Grand Prix Formula One. Τις εντυπώσεις
κλέβει το Amazon: «Είναι ένα εκπληκτικό
πραγματικά adventure, από τα καλύτερα
που έχετε δει. Έχει πολλές καινοτομίες, η
SVGA επιλογή είναι πραγματική απόλαυση,
πλούσια δράση, δύσκολους γρίφους και εκ-
πληκτικά γραφικά και ομιλία. Σίγουρα θα
αφήσει εποχή». Η παρουσίαση, δε, για το
Gateway ξεκινάει με τρόπο τέτοιο που πα-
ρουσιάζει ακριβώς την άκρως ενδιαφέρου-
σα, πρωτότυπη ιδέα του βιβλίου επιστημο-
νικής φαντασίας (του Frederik Pohl) στο
οποίο στηρίχθηκε: «Το στοίχημα είναι ίδιο
για κάθε καινούργιο αναζητητή του Gate-
way… Μπαίνεις σε ένα σκάφος εξωγήινων,
το οποίο έχει προγραμματιστεί πριν από
500.000
χρόνια από μία ανώτερη φυλή,
τους μυθικούς Heechees. Στο τέλος του τα-
ξιδιού σου ή θα ανακαλύψεις ένα από τα
επιτεύγματα της τεχνολογίας τους, το
οποίο θα σε κάνει πλούσιο, ή, όπως είναι το
πιο σύνηθες, θα πεθάνεις. Κι όμως, το ταξί-
δι αυτό είναι ένα όνειρο για τον καθένα
από τα 20 δισεκατομμύρια κατοίκων της
Γης. Βρισκόμαστε στα τέλη του 2101 και
κερδίζεις έναν λαχνό που το βραβείο του
ήταν ακριβώς αυτό: ένα πολυπόθητο ταξίδι
στον σχεδόν μυθικό σταθμό Gateway».
Στην υπόλοιπη ύλη του τεύχους 38 πα-
ρουσιάζαμε τότε τη γλώσσα προγραμμα-
τισμού ACTOR 4.03, το OBJECT VISION
PRO 2.1 της Borland για ανάπτυξη εφαρ-
μογών, το BRIEF 3.1 (DOS, OS/2 editor)
και το TERMINATE 0.61A, πρόγραμμα επι-
κοινωνίας για BBS. Ξεφυλλίζοντας περαι-
τέρω το περιοδικό, διαπιστώνω ότι τα
software reviews σχεδόν μονοπωλούσαν
την ύλη: παρουσιάσεις για Micrografx
Picture Publisher, Whitewater Resource
Toolkit, listings για Turbo Pascal και Tur-
bo C. Μέχρι και παρουσιάσεις για βιβλία
που μάθαιναν προγραμματισμό.
Είναι σίγουρα βαρόμετρο της εποχής: ο
μέσος χομπίστας κάτοχος των PCs τότε
ασχολιόταν πολύ περισσότερο με τον προ-
γραμματισμό, έστω και σε ελαφριά μορφή.
Σήμερα ο μέσος χομπίστας κάτοχος είναι
πιο «light», κακά τα ψέματα. Αυτό σε καμία
περίπτωση δεν σημαίνει ότι σήμερα, 20
χρόνια μετά, το τεύχος που παραδίδουμε
στα χέρια σας υστερεί σε αυτό τον τομέα –
ακόμα και στο τεύχος που κρατάτε υπάρχει
συγκριτικό για File Manages, ωστόσο πλέον
δεν έχει νόημα να παραθέτεις αυτούσιο
ένα εξασέλιδο listing προγραμματισμού.
Τέλος, στο τεύχος 38, στη σελίδα 67,
βλέπουμε για πρώτη φορά το «ΠΡΙΝ
ΑΓΟΡΑΣΕΤΕ», έναν γνώριμο φίλο, που μας
συνοδεύει ακόμα και σήμερα, μία από τις
βασικές στήλες του περιοδικού, που μένει
σταθερή και αναλλοίωτη.
10
ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΙΝ
Η διαφορά μέσα σε αυτή τη δεκαετία εί-
ναι εμφανέστατη από το εξώφυλλο κιό-
λας: ένα έντονο εξώφυλλο με κόκκινα
χρώματα, αφιερωμένο στο Unreal II, προϊ-
δεάζει ότι το 2003 είναι πια η εποχή που ο
μέσος κάτοχος PC δεν ασχολείται τόσο με
listings, αλλά με το πόσα frags θα μαζέ-
ψει, κάτι όχι απαραίτητα κακό.
