MIA ΑΠΟ ΤΑ ΙΔΙΑ
Με τα video games και τους
υπολογιστές εν γένει ασχολού-
μαι από τον Δεκέμβριο του
1992,
όταν οι γονείς μου ως χρι-
στουγεννιάτικο δώρο μου αγό-
ρασαν έναν 286 με ασπρόμαυρη
οθόνη. Το «PC Master» (αλλά και
τα περιοδικά «Pixel», «Computer
για Όλους» και «User») είχα ξεκι-
νήσει να τα διαβάζω έναν χρόνο
νωρίτερα (έτσι, για προθέρμαν-
ση). Λίγο από τα screenshots και
τα reviews, λίγο επειδή μου
άρεσαν τα βιβλία και ο κινημα-
τογράφος, μαγεύτηκα από τα
adventure games, χωρίς στην
ουσία να έχω παίξει κάποιο από
αυτά.
Τα χρόνια πέρασαν και τώρα
στα 35 μου (παρά κάτι μήνες)
έχω παίξει (με την πολύτιμη
βοήθεια του DosBox) σχεδόν
όλα τα adventure games της
χρυσής εποχής (1988-1996), κα-
θώς και αρκετούς τίτλους της
τελευταίας δεκαπενταετίας.
Επίσης, παρακολουθώ τα
reviews, τόσο μέσω του «PC
Master» όσο και από το YouTube
και το Internet γενικότερα, παι-
χνιδιών διαφόρων κατηγοριών,
που (το ομολογώ) δεν έχω μπει
στον κόπο να αγοράσω και να
δοκιμάσω, όπως First Person
Shooters, MMORPGs, Real Time
Strategies, Platforms, Arcades,
Mind games, Social games,
Driving/Flight/Sport simulators
κ.ά. Και μετά τον πρόλογο να
μπω στο κυρίως θέμα, που απο-
τελεί και την αφορμή αυτού του
γράμματος. Στα adventure
games (θέμα που κατέχω καλύ-
τερα), πέραν της τεχνολογικής
εξέλιξης (έχουν φτάσει σε ένα
τέλμα και αυτές – πόσο άλλο να
προχωρήσει η τεχνολογία για το
adventure genre;), οι κύριες
διαφορές συναντιούνται στο σε-
νάριο. Έχουν βγει όμως τόσα
adventures, που έχουν καλύψει
τα πάντα από σεναριακής άπο-
ψης. Και εδώ έρχεται το ερώτη-
μά μου: πόσο πια να στύψουν
την γκλάβα τους αυτοί οι έρμοι
οι game designers για να βγά-
λουν πιο πρωτότυπους και πα-
ράλληλα ρεαλιστικούς γρίφους;
Από την άλλη, έχουν κυκλοφο-
ρήσει τόσα Call of Duty, Doom,
Warcraft, Civilization και άλλες
τόσες αντιγραφές τους, που με
κάνει να αναρωτιέμαι: Ποιες εί-
ναι, βρε παιδιά, οι –τόσο– μεγά-
λες διαφορές τους, που να δι-
καιολογούν τις τεράστιες πωλή-
σεις των καινούργιων τίτλων;
Πραγματικά, δεν το καταλαβαί-
νω. Και να μη σταθούμε μόνο
στο χώρο των
υπολογιστών/κονσολών. Βιβλία:
Ανά τους αιώνες έχουν γραφτεί
μυριάδες μυθιστορήματα/ποιή-
ματα κ.λπ., και όμως συνεχίζουν
να γράφονται κάθε τόσο από
νέους εκκολαπτόμενους συγ-
γραφείς, οι οποίοι υποστηρίζουν
ότι το νέο τους δημιούργημα εί-
ναι… διαφορετικό. Μουσική:
Έχουν κυκλοφορήσει τόσα μου-
σικά κομμάτια και όμως, συνεχί-
ζουν και βγαίνουν καινούργια,
και μάλιστα με τη σέσουλα.
Συγγνώμη, ρε μάστορα, πόσους
συνδυασμούς μπορείς να κάνεις
με αυτές τις νότες, πια; Έλεος!
