R
eview
ενός μέσου παιχνιδιού.
Για να ξεκαθαρίσουμε το μοντέλο λει-
τουργίας του παιχνιδιού: το αγοράζετε και
καθαρίσατε. Δεν χρειάζεται να πληρώσετε
επιπλέον συνδρομές (γενικότερα, αυτό το
μοντέλο φαίνεται να αποτελεί όλο και πε-
ρισσότερο παρελθόν). Μπορείτε να παίξετε
το παιχνίδι μια χαρά χωρίς να δώσετε φρά-
γκο από εκεί και πέρα. Τώρα, εάν επιθυμείτε
να επέμβετε παραπάνω στο χαρακτήρα σας
(
καμιά στολή επιπλέον, κάνα ωραίο τζόκεϊ ή
κράνος, ξέρετε τώρα) ή να έχετε κάποιες δι-
ευκολύνσεις (επιπλέον item slots, για παρά-
δειγμα) μπορείτε να στάξετε κατιτί παραπά-
νω. Αλλά αυτό είναι προσωπικό θέμα καθε-
νός και στην τελική πολλά από αυτά που θα
μπορούσατε να κάνετε με «πραγματικά» λε-
φτά, μπορείτε να τα κάνετε και μαζεύοντας
το «χρήμα» του παιχνιδιού, scrip.
Όσον αφορά στο συνολικό στυλ του
gameplay του: εάν ήταν να το παραλληλί-
σω με γνωστούς τίτλους, θα έλεγα ότι είναι
κάτι σε Mass Effect με έναν «αέρα» από Star
Wars: The Old Republic. Το παιχνίδι είναι
MMO, αλλά τα quests και η συνολική δομή
του θυμίζουν στο ύφος συνολικά το δημο-
φιλή τίτλο της Bioware. Αν και υπάρχει PVP
στοιχείο (το αποκαλούμενο Shadow War,
με τους Ark Hunters να συγκρούονται για
λάφυρα και τους σκοπούς των factions που
υποστηρίζουν), η έμφαση κυρίως φαίνεται
να δίνεται στο cooperative στοιχείο. Δεν εί-
ναι τυχαίο που, στο πλαίσιο της ενασχόλη-
σής μου με το Defiance (η οποία εκτιμώ ότι
θα διαρκέσει πολύ), ίσως η καλύτερη στιγ-
μή μέχρι τώρα ήταν το πρώτο μου Arkfall.
Τα Arkfalls, στο πνεύμα των rifts του
ομώνυμου τίτλου της Trion Worlds, λαμβά-
νουν χώρα τακτικά στον κόσμο του παιχνι-
διού. Πέφτει κομμάτι, μαρκάρεται στο χάρ-
τη, προσελκύονται οι ενδιαφερόμενοι Ark
Hunters, αλλά και mutants, τέρατα και δεν
συμμαζεύεται, οπότε γίνεται χαμός και κερ-
δίζετε ανταμοιβές εφόσον τα βγάλετε πέ-
ρα. Την πρώτη φορά που μου έτυχε Arkfall,
έτυχε να πέσει πολύ κοντά μου, οπότε
έσπευσα με το που το είδα να εμφανίζεται
χωρίς να έχω ολοκληρωμένη ιδέα σχετικά
με το τι ακριβώς συμβαίνει και πώς. Ήμουν
ο πρώτος στη σκηνή και ξαφνικά βρέθηκα
να… μάχομαι για τη ζωή μου, καθώς τα τέ-
ρατα που έσκασαν ήταν πολλά και… ζόρι-
κα! Ωστόσο, ήταν όλα τα λεφτά όταν άρχι-
σαν να εμφανίζονται από παντού έτεροι
Ark Hunters, μπαίνοντας στη μάχη και να γί-
νεται στην περιοχή κυριολεκτικά χαμός. Γε-
νικά το εν λόγω μοντέλο των αποκαλούμε-
νων dynamic events είναι πολύ ωραία δο-
σμένο και σίγουρα δίνει ενδιαφέρον στο
παιχνίδι, ειδικά σε συνδυασμό με τη μεγά-
λη ποικιλία από quests: υπάρχουν τα βασι-
κά story quests σας, τα πάρα πολλά side
quests (τα συναντάτε παντού στο δρόμο
σας στον αρκετά μεγάλο χάρτη – έχει πολύ
πράμα το παιχνίδι εάν θέλετε να «καείτε»),
καθώς και οι Episode Missions, οι οποίες
ενεργοποιούνται παράλληλα με τα γεγονό-
τα της σειράς: στην παρούσα φάση, έχω
συναντήσει τον Nolan και την Irisa ενώ κα-
τευθύνονται προς το Σεντ Λιούις, όπου και
θα «ξεκινήσει» η σειρά (τις στιγμές που γρά-
φονται αυτές οι γραμμές, μένουν λίγες
ημέρες για την προβολή του πιλοτικού
επεισοδίου), ανοίγοντας μετά νέες αποστο-
λές. Ο συγκεκριμένος μηχανισμός, πέρα
από το «cool» της υπόθεσης (να βλέπεις να
λένε και να κάνουν πράγματα στη σειρά και
να έχεις βιώσει κάτι παραπάνω) φαίνεται να
έχει πολλές δυνατότητες όσον αφορά στην
εξέλιξη του παιχνιδιού, καθώς δίνει στους
επιβλέποντές του τη δυνατότητα να το
ανανεώνουν σε τακτική βάση, κρατώντας
ζωντανό το ενδιαφέρον (τουλάχιστον, για
όσους επιθυμούν να δουν το Defiance στο
σύνολό του ως μία πλήρη, υβριδική εμπει-
ρία και όχι ως άλλο ένα MMO). Αξιοσημείω-
τα είναι επίσης τα boss fights, όπου πρέπει
να συνεργαστείτε με άλλους Ark Hunters
για να νικήσετε τα εκάστοτε… θεριά που
αποτελούν τα main Arkfall events, στα
PC Master
88
Στενές επαφές mutant τύπου. Ενδείκνυνται κα-
ραμπίνες.
Πολυβόλα, δυνάμεις από εμφυτεύματα και…
χασαπομάχαιρα.
Θα τους συναντή-
σετε αρκετά νω-
ρίς στο παιχνίδι.
Τα skill trees του EGO Implant. Προτείνω ανεπιφύλακτα το DAMAGE!