R
eview
θέλετε να τους δώσετε ξανά θέση στο
party, θα πρέπει τις περισσότερες φορές
να θυμάστε το ακριβές σημείο του χάρτη
όπου τους αφήσατε.
ΟΤΑΝ ΠΗΓΑΙΝΑΜΕ ΜΑΖΙ
ΣΧΟΛΕΙΟ
Παρά τους εκμοντερνισμούς στο interface
και τις μικροπροσθήκες εδώ και εκεί, από
πλευράς gameplay το Baldur’s Gate είναι
όσο old-school το θυμάστε οι παλιοί ή το
φοβάστε οι νέοι. Η Overhaul επέλεξε να δια-
τηρήσει την έκδοση 2.0 των D&D γύρω από
την οποία ήταν σχεδιασμένο το αρχικό παι-
χνίδι, αντί να επιχειρήσει έστω μία αναβάθμι-
ση σε αυτές που χρησιμοποιήθηκαν έκτοτε
στο sequel ή άλλα παιχνίδια Forgotten
Realms όπως το Neverwinter Nights. Το αι-
νιγματικό THAC0 επιστρέφει, ενώ η λειτουρ-
γία των casters θα ξενίσει οποιονδήποτε ξε-
κίνησε να παίζει RPGs μέσα στην τελευταία
δεκαετία, μια και απαιτεί την καταγραφή και
την απομνημόνευση (λιγοστών) spells κάθε
φορά, τα οποία συχνά εξαντλούνται μέσα σε
μία με δύο ζόρικες μάχες και γίνονται ξανά
διαθέσιμα μόνο μέσω rest. Οι μάχες ακολου-
θούν το ψευδο-turn-based μοντέλο που
έκτοτε καθιέρωσε η Bioware, με τη δράση
να εκτυλίσσεται ανεμπόδιστα αν δεν την πα-
γώσει ο παίκτης (είτε πατώντας Space είτε
έχοντας ενεργοποιήσει τις κατάλληλες επι-
λογές από το μενού), αλλά στο παρασκήνιο
τα πάντα να μετριούνται με turns (spell
effects, ταχύτητα κίνησης, αριθμός επιθέσε-
ων κ.λπ.) που αποτελεί τη βασική μονάδα
μέτρησης/αξιολόγησης των ενεργειών σας.
Αυτό, σε συνδυασμό με την ισομετρική προ-
οπτική, δίνει στο gameplay μία έντονη στρα-
τηγική χροιά, αφού η επικράτηση εξαρτάται
τόσο από τη σωστή προετοιμασία (gearing,
στήσιμο χαρακτήρα, σύνθεση ομάδας,
memorized spells, potions κ.λπ.) όσο και
από τη κατάλληλη τοποθέτησή τους στο πε-
δίο της μάχης και το φρενήρες micromana-
gement, τα οποία μπορεί εύκολα να μετα-
τρέψουν μία οριακή ήττα σε ένδοξη νίκη και
το αντίστροφο.
Μια και αναφέραμε το game over, ο θά-
νατος είναι μία διαδικασία με την οποία θα
πρέπει να συμφιλιωθεί πλήρως ο παίκτης
και παραμονεύει σε αμέτρητες παραλλαγές
και περιπτώσεις. Για σεναριακούς λόγους, ο
χαμός του κεντρικού χαρακτήρα σας (ακόμη
και με petrification spell, για παράδειγμα)
αυτόματα αποβαίνει μοιραίος, καθιστώντας
την ανάγκη προστασίας του επιτακτική. Αλ-
λά και η απώλεια ενός εκ των συντρόφων
δεν έρχεται χωρίς κόστος, αφού το χαμηλό
level cup του BG:EE (αν και ελαφρώς αυξη-
μένο σε σχέση με το original) πρακτικά ση-
μαίνει ότι για το μεγαλύτερο διάστημα του
παιχνιδιού δεν θα έχετε τη δυνατότητα να
αναστήσετε τους πεσόντες συντρόφους
σας εν τω μέσω του ταξιδιού και έτσι θα
πρέπει να φορτώνεστε το inventory τους
(
ειδάλλως θα έχει λεηλατηθεί όταν επι-
στρέψετε) και να επισκέπτεστε τον πλησιέ-
στερο ναό. Δυστυχώς ή ευτυχώς, αυτό με-
τατρέπει αρκετά σημεία σε trail & error δο-
κιμασίες όπου θα πρέπει να εξαντλήσετε τη
στρατηγική δεινότητά σας, αλλά και τις επι-
κλήσεις στη θεά Τύχη, ελπίζοντας σε ευνοϊ-
κά save και hit rolls, ενώ το κουμπί του
Quicksave θα αποτελέσει τον πιστότερο και
πλέον αξιόπιστο σύντροφό σας καθώς θα
εξερευνάτε τις αφιλόξενες εκτάσεις και τα
μπουντρούμια του Baldur’s Gate.
PITS BLACK
Τόσο στον αισθητικό τομέα όσο και στον
τεχνικό, τα πάμπολλα mods που έχει κατά
καιρούς κυκλοφορήσει δωρεάν η κοινότητα
του παιχνιδιού όλα αυτά τα χρόνια (με προ-
εξέχον το λεγόμενο TuTu mod) έδωσαν
στο αρχικό παιχνίδι μία πιο μοντέρνα όψη,
με υποστήριξη υψηλών αναλύσεων χωρίς
stretching, βελτιώσεις στην εμφάνιση και
τη λειτουργία του user interface, bug fixes
κ.λπ. Οι άνθρωποι της Overhaul, ακολουθώ-
ντας πάνω-κάτω την ίδια φιλοσοφία, ενσω-
μάτωσαν τις περισσότερες από αυτές τις
βελτιώσεις στην Enhanced Edition, χωρίς
πάντως να προκύπτει κάποιο εντυπωσιακό
αποτέλεσμα, ικανό να μεταπείσει όσους θε-
ωρούν ότι τα παιχνίδια της Infinity engine
έχουν κακογεράσει (ιεροσυλία!). Ωστόσο,
PC Master
88
Ωδή στο Lesser Basilisk: «Μια ματιά σου μόνο
φτάνει, Load Game να μου κάνει»...
Έχετε διαρκώς το νου σας για τυχόν παγίδες
και μυστικά περάσματα.
Ίσως η πιο συνηθισμένη εικόνα στο παιχνίδι μετά το inventory screen.
Το ήσυχο χωριουδάκι των Στρου...Halflings κρύβει αρκετά μυστικά.