83
PC Master
Η εμβληματική post-apocalyptic ατμόσφαιρα, η ανατριχιαστική
αφήγηση, οι δυνατές μάχες γεμάτες δράση και η εκπληκτική μουσι-
κή από τη δεκαετία του ’40 είναι μόνο μερικά από τα χαρακτηριστι-
κά που, στο άκουσμά τους, σκεφτόμαστε μόνο τo Fallout franchise.
ΝΑΔΙΡ: roGue Warrior
Ίσως ένα από τα χειρότερα games για το 2009. Πρόκειται για
έναν τίτλο που μοιάζει ημιτελής από το loading screen του, παρ’
όλες τις καλές προδιαγραφές σεναριακά. Το παιχνίδι υστερεί σε
κάθε τομέα, με αποκορύφωμα να κουράσει τόσο μέσα από το
gameplay όσο και στον απρόσεκτο τεχνικό τομέα. Θα λέγαμε ότι
το RW είναι ένα στιγμιαίο λάθος της Bethesda.
LUCASARTS
ΖΕΝΙΘ: the Secret of Monkey
iSland
Για να λέμε την αλήθεια, είναι αρκετά δύσκολο να ξεχωρίσουμε
τον καλύτερο τίτλο της LucasArts όταν μέσα στη λίστα υπάρχουν
παιχνίδια όπως το Grim Fandango, Indiana Jones and the Fate of
Atlantis, Loom, Maniac Mansion και πολλά ακόμα. Παρ' όλα αυτά,
το The Secret of Monkey Island είναι το πιο αξιομνημόνευτο απ'
όσα παιχνίδια φέρουν την υπογραφή της LA. τόσο για τις απίστευ-
τες σπαζοκεφαλιές του όσο και για τους απολαυστικούς διαλόγους
των χαρακτήρων.
Ο δεύτερος λόγος που έκανε το συγκεκριμένο τίτλο ακαταμάχη-
το ακούει στο όνομα Guybrush Threepwood. Αυτός ο παράξενος,
αφελής και ατσούμπαλος χαρακτήρας έκανε ενδιαφέρουσα κάθε
σκηνή του παιχνιδιού. Να σημειώσουμε βέβαια ότι το The Secret of
Monkey Island δεν αποτελεί μόνο το καλύτερο παιχνίδι της Lu-
casArts, αλλά κι ένα από τα καλύτερα point 'n click adventure
games όλων των εποχών. Ύστερα από αυτό κυκλοφόρησαν και
άλλα τέσσερα μέρη ως συνέχειες της σειράς, εκ των οποίων κά-
ποια από αυτά ήταν αρκετά αξιόλογα. Μπορεί, λοιπόν, η σειρά να
ξεκίνησε εικοσιτρία χρόνια πριν, αλλά αυτοί οι ζωηροί και πολύ-
χρωμοι χαρακτήρες αντέχουν ανεξίτηλοι στο χρόνο.
ΝΑΔΙΡ: Star WarS rebellion
Το πιο ατημέλητο παιχνίδι της σειράς Star Wars από τα χέρια της
LucasArts. Τα περισσότερα –αν όχι όλα– στοιχεία του τίτλου φαίνο-
νται ημιτελή. Το gameplay υστερεί σε πολλά σημεία που θα έπρε-
πε να έχει ένα σοβαρό strategy game, με τρανό παράδειγμα την
A.I., η οποία απουσίαζε εντελώς.
NINTENDO
ΖΕΝΙΘ: Super Mario broS 3
Παρ' όλο που η Nintendo δε μας έχει συνηθίσει σε τίτλους για
PC, δε θα μπορούσαμε να την παραλείψουμε από τη λίστα των με-
γαλύτερων εταιρειών στη βιομηχανία των video games. Βλέποντας
το χαρούμενο λογότυπο της Nintendo βέβαια, η πρώτη εικόνα που
μας έρχεται στο μυαλό είναι αυτή του μουστακαλή υδραυλικού με
τα στρουμπουλά μάγουλα. «It's me Mario»– η μορφή με τις μεγα-
λύτερες πωλήσεις από τα ’80s μέχρι και σήμερα.
