Page 49 - PC Master τ. 282

του, τακτική που αποτέλεσε τα επόμενα χρόνια τη συνταγή
για τις πρώτες επιτυχίες της. Αργότερα θα συγχωνευτεί με
την Trinity Acquisition Corporation και στα τέλη του 1991,
με προσωπικό μόλις 16 άτομα, επιτυγχάνει έσοδα άνω των
32
εκατομμυρίων δολαρίων από τις πωλήσεις των προϊό-
ντων της, ποσό εκπληκτικό για τα δεδομένα της εποχής. Το
παράρτημα των video games πήγαινε τόσο καλά, που το
1994
η THQ αποφάσισε να σταματήσει την παραγωγή παιχνι-
διών για να αφοσιωθεί αποκλειστικά στην έκδοση και στην
προώθηση βιντεοπαιχνιδιών. Στα επόμενα χρόνια, η εταιρεία
συνέχισε να κλείνει συμφωνίες για χρησιμοποίηση πασίγνω-
στων ονομάτων (licenses) και να εκδίδει παιχνίδια για τις
εμπορικές κονσόλες της εποχής (SNES, Sega MS/GG). Μοι-
ραία, όσο περισσότερο μεγάλωνε τόσο περισσότερες έγιναν
οι οικονομικές υποχρεώσεις της (κόστος παραγωγής και δια-
φήμισης προϊόντων, άδειες κ.λπ.), με αποτέλεσμα να έχει
απώλειες πολλών εκατομμυρίων δολαρίων. Έτσι, για να
μπορέσει να αντεπεξέλθει, ξεκίνησε να πουλάει μετοχές και
μείωσε τους μισθούς των υψηλόβαθμων στελεχών. Έγινε
γρήγορα εμφανές ότι αυτά τα μέτρα δεν ήταν αρκετά. Σε
αυτήν τη δύσκολη συγκυρία, ο ιδρυτής της, Jack Friedman,
αποφασίζει να αποχωρήσει και στη θέση του ανέλαβε CEO ο
Brian Farrel, ο άνθρωπος που θα την υπηρετούσε μέχρι το
τέλος. Οι πρώτες κινήσεις του ήταν να μειώσει στο μισό το
προσωπικό, αλλά και να αυξήσει στο μέγιστο δυνατό την τα-
χύτητα παραγωγής παιχνιδιών. Εκείνη την περίοδο βγήκαν
στην αγορά οι κονσόλες 5ης γενιάς (PlayStation, N64, Sega
Saturn) και οι περισσότερες εκδότριες εταιρείες έριξαν την
προσοχή τους εκεί, επενδύοντας πολλά χρήματα για τη με-
τάβαση στη νέα γενιά παιχνιδιών. Ο Farrel, αντιλαμβανόμε-
νος σωστά ότι αυτή η μετάβαση θα κόστιζε πολλά και λόγω
του μεγάλου ανταγωνισμού δύσκολα θα απέδιδε τα αναμε-
νόμενα, προτίμησε να εστιάσει σε φθηνές παραγωγές για
κονσόλες της προηγούμενης γενιάς. Με αυτήν τη στρατηγι-
49
PC Master
H THQ (Toy Head-Quarters)
ξεκίνησε το 1989 στην Καλιφόρνια
ως κατασκευάστρια παιχνιδιών
(
επιτραπέζιων και action figures) για
γνωστά licensed brands ταινιών και
της τότε μουσικής βιομηχανίας.
(1991-1993)
Τα πρώτα παιχνίδια της THQ στο NES και το Sega Genesis.
Μεγάλη επιτυχία είχαν τα Home Alone, αλλά και το Wayne’s World, που
ήταν μεταφορές των ομώνυμων ταινιών.