R
eview
PC Master
82
A
πό τις μεγαλύτερες κυκλοφο-
ρίες της χρονιάς, το Bioshock
Infinite (BSI) μας έχει προϊδε-
άσει εδώ και μήνες, μέσα από
δεκάδες teasers και συνε-
ντεύξεις του Ken Levine (Sys-
tem Shock 2, Bioshock 1-2), ότι μας περι-
μένει μία ιδιαίτερη εμπειρία, ένα αφηγημα-
τικό shooter με στοιχεία RPG, όχι πια στην
άβυσσο της Rupture, αλλά σε μία αιωρού-
μενη πολιτεία. Όλα δείχνουν ότι, αν και
ελαφρώς διαφορετικό από τους πνευματι-
κούς προγόνους τους, είναι ένα πραγματι-
κά ξεχωριστό παιχνίδι, καλλιτεχνικό, λυρι-
κό, αφηγηματικό και, σίγουρα, πολυδιά-
στατο.
«
ΦΕΡΕ ΜΑΣ ΤΟ ΚΟΡΙΤΣΙ ΚΑΙ
ΣΒΗΣΕ ΤΟ ΧΡΕΟΣ»
Στο BSI παίζουμε τον Booker Dewitt,
έναν πολύ άγριο μισθοφόρο με σκοτεινό
παρελθόν, πνιγμένο πια στις τύψεις, το αλ-
κοόλ και τα χρέη. Η εισαγωγή είναι αινιγμα-
τική: βρισκόμαστε σε μία βάρκα μαζί με
έναν άντρα και μία γυναίκα, οι οποίοι επιδί-
δονται σε μία αλλοπρόσαλλη στιχομυθία
που δεν βγάζει νόημα. Σαν σε όνειρο, ακο-
λουθούμε τις οδηγίες τους και καταλήγου-
με σε έναν φάρο, με ξεκάθαρη την εντολή:
«
Βρες το κορίτσι και θα σβηστεί το χρέος
σου». Με αυτήν την αποστολή-γρίφο, φτά-
νουμε στην τεράστια, αιωρούμενη πόλη
της Columbia, ψηλά στον καταγάλανο ου-
ρανό, μία μαγική πόλη που κοιτά αφ’ υψη-
λού τις Ηνωμένες Πολιτείες του 1912. Οι
πρώτες σεκάνς μοιάζουν με όνειρο και τί-
ποτα σχεδόν δεν βγάζει νόημα – αλλά να
είστε σίγουροι ότι ακόμα και η πιο μικρή
λεπτομέρεια παίζει ρόλο, έχει λογική και
θα εξηγηθεί αργότερα…
H πρώτη εικόνα της πόλης είναι τόσο
φωτεινή, που νομίζεις ότι έχεις μπει σε
έναν πίνακα: στους δρόμους βλέπεις ζευ-
γάρια να κορτάρουν διακριτικά, παιδάκια
να παίζουν με τα νερά ενός χαλασμένου
κρουνού, οι κάτοικοι της πόλης είναι γεμά-
τοι χαρά, ελπίδα, ευτυχισμένοι, τα αιωρού-
μενα κτήρια λικνίζονται νωχελικά κάτω
από έναν καταγάλανο ουρανό κι έναν φω-
τεινό ήλιο. Όταν βλέπεις και ζεις την πόλη,
ανοίγει η καρδιά σου, ευφραίνεσαι, θαυμά-
ζεις. Έτσι, η απομυθοποίηση της πόλης,
όταν αυτή έρχεται με έναν βίαιο, σκοτεινό
και αναπάντεχο γδούπο, γίνεται ακόμα πιο
δραματική και οι αντιθέσεις ακόμα πιο
έντονες.
Βλέπετε, το βασικό θέμα και των τριών
Bioshock παραμένει: τι γίνεται όταν το
όραμα ενός ανθρώπου (που ξεκινά ως
αφελές, ρομαντικό και άκακο) διαστρεβλω-
θεί και φτάσει στα άκρα; Η υποθαλάσσια
Rupture, το setting των πρώτων δύο
Bioshock, ήταν μία πόλη που ίδρυσε ένας
οραματιστής, θέλοντας να δημιουργήσει
ένα μέρος για τους ελίτ, μία ουτοπία πολι-
τιστική, τεχνολογική και κοινωνική. Το
Bioshock Infinite, αν και μεταφέρει το set-
ting σε μία αιωρούμενη πόλη, πατάει σε
παρεμφερές μοτίβο. Είναι μία πόλη που
ιδρύει ο Zachary Hale Comstock, ένας θρη-
σκευτικός, πνευματικός ηγέτης, θέλοντας
να δημιουργήσει ένα μέρος για την «καθα-
ρή», λευκή φυλή. Όπως συνειδητοποιείτε,
είναι επικίνδυνα ευαίσθητο το θέμα, καθώς
ο ρατσισμός, η προκατάληψη και η δουλεία
είναι θέματα που ταλανίζουν την κοινωνία
μας, αποτελώντας θέματα-ταμπού. Κάτω
από το ψεύτικο προσωπείο της αρμονικής
πόλης, υπάρχει σαπίλα, βία και εκμετάλ-
λευση. Εξαιρετικά ενδιαφέρον, λοιπόν, το
ότι ένα παιχνίδι τολμά να ασχοληθεί με τέ-
τοιες έννοιες, άλλη μία μαρτυρία για τη
συμβολή του BSI στην εξέλιξη του μέσου.
PERFORMANCE
REPORT
ΤΟ ΤΡΕΞΑΜΕ ΣΕ:
Επεξεργαστή Core Duo 8400 3,0GHz,
4
GB μνήμη, κάρτα γραφικών HD6870,
Windows 7 Home Edition.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ:
Έτρεξε στα πιο υψηλά settings, χωρίς
αισθητές επιβραδύνσεις στο σύστημα.
BIOSHOCK
INFINITE
Κεριά, εκκλησιαστικοί ύμνοι, βάφτιση, λατρεία,
προφήτης: τα πρώτα βήματα στην Columbia.
Σοκ και δέος με την ομορφιά και τα χρώματα της πόλης στην εισαγωγή και το tutorial.
Σταθερές και μεταβλητές
του Χρήστου «Kuv» Κουβόπουλου Facebook.com/chriskuv