Παρ 'όλο που το Super Mario Bros θα έχει πάντα μία ξεχωριστή
θέση στην καρδιά μας, το τρίτο μέρος της σειράς ήταν αυτό που
απογείωσε το platform gaming, ανεβάζοντας τον πήχη της δυσκο-
λίας μέσα από πιο περίπλοκα levels, καλύτερα controls και special
upgrades, όπως το Super Leaf ή τις Tanooki Suits, που άλλαξαν τη
λογική του gameplay. Το Super Mario Bros 3 αξιοποίησε στο έπα-
κρο όλες της δυνατότητες του NES, προσηλυτίζοντας μεγάλο μέ-
ρος του κοινού στην παρέα των αδερφών Mario.
ΝΑΔΙΡ: urban chaMpion
Για καλή μας τύχη, ο συγκεκριμένος τίτλος δεν κυκλοφόρησε για
PC. Ένα αποτυχημένο και ανούσιο fighting game από τα χέρια της
Nintendo, σε μία ανέλπιστη προσπάθεια να πείσει το κοινό ότι η
κονσόλα NES δεν είναι κατάλληλη μόνο για 1 vs 1 μάχες. Μάταια
όμως, αφού απέτυχε μέσα από το ανιαρό gameplay και τους δύ-
στροπους χειρισμούς. Χίλιες φορές θα ευχόμασταν να είχε σπατα-
λήσει κόπο και χρόνο για ένα ακόμη επικό platform, παρά για ένα
παιχνίδι όπως το Urban Champion.
ELECTRONIC ARTS
ΖΕΝΙΘ: SiMS
Παρ' όλες τις σειρές, όπως το Mass Effect, Battlefield, Fifa,
Medal of Honor και πολλά ακόμα βαρύγδουπα ονόματα που έχει
στην κατοχή της η E.A., εκείνο που κατέκτησε τις περισσότερες
πωλήσεις με διαφορά είναι το «Sims». Το γνωστό strategic life
simulation, που φανερά ή κρυφά έχει εγκατασταθεί ακόμα και στα
PC των πιο hardcore gamers. Το 2000 λοιπόν, η E.A. καινοτόμησε,
φέρνοντας στις οθόνες μας μία μεγάλη κλειδαρότρυπα από την
οποία μπορούσαμε να ελέγχουμε τη ζωή μιας οικογένειας, παρα-
κολουθώντας κάθε δραστηριότητά τους μέσα και έξω από το σπίτι.
Οι πωλήσεις του τίτλου κονταροχτυπήθηκαν με αυτές του Super
Mario με αριθμούς αντιτύπων άνω των 150 εκατομμυρίων. Αυτό
οφειλόταν στο γεγονός ότι η συγκεκριμένη σειρά απευθύνεται σε
όλο το κοινό ανεξαρτήτου ηλικίας, φύλου και γνώσεων. Έτσι, όλοι
πλέον απέκτησαν τη δυνατότητα να χτίσουν ένα μοναδικό σπίτι,
να σχεδιάσουν χαρακτήρες της επιλογής τους και να παρακολου-
θήσουν όλη την εξέλιξη των ανθρώπινων σχέσεων από την καρέ-
κλα του γραφείου τους. Πολλοί ήταν οι gamers που έσπευσαν να
χλευάσουν τον τίτλο, κάποιοι άλλοι αρνήθηκαν να το κατατάξουν
στην κατηγορία των video games, παρ' όλα αυτά είναι ελάχιστοι
εκείνοι που δεν το δοκίμασαν ποτέ. Άλλωστε τα νούμερα μιλάνε
από μόνα τους...
ΝΑΔΙΡ: coMMand & conquer 4:
tiberian tWiliGht
Κάποιες φορές η ανανέωση είναι μεγάλο ρίσκο. Όταν η E.A. πή-
ρε υπό την προστασία της το τέταρτο μέρος της σειράς C&C, απο-
φάσισε να αλλάξει ριζικά τη φόρμουλα του gameplay, όπως και
πολλά ακόμα στοιχεία που το είχαν καθιερώσει ως τότε. Αυτό πε-
ριόρισε το παιχνίδι, δίνοντας λόγο στους οπαδούς για αντιδράσεις
ή ακόμα και αποστροφή από τον τίτλο.
PC
FF IV: Η σειρά που μας έμαθε να μετράμε στα λατινικά.
Fallout 3: Πολλοί το προσπάθησαν, μα λίγοι κατάφεραν να δώσουν αυτή
την ατμόσφαιρα.