77
PC Master
λωτική noir περιπέτεια με αιχμηρούς διαλόγους και πολιτικοκοι-
νωνικές προεκτάσεις.
Watchmen:
Θέλω να πιστεύω ότι το πολυεπίπεδο αριστούργη-
μα του Alan Moore δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις μεταξύ
των αναγνωστών μας. Ναι, έχει ήδη γίνει μία απόπειρα μεταφο-
ράς του στον κόσμο των video games (το 2009 με υπότιτλο The
End is Nigh) αλλά, καθώς ήταν συνδεδεμένη με την ανεπαρκή
ομώνυμη ταινία, είχε σοβαρό ντεζαβαντάζ από τα αποδυτήρια.
Προσωπικά οραματίζομαι ένα action/stealth/brawler με εναλλα-
κτική/παράλληλη πλοκή που είτε θα τοποθετείται στο ίδιο σύ-
μπαν, αλλά με επίκεντρο τους Minutemen, είτε θα επικεντρώνε-
ται σε ημι-ανεξάρτητες υποθέσεις του Rorschach, είτε θα ακο-
λουθεί έναν νέο χαρακτήρα που, ωθούμενος από το ημερολόγιο
του τελευταίου, ξεκινά μία επίπονη έρευνα, η οποία σταδιακά τον
οδηγεί στη ψυχοσωματική μεταμόρφωση στο είδωλό του. Ανοίγ-
ματα υπάρχουν, αρκεί να πιάσει κάποιος σωστά το vibe και τους
προβληματισμούς αυτού του σκοτεινού έπους.
Sandman:
Έβαλε στο χάρτη των κόμιξ το δημιουργό του, Neil
Gaiman εν μία νυκτί και αποτελεί μία από τις γνωστότερες sagas
με ενήλικη/σκοτεινή θεματολογία, αριστοτεχνικά μπλεγμένης με
στοιχεία folklore, μυθολογίας και cameo εμφανίσεων
ηρώων/υπερηρώων της DC. Στο επίκεντρο των ιστοριών βρίσκεται
ο Μορφέας, ο κατάχλομος άρχοντας του Ονειρόκοσμου, και σήμα
κατατεθέν αποτελούν τα ψυχεδελικά σενάρια που υπερβαίνουν
το χώρο, το χρόνο και την ανθρώπινη αντίληψη της πραγματικό-
τητας. Μόνο και μόνο για τη στυλιζαρισμένη εικονογραφία, τις
αλληγορικές αναφορές και τους αλλόκοτους χαρακτήρες, θα
έπαιζα ευχαρίστως ένα φιλοσοφημένο Sandman RPG στα πρότυ-
πα του Planescape: Torment, αρκεί να υπήρχαν διαθέσιμοι ως
companions η απόκοσμα ελκυστική αδερφή του Μορφέα, Death,
και τα μισότρελα αδέρφια, Κάιν και Άβελ.
ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΕΙΣΑΙ ΗΜΟΥΝΑ
ΚΙ ΕΔΩ ΠΟΥ ΕΙΜΑΙ ΘΑ ‘ΡΘΕΙΣ
Πέρα από τα θεματικά παραδείγματα που αναφέρθηκαν, δεν
χρειάζεται να ψάξει κάποιος πολύ βαθιά για να εντοπίσει τις εξό-
φθαλμες αισθητικές ή και αφηγηματικές επιρροές των κόμξ στο
χώρο των video games, ακόμη και σε IP χωρίς άμεση σύνδεση με
το χώρο. Από τις cutscenes του Gabriel Knight: Sins of the
Fathers και το συνοδευτικό κόμιξ-εισαγωγή του Beneath a Steel
Sky (εικονογραφημένο από τον Dave Gibbons, παρακαλώ – αν
δεν σας λέει κάτι το όνομα, κοιτάξτε ξανά το εξώφυλλο του
Watchmen που ΕΧΕΤΕ στο σπίτι) έως τα νουάρ καρέ των πρώτων
Max Payne και το πρόσφατο Repefrection, είναι φανερό ότι οι
game developers ανέκαθεν γοητεύονταν από τους άμεσα ανα-
γνωρίσιμους κώδικες και την εικονοπλαστική δεινότητα των κόμιξ
και επιχειρούν συχνά να τα αναπαράγουν ή έστω να τα αξιοποιή-
σουν στο αγαπημένο τους μέσο. Ολοένα συχνότερα, όμως, βλέ-
πουμε και δημιουργίες που ακολουθούν τον αντίθετο δρόμο, δη-
λαδή εμπνέονται από τα ιντριγκαδόρικα σύμπαντα των video
games και επιχειρούν να τα μεταφέρουν στο χαρτί. Ήδη η
Bioware, σε συνεργασία με την Dark Horse, τρέχει δύο σειρές βα-
σισμένες στα Mass Effect και Dragon Age, η Blizzard, φυσικά, δεν
θα μπορούσε να αφήσει αναξιοποίητο το φαινόμενο του World of
Warcraft, ενώ η Valve κυκλοφορεί κάθε τόσο συνοδευτικά Web
comics βασισμένα στα L4D, Portal, Team Fortress 2 και Dota 2,
εμπλουτίζοντας και επεκτείνοντας το σεναριακό υπόβαθρο των
παιχνιδιών της σύμφωνα με τις μεθόδους που επιτάσσει η μόδα
των transmedia. Πρόσφατα, το παράδειγμά της ακολούθησε και η
CDPR, που έδωσε μέσω GOG μία εικονογραφημένη ιστορία βασι-
σμένη στο σύμπαν των παιχνιδιών Witcher, ενώ στα γνωστά λη-
μέρια επέστρεψε και ο Batman με μία μικρή σειρά ιστοριών του
Paul Dini, που ανέλαβε να γεφυρώσει το σενάριο μεταξύ του
Arkham Asylum και του Arkham City.
Όσο τα παιχνίδια εξερευνούν νέες μεθόδους αφήγησης και
οπτικοποίησης των ιστοριών τους και τα κόμιξ αγχώνονται ότι οι
νέες τεχνοτροπίες των interactive media τα αφήνουν πίσω, είναι
βέβαιο ότι τα αντιδάνεια και η ευγενής άμιλλα μεταξύ των δύο
θα εξακολουθήσει να βρίσκει έκφραση σε games ή graphic
novels που ως σκοπό έχουν να ψυχαγωγήσουν τον καταναλωτή
με ευφάνταστους και αξιομνημόνευτους τρόπους. Εμείς το μόνο
που έχουμε να κάνουμε, είναι να ελπίζουμε ότι αυτό το μπόλια-
σμα θα γίνεται με δημιουργικό τρόπο που δεν θα αλλοιώνει, αλ-
λά θα ενισχύει την ταυτότητα και το immersion των δύο αγαπη-
μένων μέσων.
PC
Η επικείμενη έλευση του Bigby Wolf συνοδεύεται από τις δικαιολογη-
μένα υψηλές προσδοκίες των fans της Telltale και του Fables.
Ανατριχιάζω από λαχτάρα στη σκέψη ενός RPG πολλαπλών ηθικών
αποφάσεων, τοποθετημένου στο φανταστικό κόσμο του Sandman.
Τόσο το art όσο και ο άναρχος σουρεαλισμός του Penny Arcade
έχουν αποδοθεί άψογα από τη Hothead.