Page 11 - PC Master τ. 281

11
PC Master
Τα highlights του συνεδρίου
T
ο D.I.C.E. (Design, Innovate, Com-
municate, Entertain) πάντα έχει εν-
διαφέρουσες στιγμές, καθώς υπάρ-
χουν ομιλίες και πάνελ όπου συμμετέχουν
εξέχουσες προσωπικότητες του στερεώ-
ματος. Στο φετινό συνέδριο, το βασικό
keynote το ανέλαβε ο «πολύς» Gabe
Newel, με τη συνδρομή του σκηνοθέτη
J.J.Abrams.
Ο χαρισματικός Newel μίλησε εκτενώς
για τα επόμενα εξελικτικά στάδια των
games, από το πρίσμα κυρίως του PC και
τη θέση του στο σαλόνι, το όραμα της
Valve όπως φαίνεται από τα Big Picture
και Steambox, ολοένα πιο έντονα. Ο
Newel μίλησε επίσης για το Linux και έδω-
σε μερικά εσωτερικά στοιχεία, άκρως
εντυπωσιακά:
Όταν η Valve μετακίνησε τα παιχνίδια
της στην πλατφόρμα του free-to-play, εί-
δαν μία αύξηση 1.000% στους παίκτες και
300%
στα έσοδα από αυτά τα παιχνίδια.
«
Το Photoshop θα έπρεπε να είναι ένα
free-to-play παιχνίδι», είπε χαρακτηριστι-
κά. Ακόμα πιο σοκαριστικό είναι το περιε-
χόμενο που φτιάχνουν οι απλοί χρήστες,
κάτι που κάποτε βάραινε αποκλειστικά το
δημιουργό του παιχνιδιού. Πλέον, καθένας
μπορεί να φτιάξει κάτι για ένα παιχνίδι
(
ένα όπλο, έναν χάρτη, ένα διακοσμητικό
καπέλο για έναν ήρωα) και να το βάλει
στο marketplace για να το αγοράσουν οι
άλλοι παίκτες. Ο Newel σχολίασε ότι
υπάρχει κόσμος που βγάζει 500.000 δολά-
ρια το χρόνο, πωλώντας πράγματα στο
Steam Workshop. «Πριν από μερικά χρό-
νια, το περιεχόμενο ενός παιχνιδιού ήταν
κλειστό. Τώρα βλέπουμε τους χρήστες να
φτιάχνουν πράγματα καλύτερα από εμάς.
Το θέμα είναι να επιτρέπεις στον κόσμο να
παράγει και να ασχολείται.» Ο Newel μάλι-
στα κέρδισε φέτος τη θέση του στο Hall of
Fame του Academy of Interactive Arts and
Sciences για τη συμμετοχή του και το ρό-
λο του στο χώρο.
Εντυπωσιακός ήταν και ο Dave Cage της
Quantic Dreams (Heavy Rain), ο οποίος «τα
έχωσε», κατακρίνοντας τη βιομηχανία και
κατηγορώντας όλους όσοι ασχολούνται με
τα games για το «σύνδρομο του Πίτερ Παν»!
«
Είναι καιρός να επανεκτιμήσουμε ποιοι
είμαστε και τι κάνουμε – αρνούμαστε να
μεγαλώσουμε και να γίνουμε ενήλικες,
όλοι μας, ως αγορά!» Ο Cage υπογράμμισε
ότι τα 30 best sellers λιανικής είναι όλα
παιχνίδια τύπου Nintendo ή Kinect και βίαι-
οι τίτλοι τύπου GTA και Call of Duty. Είκοσι
ένα από τα 30 είναι της Nintendo. «Μόνο
τρεις κατηγορίες υπάρχουν στα πρώτα
30…
παιδικά, casual και βίαια action. Αν το
καλοσκεφτείτε, εδώ και 40 χρόνια κάνουμε
το ίδιο πράγμα, χρησιμοποιούμε το ίδιο μο-
τίβο: είσαι ο ήρωας, σκοτώνεις κόσμο για
να φτάσεις κάπου, είτε να ελευθερώσεις
τον κόσμο, είτε να σώσεις την πριγκίπισσα.
