Page 20 - PC Master τ. 282

T
α τελευταία χρόνια όλο και περισσό-
τερα παιχνίδια προσφέρουν τη δυνα-
τότητα για να παίξει κάποιος με Xbox
360
gamepad, συμπεριλαμβανομένων παι-
χνιδιών που δεν είναι console ports, αλλά
καθαρόαιμα PC games (π.χ., Hotline Miami).
Έτσι, πριν από λίγους μήνες αποφάσισα να
αγοράσω ένα ασύρματο Xbox 360 gamepad
να δω τι (και πώς) ακριβώς παίζεται.
Η μοναδική προηγούμενη εμπειρία μου
με Xbox 360 gamepad ήταν πριν από δύο-
τρία χρόνια, όταν προσπάθησα να παίξω το
F.E.A.R. σε Xbox 360 και τα παράτησα έπει-
τα από λίγα λεπτά, αφού δεν μπορούσα να
πείσω το χαρακτήρα μου να σταματήσει να
κοιτάζει μια τα παπούτσια του και μια τον
ουρανό.
Έχοντας αυτήν την εμπειρία στο μυαλό,
δεν θεώρησα πως αξίζει να προσπαθήσω
να παίξω FPS με το gamepad. Αντίθετα, δο-
κίμασα μερικά 2D και 3D platform games.
Το πρώτο ήταν το Eversion, το οποίο απο-
δείχτηκε πολύ καλύτερο με το gamepad
παρά με το πληκτρολόγιο –λογικό, αφού το
design του χειρισμού είναι σχεδόν ίδιο με
εκείνο των 2D Mario games. Το πρώτo 3D
ήταν το Tomb Raider: Legend, που είχα ξε-
κινήσει πριν από λίγους μήνες και είχα
αφήσει σε ένα puzzle που δεν μπορούσα
να περάσω. Δυστυχώς με το TRL τα βρήκα
σκούρα, κυρίως λόγω του aiming. Δοκίμασα
και μερικά άλλα παιχνίδια, όπως το
RoboBlitz, Hotline Miami (ναι, καλά... εδώ
ούτε με mouse δεν τα βγάζεις πέρα), Doom
3:
BFG Edition (το οποίο στην αρχή μου φά-
νηκε κάπως πιο εύχρηστο από τα προηγού-
μενα – μέχρι το σημείο που έπρεπε να πυ-
ροβολήσω κάποιον) και άλλα που δεν θυ-
μάμαι. Τελικά αποφάσισα πως το gamepadι-
λίκι δεν είναι για εμένα και το άφησα στην
άκρη.
Fast forward περίπου τέσσερις βδομάδες
πριν από τη στιγμή που γράφω αυτές τις
γραμμές: είναι Σάββατο έπειτα από έξοδο
με συναδέλφους και το κεφάλι μου αντιδρά
από τα χθεσινοβραδινά. Αποφασίζω να
φτιάξω έναν καφέ και να παίξω New
Vegas... αλλά το μυαλό δεν ήθελε να συ-
νεργαστεί. Οπότε σκέφτομαι: μεγάλη οθόνη
έχω (42” TV), δίπλα στο κρεββάτι είναι, ε,
δεν ξαπλώνω να παίξω με αυτό το gamepad
που έχει μαζέψει τέσσερα στρώματα σκόνη;
Στο κάτω κάτω, σε αντίθεση με το F.E.A.R.
και όλα τα άλλα παιχνίδια με τα οποία δεν
μπόρεσα να ασχοληθώ στο παρελθόν, το
NV είναι σχεδιασμένο για gamepad. Και χά-
ρη στο VATS δεν έχει ιδιαίτερο realtime
action, άρα θα είμαι μια χαρά.
Όπως ήταν αναμενόμενο, τελικά έπεσα
για ύπνο.
Ωστόσο, παρά την αποτυχία του συνδυα-
σμού «κρεβάτι και gaming», ο συνδυασμός
gamepad και New Vegas πέτυχε καλύτερα
απ’ ό,τι υπολόγιζα: πλέον προτιμούσα το
gamepad από το keyboard με το mouse. Ο
συνδυασμός non-realtime action με την
ελάχιστη κίνηση που χρειάζεται το
gamepad αποδείχτηκε βολικότατος.
Το realtime είναι άλλη υπόθεση όμως.
Μετά την επιτυχία στο New Vegas και το
νεοαποκτηθέν skill να περπατώ στον 3D κό-
σμο χωρίς την κάμερα να μου προκαλεί
ναυτία, σκέφτηκα να δοκιμάσω σε realtime
μάχη. Το αποτέλεσμα: τραγελαφικό. Αν
υπήρχε animation να πεθαίνουν στα γέλια
οι εχθροί, θα το είχα μάθει απέξω.
Τελικά, ξέχασα πάλι το θέμα μέχρι πριν
από λίγες μέρες, που αποφάσισα να αγορά-
σω το νέο Tomb Raider. Αν και, όπως και με
το New Vegas, ξεκίνησα το παιχνίδι με πο-
ντίκι και πληκτρολόγιο, τελικά επειδή το
gamepad είναι βολικό, αποφάσισα να το
παίξω με αυτό. Στην αρχή μου φάνηκε κά-
πως δύσκολο, αλλά το παιχνίδι έχει καλό
auto-aim. Επίσης, ως επί το πλείστον είναι
exploration (ιδιαίτερα με τα optional
tombs), όπου το environmental puzzle
solving παίζει μεγαλύτερο ρόλο από το να
τοποθετήσεις το reticle στα 4-5 pixels που
χρειάζεται η μηχανή για να καταλάβει ότι
βαράς εχθρό αντί για χώμα.
Το μεγάλο breaktrhough όμως έγινε όταν
διαπίστωσα ότι μπορώ να χρησιμοποιώ
gamepad και ποντίκι ταυτόχρονα. Έτσι, από
το μέσο το παιχνιδιού και μετά, χρησιμοποι-
ούσα το gamepad κατά κύριο λόγο και το
mouse στις περιπτώσεις που η οθόνη γέμιζε
κόσμο που επιτίθεται απ’ όλες τις μεριές, με
το αριστερό joystick να εκτελεί χρέη WASD.
Δυστυχώς αυτό δεν γίνονταν στο New
Vegas κι ας βολεύει αφάνταστα. Πλέον θε-
ωρώ πως κάθε 3D παιχνίδι που υποστηρίζει
gamepad θα πρέπει να έχει seamless
gamepad και mouse χειρισμό.
Α, και σχετικά με το Tomb Raider... θα το
έβαζα στα καλύτερα third person games
που έχω παίξει, καθώς και το πιο αναπάντε-
χο comeback. Kudos to Crystal Dynamics.
PC
PC Master
20
του Κώστα «Bad Sector» Μιχαλόπουλου
ΠΟΝΤΙΚΙ ΚΑΙ GAMEPAD ΜΑΖΙ
Κάνε ένα μπανάκι, κουκλίτσα μου.