R
eview
PC Master
116
K
άποτε αναζητούσαμε ενα-
γωνίως το «next big thing»
στα games. Τώρα, αν και η
πρωτοτυπία πάντα αποτελεί
ζητούμενο, η βιομηχανία
των PC games πολύ συχνά
δείχνει να κινείται σε λιμνάζοντα νερά,
καθώς, παρά τα δισεκατομμύρια που πέ-
φτουν στο τραπέζι, πολύ σπάνια κάτι
πραγματικά πρωτότυπο κάνει την εμφάνι-
σή του. Μία διαφαινόμενη τάση τα τελευ-
ταία χρόνια έχει να κάνει με τα remake
παλαιών «δυνατών» τίτλων, όπου πολύ
συχνά αποδεικνύεται πως οι… παλιοί ήξε-
ραν καλύτερα (ή, τουλάχιστον, φρόντιζαν
να δώσουν το κάτι παραπάνω).
Στην περίπτωση του Miner Wars 2081,
έχουμε μπροστά μας μία… μηχανή του
χρόνου: το παιχνίδι της Keen Software
δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε πως
αποτελεί τον «εγγονό» του δημοφιλούς,
πλήρως τρισδιάστατου fps της πάλαι ποτέ
μεγάλης Interplay του 1994 (ω, θεοί, πέ-
ρασαν κιόλας 19 χρόνια…). Τότε, εντός
της «θύελλας» του Doom, το Descent είχε
ξεχωρίσει, καθώς επρόκειτο για ένα first
person shooter στο οποίο ο παίκτης χειρι-
ζόταν ένα διαστημόπλοιο, αναλαμβάνο-
ντας αποστολές σε εντελώς τρισδιάστατα
περιβάλλοντα μηδενικής βαρύτητας. Ο
παίκτης μπορούσε να κινηθεί σε όποια κα-
τεύθυνση ήθελε, πολεμώντας εχθρικά ρο-
μπότ μέσα σε δαιδαλώδη διαστημικά ορυ-
χεία και σώζοντας ομήρους. Γενικότερα,
ήταν ένας τίτλος ο οποίος σημείωσε επι-
τυχία εξαιτίας του εν λόγω πρωτοπορια-
κού χαρακτηριστικού, με αποτέλεσμα να
ακολουθήσουν δύο συνέχειες και αρκετά
expansions. Το Miner Wars 2081 αποτελεί
το Descent του 2013, σε μία πιο «sand-
box» φιλοσοφία.
IT’S THE END OF THE WORLD AS
WE KNOW IT
Το σενάριο και το συνολικό του setting
είναι ενδιαφέρον. Δέκα χρόνια μετά από
ένα κοσμικό περιστατικό, το οποίο είχε ως
αποτέλεσμα την καταστροφή όλων των
πλανητών στο ηλιακό μας σύστημα, η Αν-
θρωπότητα έχει επιζήσει, αλλά τα πράγμα-
τα, όπως είναι λογικό, είναι δύσκολα. Παρά
την «αποκάλυψη», το ανθρώπινο γένος
εξακολουθεί να είναι μοιρασμένο σε έθνη,
τα οποία διατηρούν τις διαφοροποιήσεις
του παρελθόντος (έχουμε Ευρω-αμερικα-
νούς, Γιαπωνέζους, Ρώσους, Κινέζους, 4ο
Ράιχ…) και ο ανταγωνισμός για την εκμε-
τάλλευση των πόρων που έχουν απομείνει
στο ηλιακό μας σύστημα είναι σκληρός.
Ο παίκτης ενσαρκώνει τον Apollo (όχι αυ-
τόν του Galactica) Rainier, έναν freelancer
πιλότο που αναλαμβάνει αποστολές εντο-
πισμού και εξόρυξης πρώτων υλών με τον
αδερφό του, Marcus. Κάπου εδώ η ιστορία
μπλέκεται με μία ανακάλυψη, η οποία ανά-
γεται στην αρχαιότητα, πισώπλατα μαχαι-
ρώματα, κακούς… Ρώσους και τα συναφή.
Επί του τεχνικού κομματιού, οι δημιουρ-
γοί του χαρακτηρίζουν το Miner Wars
2081
ως ένα 6DOF shooter (six degrees of
freedom shooter), το οποίο εκτυλίσσεται
σε ένα ανοικτό περιβάλλον. Τα γραφικά
του, χωρίς να σημαίνει ότι δεν είναι καλά
σε γενικές γραμμές, ποικίλλουν, καθώς
μπορείτε να δείτε πολύ όμορφα σχεδια-
σμένες περιοχές, αλλά και αρκετά πιο
«
βαρετές» ζώνες, αναλόγως του πού κινεί-
στε. Κάτι που μου δεν μου «έγραψε» και
πολύ καλά αφορούσε στο εφέ των (συ-
χνών) εκρήξεων, οι οποίες για κάποιο λό-
γο μου θύμιζαν γραφικά δεδομένα αρκετά
παλαιότερων τίτλων, αλλά, όπως και να
έχει, είναι… εκρήξεις, αρκεί να είναι μεγά-
λες, εντυπωσιακές και σαματατζίδικες. Ο
ήχος κινείται σε αντίστοιχα επίπεδα, κα-
θώς θα ακούσετε όλα όσα θα περιμένατε
να ακούσετε σε μία διαστημική περιπέ-
τεια, συν το ωραίο, κατ’ εμέ, πλεονέκτη-
μα των… προφορών: εδώ «παίζει μπάλα»
το σενάριο, το οποίο δίνει αφορμή για να
PERFORMANCE
REPORT
ΤΟ ΤΡΕΞΑΜΕ ΣΕ:
Intel Core i5 2,67GHz, 4GB RAM, AMD
Radeon HD 6800, Windows 7 32-bit
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ:
Κανένα απολύτως πρόβλημα.
MINER WARS 2081
Ο χάρτης του κόσμου του Miner Wars 2081.
Γουστάρω άπειρα τη Freelancer φιλοσοφία.
Πτήσεις υψηλής ταχύτητας σε σήραγγες: τρε-
λαίνοντας το κοινό από το Star Wars και το
The Dam Busters μέχρι σήμερα.
Μπαμ, μπουμ και μπαλωθιές σε συνθήκες μηδενικής βαρύτητας.
Το εγγονάκι του Descent
του Κώστα Μαυραγάνη