R
eview
PC Master
106
Π
οια είναι τα βασικά χαρακτη-
ριστικά ενός οποιουδήποτε
παιχνιδιού; Σίγουρα, ένα
level στο οποίο κινείται ο
παίκτης. Controls και διάφο-
ρα mechanics, τα οποία πα-
ραμένουν τα ίδια καθ’ όλη τη διάρκεια του
παιχνιδιού. Ίσως και ένα story, τουλάχι-
στον μία αφήγηση, ρε παιδί μου, να μην κι-
νούμαστε στα τυφλά! Ο δημιουργός του
παιχνιδιού, Alexander Bruce, γελάει επιδει-
κτικά, καθώς το Antichamber δεν έχει τίπο-
τε από τα προηγούμενα!
Αρχίζοντας το παιχνίδι, δεν μας καλωσο-
ρίζει ένα main menu. Αντ’ αυτού, βρισκό-
μαστε σε ένα τετράγωνο δωμάτιο, κοιτώ-
ντας έναν μαύρο τοίχο. Σε αυτόν υπάρχει
ένα σκίτσο ενός εμβρύου και δίπλα του λί-
γα λόγια: «Κάθε ταξίδι είναι μία σειρά απο-
φάσεων. Η πρώτη είναι να ξεκινήσεις το
ταξίδι». Στη διπλανή πλευρά του δωματίου
υπάρχουν τα options. Από εδώ, χρησιμο-
ποιώντας το ποντίκι, μπορούμε να ρυθμί-
σουμε τα –φτωχά είναι η αλήθεια– graphic
options, κλικάροντας πάνω στις επιλογές.
Ο τρίτος τοίχος έχει ένα κουτάκι. Περνώ-
ντας το ποντίκι από πάνω του, αυτό μεγε-
θύνεται και μας παροτρύνει να το κλικά-
ρουμε – είναι ο χάρτης του παιχνιδιού και
το μοναδικό κουτάκι πάνω του είναι η αφε-
τηρία μας. Πριν το κάνουμε αυτό, όμως, ρί-
χνουμε ένα βλέφαρο στον τελευταίο τοί-
χο: τρεις λευκές πόρτες, η μία από τις
οποίες έχει τα γράμματα EXIT πάνω της,
αλλά δεν είναι προσβάσιμη, καθώς παρεμ-
βάλλεται μία γυάλινη επιφάνεια. Ποιος εί-
ναι ο λόγος ύπαρξής μας; Ποιος είναι ο
σκοπός του παιχνιδιού; Πάμε να δούμε...
ANTi-gAMEPlAy
Το Antichamber είναι ένα first-person
adventure/exploration/puzzle solver. Εν
ολίγοις, τα έχει όλα! Τα controls επίσης
δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο. Αν όμως έχετε
την εντύπωση ότι θα νιώσετε οικεία στον
κόσμο του Antichamber, κάνετε γιγάντιο
λάθος. Δεν μας ενδιαφέρει αν έχετε ανα-
ζητήσει μέχρι και το πιο «καμένο» indie
παιχνιδάκι, εμπειρία σαν το Antichamber
δεν έχετε ξαναζήσει.
Ξεκινώντας, δεν έχετε κανένα εργαλείο
διαθέσιμο, οπότε τα πρώτα puzzles είναι
μονάχα του τύπου «Πήγαινε εκεί». Δεν
υπάρχει κάποιο generic μηνυματάκι που
πετάγεται και λέει «Συγχαρητήρια, είσαι
και ο... καλυτερότερος», αλλά ο παίκτης
αμείβεται με μία εικονίτσα πάνω σε έναν
τοίχο, η οποία, μόλις την κλικάρουμε,
βγάζει ένα σύντομο μήνυμα-ηθικό δίδαγ-
μα. Καμία φορά αυτό το μήνυμα βγαίνει
πριν από την ολοκλήρωση κάποιου γρί-
φου, κάτι σαν hint ή, καλύτερα, μάθημα
ζωής. Θα σας αποκαλύψω μονάχα έναν
γρίφο, για να πάρετε μια γεύση. Δύο σκά-
λες βρίσκονται μπροστά μου. Το μήνυμα
δεξιά μου λέει ότι μπορώ ελεύθερα να
επιλέξω πού να πάω. Αποφασίζω να κατέ-
βω τις σκάλες, να στρίψω σε μία γωνία
μόνο για να φτάσω εκεί που ήδη ήμουν!
Ένα νέο μήνυμα λέει πως δεν έχει σημα-
σία η επιλογή, αν το αποτέλεσμα είναι το
ίδιο. Αποφασίζω λοιπόν να κάνω μεταβο-
λή επί τόπου και έκπληκτος συνειδητο-
ποιώ ότι έχω φτάσει σε μία νέα περιοχή...
Το Antichamber κάνει πολλά τέτοια παι-
χνίδια μυαλού.
Ο άσσος στο μανίκι του game είναι το
level design. Μπορεί να μη λέει πολλά
στην αρχή, αλλά η περιπλοκότητά του και
η ιδιοφυΐα του μπορεί να προκαλέσει μό-
νο το θαυμασμό του παίκτη. Για παράδειγ-
μα, συγκεκριμένες πόρτες οδηγούν στην
ίδια αίθουσα. Ένα αδιέξοδο αναγκάζει τον
παίκτη να κάνει στροφή 180 μοιρών, μόνο
για να ανακαλύψει ότι άλλαξε το level! Πί-
σω από ένα κάτοπτρο βρίσκεται ένας μαύ-
ρος τοίχος, αλλά, όταν κοιτάμε από το κά-
τοπτρο μέσα αλλάζει η τοποθεσία μας εν
ριπή οφθαλμού! Αργότερα στο παιχνίδι θα
πάρουμε και ένα εργαλείο που θυμίζει πο-
λύ το portal gun. Αυτό αρχικά μπορεί να
μαζεύει μικρά κυβάκια, τα οποία μπορού-
με να τα αφήσουμε όπου θέλουμε για την
επίλυση γρίφων. Κατά τη διάρκεια του
παιχνιδιού θα συλλέξουμε μερικά
PERFORMANCE
REPORT
ΤΟ ΤΡΕΞΑΜΕ ΣΕ:
Intel Core 2 Duo E8400 3GHz, 2xRadeon
HD 4870, 4GB RAM, Windows Vista 32-
bit.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ:
Το παιχνίδι έτρεχε σε ανάλυση
1.920
x1.200 και το μόνο πρόβλημα που
συνάντησα ήταν μερικά slowdowns σε
περιοχές όπου το level αλλάζει μυστικά
–
μάλλον επειδή το παιχνίδι πρέπει να κά-
νει render περισσότερες από μία αίθου-
σες. Το ίδιο και όταν κοιτούσα μέσα από
κάτοπτρα και έβλεπα μέσα σε άλλα
chambers. Κατά τα άλλα, όλα έτρεχαν
άψογα!
ANTICHAMBER
Από εδώ ξεκινάνε όλα...
Τα options του παιχνιδιού. Τι να συμβαίνει, άραγε, μόλις μηδενιστεί το
ρολόι;
Ανεπανάληπτη εμπειρία
του Βασίλη «Bilaros» Κασαπίδη