάλιση οικονομικών πόρων χωρίς τους οποίους
το project δεν θα προχωρούσε ποτέ. Όμως η συμμετοχή των ανή-
συχων gamers δεν έμεινε εκεί. Τα περισσότερα από τα εν λόγω
projects, θέλοντας να εμπλέξουν ακόμη πιο δυναμικά τη κοινότη-
τα και να της δώσουν την αίσθηση ότι το παιχνίδι που υποστήριξαν
τους ανήκει απόλυτα, άνοιξαν διαύλους επικοινωνίας διπλής κα-
τεύθυνσης τόσο κατά τη διάρκεια της καμπάνιας τους όσο και αρ-
γότερα, δίνοντας την ευκαιρία στους παίκτες να καταθέτουν ιδέες,
σχόλια, παρατηρήσεις, ακόμη και πρωτογενές υλικό δικής τους κα-
τασκευής που θεωρούν πως θα μπορούσε να ενσωματωθεί στο
παιχνίδι. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα του Tex Murphy:
Project Fedora, όπου οι developers, χάρη στην επίτευξη stretch
goals, υποσχέθηκαν τον εμπλουτισμό της Chandler Avenue με επι-
πλέον τοποθεσίες/καταστήματα, στέλνοντας μάλιστα σχετικό
ερωτηματολόγιο στους backers για να αποφασίσουν εκείνοι ποια
θα είναι αυτά από μία μακροσκελή λίστα 50 περίπου προτάσεων,
ενώ δεκτές γίνονταν και ιδέες για το όνομα κάθε καταστήματος.
Στο ίδιο παιχνίδι, τα fora και το group του Facebook πήραν φωτιά
τον πρώτο καιρό με τους fans να προτείνουν διαρκώς ονόματα
ηθοποιών που θα ήθελαν να δουν σε κάποιον in-game ρόλο, αλλά
και υποστηρικτικά side stories των ρόλων αυτών.
Το πόσο μεγάλο αντίκτυπο θα έχουν όλες αυτές οι προτάσεις
«
Από gamers για gamers»: μία φράση που ξεκίνησε ως οιωνός επιτυχιών,
σταδιακά ξεθώριασε και άρχισε να αναγνωρίζεται ως τσιτάτο του marketing,
για να φτάσει πλέον να απαξιώνεται από τους υποψιασμένους gamers ως
φτηνή απόπειρα trolling. Μήπως, όμως, στους παράξενους και θαρραλέους
καιρούς που διανύουμε, έχει και μία μικρή δόση αλήθειας;
Του Αντώνη «maladroid»
Βαλασιάδη
ail.com