Στα ειδικά θέματα του τεύχους, έχουμε
ένα δισέλιδο για τον Λυσία 2003, το δια-
γωνισμό με αντικείμενο τους υπολογιστές
και το Διαδίκτυο. Επίσης, η τριάδα Κρά-
τσας-Κλάδης-Κόντης ασχολείται με το νό-
μο 3037 και το πώς επηρεάστηκαν πολλές
επιχειρήσεις net cafés. Τι γίνεται στο
Game Club του μήνα; C&C Generals (χωρίς
βαθμολογία!), Unreal II (84%), Silent Hill 2
(92%),
The Cameron Files: Pharaoh’s Curse
(89%),
Morrowind Tribunal Expansion
(99%,
όχι δεν θα σχολιάσω), King’s Quest II
(93%),
Combat Flight Simulator III (94%),
Impossible Creatures (82%), Post Mortem
(96%),
The Gladiators (72%).
Ακολουθούν κλασικές στήλες που ολο-
κλήρωναν την τότε μορφή του περιοδι-
κού: το Adventure SOS που δημοσίευε λύ-
σεις παιχνιδιών φιλοξενεί το πρώτο μέρος
λύσης του Συνωμοσίες. Το Dark Side πα-
ρουσιάζει τις απόψεις των υπεύθυνων του
adventuregamers.com για τη λίστα που
είχαν καταρτίσει, με τα 20 αγαπημένα
τους adventures και συγκεκριμένα για το
#1
τους, το Day of the Tentacle. H στήλη
Emulators Corner ασχολείται με ROM
Managers, η στήλη Abandonware παρου-
σιάζει κάποια σχετικά utilities (όπως το
MoSlo για επιβράδυνση επεξεργαστή) και
η Modified Gaming φιλοξενεί άκρως εν-
διαφέροντα mods για το Warcraft 3. Συ-
μπληρωματικά sections του περιοδικού
ήταν στήλες όπως η Utopia (νέα και ειδή-
σεις για επιτραπέζια, πνευματικά παιχνί-
δια, σχετικά βιβλία), η New Millennium
(
επιστημονικά νέα και ειδήσεις, όπως η
καταστροφή τότε του διαστημικού λεωφο-
ρείου Columbia) αλλά και η Hints & Tips,
που πλέον σήμερα με το Internet έχουν
γίνει περιττές.
PC
125
PC Master
Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΤΟΥ TEMPEST
A
λλη μία ιστορία ρετροτρέλας, χαμέ-
νου θησαυρού και ανάστασης κατα-
γράφηκε αυτόν το μήνα. Για χρόνια κυ-
κλοφορούσε μία φήμη ότι κάπου, σε ένα
ράφι περίμενε υπομονετικά να ολοκλη-
ρωθεί η έκδοση του παιχνιδιού Tempest
για Atari 5200. Ο προγραμματισμός δεν
είχε τελειώσει ποτέ και έτσι, το αρχικό
πρωτότυπο απλά… περίμενε. Το 1999 οι
φήμες επιβεβαιώθηκαν και ένα ROM με
το μισοτελειωμένο listing εμφανίστηκε
και μάλιστα πωλήθηκε σε δημοπρασία.
Θα νομίζατε ότι τελείωσε εκεί η ιστορία,
αλλά, τελικά, δεν είναι μόνο οι retro
gamers θεόμουρλοι… και οι developers
δεν πάνε πίσω. Τα νέα της εμφάνισης
του μισοτελειωμένου Tempest έφτασαν
στα αυτιά του αρχικού προγραμματιστή,
ο οποίος αποφάσισε να κάνει κάτι για
αυτό. Ο Keithen Hayenga έκατσε και
έγραψε τον κώδικα που έλειπε στον
προγραμματισμό του πρωτότυπου, ώστε
να ολοκληρωθεί και να μπορεί να κυκλο-
φορήσει κανονικά.
Δεκαετίες μετά, το Tempest σε Atari
5200
αποτελεί πραγματικότητα! Στο
Atariage.com και στο online κατάστημα,
λοιπόν, έκανε πρόσφατα την εμφάνισή
του αναστημένο Tempest σε μορφή car-
tridge, μέσα στο κουτί του κανονικά (και
μαζί με 12σέλιδο manual!). Σημειώστε
όμως ότι θα υπάρχουν μόνο 250 κουτιά
του Tempest, γι’ αυτό τρέξτε!
Το Tribunal τσάκισε τότε τις βαθμολογίες με ένα 99%.