Τις έχουμε ξεζουμίσει! Ταινίες:
Εκατομμύρια ταινίες έχουν κυ-
κλοφορήσει συνολικά τα τελευ-
ταία 130 χρόνια. Και όμως συνε-
χίζουν και βγαίνουν καινούργιες
παραγωγές. Μα καλά, είναι δυ-
νατόν εν έτει 2013 να υπάρχει
«
παρθενογένεση»; Εγώ πιστεύω
πως δεν υπάρχει και δεν πρόκει-
ται να υπάρξει. Και όμως, ο κό-
σμος πηγαίνει και αγοράζει CDs,
DVDs, βιβλία, συχνάζει στον κι-
νηματογράφο, αγοράζει (ή αντι-
γράφει παράνομα) video
games. Εδώ δεν θέλω να πραγ-
ματευτώ την (παγκόσμια) οικο-
νομική κρίση (δηλαδή, πού βρί-
σκουν τα λεφτά και τα αγορά-
ζουν), ούτε την πειρατεία. Προ-
σπαθώ όμως να καταλάβω τι
οδηγεί έναν καταναλωτή να πά-
ει να αγοράσει/να διαβάσει/να
παίξει/να παρακολουθήσει μία
από τα ίδια, με –ίσως– λίγο δια-
φορετικό «περιτύλιγμα»; Μήπως
είναι η γοητεία του καινούργι-
ου; Μήπως είναι ο εγωισμός;
Μήπως απλά μας αρέσει να
συλλέγουμε; Μήπως λόγω βα-
ρεμάρας; Μήπως ξεχνάμε εύκο-
λα και πιστεύουμε ότι καθετί
καινούργιο είναι και διαφορετι-
κό (πονηρούληδες, μην κάνετε
παραλληλισμούς με σύζυγο και
γκόμενα, καμία σχέση!); Βρε,
μήπως τελικά μας ψεκάζουν; Θα
ήθελα πολύ να μάθω τις από-
ψεις των αναγνωστών του πε-
ριοδικού, αλλά και των συντα-
κτών.
-
Loom, από το φόρουμ του
PCMaster.gr
Εκπληκτικό το post του φί-
λου, έχει πυροδοτήσει μία πολύ
ενδιαφέρουσα συζήτηση στο
φόρουμ μας. Εμείς από εδώ
απλά να σχολιάσουμε ότι… όλα
είναι κύκλος. Μερικές φορές σε
πιάνει ένας κορεσμός και μία
απόγνωση, καθώς υποψιάζεσαι
ότι δεν υπάρχει κάτι φρέσκο και
νέο. Μερικές φορές όντως κυ-
κλοφορούν ανέμπνευστα πράγ-
ματα γύρω μας, αλλά μια στις
τόσες θα δεις και κάτι πραγματι-
κά πρωτότυπο και ενδιαφέρον.
Εναλλακτικά, μπορείς να αρχί-
σεις άλλα ενδιαφέροντα και χό-
μπι, να κάνεις ένα διάλειμμα, να
βγεις από το τέλμα. Loom, πά-
ντως εμείς προτείνουμε να αρ-
χίσεις να διευρύνεις τους ορίζο-
ντές σου, εξερευνώντας κι άλ-
λες κατηγορίες παιχνιδιών.
Ίσως είναι ένας τρόπος να αντι-
μετωπίσεις τη βαρεμάρα και
–
ποιος ξέρει;– μπορεί να εκπλα-
PC Master
142
Αλληλογρα
e-mail:
forum:
Και ναι, κυρίες και κύριοι, ο πλανήτης μας αρχίζει να πλησιάζει περισσότερο τον
ήλιο, όπως κάνει σταθερά κάθε χρόνο: οι μέρες μεγαλώνουν, η θερμοκρασία
ανεβαίνει και τα πουλάκια τιτιβίζουν. Φροντίζουμε να κάνουμε τις βόλτες μας,
να μυρίζουμε άνοιξη, αλλά φυσικά θα βρούμε και αρκετό χρόνο για να
απολαύσουμε τα παιχνίδια μας. Γράψτε μας τις σκέψεις σας, τα σχόλια και τους
προβληματισμούς σας.
Πώς να μην αναρωτηθείς με την πρωτοτυπία των παιχνιδιών, όταν το
ψευδώνυμό σου παραπέμπει σε ένα από τα πιο αυθεντικά adventures;