Βλέπεις ένα Wolfenstein του 1992 και μετά
ένα Call of Duty του 2012 και καταλαβαί-
νεις τις τεράστιες διαφορές στα γραφικά,
αλλά αν δεις την ουσία, δεν έχουμε προ-
χωρήσει πολύ. Πολλές φορές παίζω ένα
παιχνίδι και νιώθω ότι το έχω ξανακάνει
εκατομμύρια φορές. Πρέπει να απομα-
κρυνθούμε από την παραδοσιακή αγορά
που στοχεύει σε παιδιά και έφηβους.»
Ο χειμαρρώδης Cage συνέστησε έναν…
εννεάλογο που πιστεύει ότι μπορεί να
βοηθήσει στην ωρίμανση της αγοράς:
1-
Παιχνίδια για όλες τις ηλικίες
2-
Αλλαγή παραδειγμάτων – η βία δεν
είναι πάντα η λύση.
3-
Δημιουργία παιχνιδιών από συγγρα-
φείς, όχι προγραμματιστές, και έμφαση σε
αληθινές καταστάσεις.
4-
Προσβασιμότητα, εστίαση στον εγκέ-
φαλο του παίκτη, όχι στο πόσο γρήγορα
μπορεί να κάνει κλικ!
5-
Επαφή με άλλους χώρους ψυχαγω-
γίας (ο Cage έχει δουλέψει με τον David
Bowie, την Ellen Page κ.λπ.).
6-
Βελτίωση σχέσεων με το Χόλιγουντ.
7-
Όχι λογοκρισία, ελεύθερη χρήση σεξ
και βίας, αν αυτά είναι απαραίτητα.
8-
Ο ρόλος των δημοσιογράφων: «Όχι»
σε ξερά σκορ και βαθμολογίες, «ναι» σε
αναλύσεις που βοηθούν. Εμείς εδώ σε κα-
λύπτουμε, Dave!
9-
Η δύναμη του παίκτη-καταναλωτή
που «ψηφίζει» με την αγορά του
Στο συνέδριο πέρασε πολύς άλλος κό-
σμος βέβαια: Ο Abrams (που θα σκηνοθε-
τήσει το νέο «Star Wars») μίλησε για τις τε-
χνικές αφήγησης από διαφορετικά μέσα,
ενώ ενθουσίασε το κοινό όταν αναφέρθη-
κε πως σχεδιάζει μεταφορά των Portal/
Half-Life στη μεγάλη οθόνη. Την εμφάνισή
του έκανε και ο ανυπέρβλητος Warren
Spector, ο οποίος άφησε να εννοηθεί ότι
δεν απομακρύνεται ποτέ από το χώρο…
κάτι ετοιμάζει! Για το μέλλον των RPGs μί-
λησε ένα απίστευτο δίδυμο σε μία αξέχα-
στη συνεύρεση: Ray Muzyka και Feargus
Urquhart, μεγάλα κεφάλια των BioWare
και Obsidian, αντίστοιχα, έδωσαν ρεσιτάλ!
Μίλησαν για την αντοχή των RPGs στο
χρόνο, τον τρόπο που αλλάζουν και επη-
ρεάζουν τα άλλα είδα, για τα είδη των
RPGs και σύγχρονους παράγοντες, από τα
DLC, τα free-to-play, το ασύγχρονο
multiplayer κ.λπ. Στα βραβεία παιχνιδιών,
το Journey κέρδισε 8 στις 11 υποψηφιότη-
τες (μεταξύ αυτών, η ύψιστη διάκριση του
Game Of The Year), ενώ το Walking Dead
κέρδισε 4 στις 8, όλοι όμως βγήκαν κερδι-
σμένοι από ένα πολύ ενδιαφέρον συνέ-
δριο όπου ακούστηκαν εξαιρετικά ενδια-
φέρουσες απόψεις!
D.I.C.E. REPORT